Σε αυτά τα ερωτήματα θα δοθούν εδώ οι αρμόζουσες απαντήσεις σύμφωνα με τις αψευδείς πηγές της Εκκλησιαστικής Ιστορίας.
Το παραθέτουμε ολόκληρο από την πρώτη έκδοση του Καλλίστου, ώστε να
διαπιστώσει κανείς ότι παρά την αβροφροσύνη και τον ευγενέστατο λόγο του
Αγίου, δεν του χαρίζεται καθόλου ως προς τα ζητήματα Πίστεως, όπως θα
δείτε:
Ο Σίλβεστρος Συρόπουλος, που συμμετείχε στην Σύνοδο, αναφέρει λεπτομερώς
το πως συντάχθηκε αυτή η επιστολή (Απομνημονεύματα, V, 3 στο
V. Laurent, Les Memoires du Sylvestre Syropoulos sur le Concile de Florence (1438-9), Roma, 1971, σελ. 258):
Όπως βλέπουμε ο Άγιος Μάρκος, κατά την γνωριμία του με τον καρδινάλιο
Ιουλιανό
πείσθηκε, με την παρακίνηση του φιλοπαπικού Δωροθέου Μυτιλήνης, αν και
απρόθυμα όπως ομολογεί, να συντάξει μια εγκωμιαστική επιστολή προς τον
πάπα Ευγένιο, με σκοπό να διευκολυνθεί η ένωση, πως όμως; Άνευ όρων; Όχι
βέβαια, αλλά τουλάχιστον με την αποβολή των δύο εκ των τότε δογματικών
διαφορών, ήτοι του filioque και των αζύμων! Αυτό οι οικουμενιστές και
φιλοοικουμενιστές, το αποκρύπτουν, αφού δεν παραθέτουν ολόκληρη την
επιστολή του Αγίου. Αξίζει να σημειωθεί και η αντίδραση του φιλενωτικού
αυτοκράτορα, ο οποίος οργίσθηκε πολύ με το περιεχόμενο της
επιστολής, κατά την μαρτυρία του Συρόπουλου (αυτόθι, σελ. 260) και άλλων
ιστορικών. Διαβάζουμε σε άλλη πηγή: "
ουκ ήθελεν ο αυτοκράτωρ όπως
το αδιάλλακτον της ορθοδοξίας προς τους Λατίνους αποκαλυφθή, πριν η
κατορθώση αυτός τον σκοπόν αυτού. Διό και ότε, ευθύς ματέ την εις
Φερραρίαν έλευσιν, Μάρκος ο Εφέσου κατά προτροπήν του καρδιναλίου
Ιουλιανού έγραψεν ευχαριστήριον επιστολήν τω πάπα διά την συγκρότησιν
της Συνόδου, και έλεγεν εν αυτή, ότι προς επιτυχίαν του αγαθού έργου
ώφειλεν η Ρωμαϊκή εκκλησία αρνήσασθαι την ιδίαν διδασκαλίαν περί
εκπορεύσεως του αγίου Πνεύματος και την ιερουργίαν της ευχαριστίας δι'
αζύμων, τότε ο αυτοκράτωρ, μαθών τούτο, μόλις ου κατεδίκασε την τον
Μάρκον εν τη Συνόδω των Ελλήνων, διότι ετόλμησεν ειπείν τοιαύτα τοις
Λατίνοις" (Ιστορία της εν Φλωρεντία Συνόδου στο
Εκκλησιαστικός Κήρυξ Γ΄ [1859], σελ. 348).
Απάντηση στα Ερωτήματα γ΄, δ΄ και ε΄. Όχι απλά
δικαιολογείται, αλλά και επιβάλλεται η ευγένεια προς όλους. Και ο
Ορθόδοξος Επίσκοπος οφείλει να είναι ευγενής και να τους αγαπά όλους,
ασχέτως δογματικών τοποθετήσεων. Την συμπεριφορά αυτή περιγράφει
ωραιότατα και ο Άγιος Νεκτάριος (Μάθημα Ποιμαντικής, Αθήναι, 1898, σελ.
210-211):
Οι αντιρρήσεις ημών των Ορθοδόξων απέναντι στην τακτική των
οικουμενιστών δεν αφορούν τον τύπο (προσφωνήσεις), αλλά την ουσία
(περιεχόμενο).
Ο Άγιος Μάρκος χρησιμοποίησε εκφράσεις ευγενείας προς τον Πάπα:
α. σε ΜΙΑ μόνο επιστολή, στην οποία όμως τον ήλεγχε για τις αιρέσεις του,
β. σε μια χρονική στιγμή που ήλπιζε ότι οι Λατίνοι μέσα από την
Σύνοδο εκείνη θα αναγνώριζαν τα σφάλματά τους και θα απέβαλαν τις
καινοτομίες τους και
γ. χωρίς να τις επαναλάβει, όταν είδε πως αυτοί δεν είχαν διάθεση μετανοίας.
