Τετάρτη 21 Αυγούστου 2013

Ἄς προσέξουν ὅλοι στό Θέμα τῆς Μονῆς Ἐσφιγμένου!


«Ἀνεξαρτήτως ὁποιουδήποτε νομικοῦ ἰσχυρισμοῦ!»

        Χθές στὴν Πρεμετή τῆς Βορείου Ἠπείρου, δικαστικοί ἐπιμελητές, μὲ ἐργάτες καί κάλυψη ἀπό ἄνδρες τῶν σωμάτων ἀσφαλείας, προέβησαν σέ ἐφαρμογή δικαστικῶν ἀποφάσεωn γιὰ κατάσχεση στην Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῶν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου. Ἀπομάκρυναν τοὺς πιστούς, βιαιοπράγησαν κατὰ τῶν ἱερέων καί φόρτωσαν σὲ φορτηγό σωρηδόν, εἰκόνες, προσκυνητάρια, καντήλια, ἑξαπτέρυγα, παγκάρι, καρέκλες, καὶ ὅ,τι μποροῦσε νὰ μεταφερθεῖ. Μέχρι καὶ τὴν καμπάνα πῆραν, ἀφοῦ ἔριξαν κάτω τό πρόχειρο κωδωνοστάσιο. Οἱ σχετικές φωτογραφίες καὶ τὰ βίντεο ἔχουν κατακλύσει τὸ ἑλληνικό διαδίκτυο.

ΠΡΕΜΕΤΗ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ, ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2013

        Βεβαίως, κάποιος θὰ μποροῦσε νὰ πεῖ, ὅτι ὅλα ἔγινα νόμιμα, σύμφωνα μὲ τοὺς ἀλβανικούς νόμους καὶ κατ’ ἐφαρμογήν νομίμων δικαστικῶν ἀποφάσεων. Παρ’ ὅλα ταῦτα τὸ ἑλληνικό Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν ἔσπευσε δικαίως νὰ καταδικάσει τὶς βιαιότητες αὐτές ὡς: «πράξεις ἀπαράδεκτες καὶ καταδικαστέες, ἀνεξαρτήτως ὁποιουδήποτε νομικοῦ ἰσχυρισμοῦ.»

        Συγχαίρουμε τὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν γιὰ τὴν τόσο ξεκάθαρη θέση τὴν ὁποία ἔλαβε καὶ παραθέτουμε ὁλόκληρη τὴν δήλωση τοῦ Ἐκπροσώπου τοῦ Ὑπουργείου κ. Κωνσταντίνου Κούτρα ὅπως δημοσιεύθηκε χθές:
 
        «Μας προκαλούν βαθειά ανησυχία πληροφορίες για βίαια επεισόδια που έλαβαν χώρα, σήμερα, στην πόλη Πρεμετή, στον ιερό