Οι σημερινοί Οικουμενιστές στέλνουν τα τελευταία χρόνια
εκατοντάδες επιστολές και κείμενα και εκφωνούν λόγους στους αιρετικούς,
στους οποίες οι προσφωνήσεις τους είναι ανάλογες:
α. χωρίς ΠΟΤΕ να τους ελέγχουν για τις αιρέσεις τους,
β. παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει διάθεση μετανοίας από τους αιρετικούς και
γ. χωρίς να εφαρμόζουν το "αιρετικόν άνθρωπον μετά μίαν και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού" (Τιτ. γ΄, 10).
Γι' αυτό και οι προσφωνήσεις (και όχι απόψεις) του Αγίου Μάρκου δεν
προκαλούν σκανδαλισμό, ενώ οι προσφωνήσεις (και απόψεις) των
Οικουμενιστών προκαλούν σκανδαλισμό και αποτροπιασμό και αγανάκτηση!
Τι κοινό μπορεί να έχει λοιπόν η στοχευμένη συγκεκριμένη ενέργεια του
Αγίου Μάρκου, με τις οικουμενιστικές ασχήμιες; Μήπως ο Άγιος Μάρκος
πήγαινε κάθε χρόνο στις θρονικές εορτές της πρεσβυτέρας Ρώμης και
πολυθρησκευτικές φιέστες; Ή μήπως καλούσε τον Πάπα στο ναό του για
συμπροσευχή και του έψαλλε το "πολυχρόνιο";
Τι σύγκριση μπορεί να γίνει αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι μετά την πάροδο
τόσων αιώνων οι Λατίνοι έχουν τετραπλασιάσει τον αριθμό των κακοδοξιών
τους, προσθέτοντας καινοτομία στην καινοτομία, και αίρεση στην αίρεση;
Οι οικουμενιστές θα έπρεπε να ντρέπονται όταν πιάνουν στο στόμα τους τον
Άγιο Μάρκο, αφού όχι μόνο δεν έχουν καμία σχέση μαζί του, αλλά
αντιθέτως ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΩΝ ΕΝΩΤΙΚΩΝ ΤΗΣ
ΦΕΡΡΑΡΑΣ-ΦΛΩΡΕΝΤΙΑΣ που λοιδόρησαν και προπηλάκισαν τον μεγάλο μας Άγιο.
Και ξέρετε τι ήταν αυτό που εξόργισε περισσότερο τους λατινόφρονες
ψευδορθοδόξους; Το ότι ο Άγιος Μάρκος αποκαλούσε πλέον (αφού δηλαδή
κατάλαβε ότι η Σύνοδος αυτή ήταν ληστρική, εξαιτίας της αμετανοησίας των
Λατίνων), τους παπικούς αιρετικούς!
Ιδού τα τεκμήρια:
"Παυσαμένων των κοινών συνελεύσεων, ήρξαντο αι μερικαί, γινόμεναι εν τω κελλίω του Πατριάρχου, εν αις τρόπω παντοίω τρόπος ενώσεως εζητείτο παρά του αυτοκράτορος και των περί αυτών λατινοφρόνων"
(Ανδρονίκου Δημητρακοπούλου, Ιστορία του σχίσματος, Λειψία, 1867,
σελ. 128). Και ενώ εζητείτο κάθε τρόπος ενώσεως τον λόγο έλαβε ο Άγιος
Μάρκος ο οποίος είπε: "προσθείς ότι ου μόνον εισίν οι
Λατίνοι σχισματικοί, αλλά και αιρετικοί. Και τούτο παρεσιώπησεν η
εκκλησία ημών δια το γένος εκείνων είναι πολύ και ισχυρότερον ημων.
Ημείς δε ουδέ δι άλλο τι εσχίσθημεν αυτών, ει μη ότι εισίν αιρετικοί.
Διό ουδέ πρέπει όλως ενωθήναι αυτοίς, ει μη εκβάλωσι την προσθήκην από
του συμβόλου, και ομολογήσωσι το σύμβολον καθώς και ημείς" (MANSI, 31, 885).
Και τότε οι λατινόφρονες αφού διέδωσαν "ότι ο Εφέσου παρεφρόνησε και ουκ είδε τι λέγει" (Laurent, ό.π., σελ. 438), έπειτα "θυμού πλήρεις" του είπαν: "Και τις άνθρωπος ει συ και λέγεις τους Λατίνους αιρετικούς;"
(αυτόθι, σελ. 444). Θέλησαν δε και να χειροδικήσουν εναντίον του, ενώ
τον απείλησαν ότι θα πουν στον Πάπα ότι τον λέει αιρετικό!
Ο δε αρχηγός τους, ο πρόδρομος του Ζηζιούλα και των άλλων οικουμενιστών,
Νικαίας Βησσαρίων, αποκάλεσε τον Άγιο Μάρκο δαιμονισμένο και τρελό
(αυτόθι, σελ. 446).
Με αυτούς τους ενωτικούς λατινόφρονες, τους προγόνους των σημερινών
οικουμενιστών, ο Άγιος Μάρκος διέκοψε κάθε πνευματική σχέση, έγινε
δηλαδή σχισματικός απέναντί τους και διεκήρυξε με στεντόρεια φωνή τα
εξής (όπως τα διέσωσε ο μαθητής του Γεννάδιος Σχολάριος):
ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ:
ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ
"Βούλομαι πλατύτερον την εμήν γνώμην ειπείν, είπερ ποτέ και νυν εν
τω εγγίζειν την τελευτήν μου, ίνα σύμφωνος ώ εμαυτώ απ’ αρχής μέχρι
τέλους, και μη δόξη τισίν ότι άλλα μεν έλεγον, άλλα δε έκρυπτον εν τη
διανοία, ά εικός ην ελεγχθήναι τη ώρα ταύτη της εμής αναλύσεως. Λέγω
δε περί του Πατριάρχου, μήπω δόξη αυτώ προφάσει τάχα τιμάν της προς εμέ
εν τη κηδεία του ταπεινού μου τούτου σώματος, ή και εν τοις μνημοσύνοις
μου στείλαι τινας των αρχιερέων αυτού, ή άλλως των κοινωνούντων αυτώ
τινά συνεύξασθαι, ή συμφορέσαι τοις εξ ημετέρου μέρους ιερεύσι τοις προς
τα τοιαύτα παρακληθείσι δοξάση ως οιωδήποτε τρόπω προσιέναι καν εν τω
κρυπτώ την αυτού κοινωνίαν. Και ίνα μη η σιωπή μου συγκατάβασιν τινά
υπονοήσαι παρέξη τοις μη καλώς και εις βάθος ειδόσι τον εμόν σκοπόν,
λέγω και διαμαρτύρομαι ενώπιον των παρατυχόντων πολλών και αξιολόγων
ανδρών, ως ούτε βούλομαι, ούτε δέχομαι την αυτού η την μετ’ αυτού κοινωνίαν, το παράπαν ουδαμώς ούτε επί της ζωής μου, ούτε μετά θάνατον,
ώσπερ ούτε γεγονυίαν, ένωσιν, και τα Δόγματα τα Λατινικά, άπερ εδέξατο
αυτός και οι μετ’ αυτού, και υπέρ του διαφενδεύειν ταύτα, και την
προστασίαν ταύτην εμνηστεύσατε επί καταστροφή των Ορθών δογμάτων της
Εκκλησίας. Πέπεισμαι γαρ ακριβώς, ότι όσον αποδιΐσταμαι τούτου και των τοιούτων, εγγίζω τω Θεώ
και πάσι τοις πιστοίς και αγίοις πατράσι και θεολόγοις της Εκκλησίας,
ώσπερ αύ πείθομαι τους συντιθεμένους τούτα τούτο λέγω ώσπερ παρά πάσαν μου την ζωήν ήμην κεχωρισμένος από αυτών, ούτω και εν τω καιρώ της εξόδου μου, και έτι και μετά την εμήν αποβίωσιν· και εξορμών εντέλλομαι, ίνα
μηδείς εξ αυτών προσεγγίση, ή εν τη εμή κηδεία, ή εν τοις μνημοσύνοις
μου· αλλ’ ουδέ άλλου τινός των τούτου μέρους ημών ώστε συμφορεύειν
επιχειρήσαι, και συλλειτουργείν τοις ημετέροις. Τούτο γαρ εστί το "τα άμικτα μίγνυσθαι". Δει γαρ παντάπασιν εκείνους είναι κεχωρισμένους ημών, μέχρις αν δω ο Θεός την καλήν διόρθωσιν και ειρήνην της Εκκλησίας αυτού" (P.O. 17, 346-348).
Απευθύνουμε λοιπόν ένα και μοναδικό ερώτημα στους Οικουμενιστές και φιλοοικουμενιστές:
Η πίστη σας είναι η Πίστη του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού; Είναι η Πίστη των Ορθοδόξων;
Νικόλαος Μάννης
Σημ. "Ε. - Σ. " : Στό ἱστολόγιο "Κρυφό Σχολειό" ἐκ τοῦ ὁποίου ἀναδημοσιεύεται ἡ ἀνωτέρω ἀνάρτηση τοῦ ἐκλεκτοῦ ἀγωνιστοῦ κ. Μάννη δύναται ὁ ἀναγνώστης νά συνδεθεῖ μέ τίς παραπομπές τοῦ κειμένου γιά περισσότερα στοιχεῖα περί τῶν ἀναφερομένων. Ἡ ἐν λόγῳ ἀνάρτηση δίνει ἀποστομωτική ἀπάντηση στή καπηλεία καί ἀδιαντροπία τῶν Οἰκουμενιστῶν, οἱ ὁποῖοι φθάνουν, πρός καταισχύνη των τελικῶς, νά ἐμφανίζουν τόν ὄντως Ἄτλαντα τῆς Ὀρθοδοξίας, Ἅγιο Μᾶρκο τόν Εὐγενικό, ὡς δῆθεν ὑπερασπιστή τῶν διεφθαρμένων θεωριῶν καί πράξεών των.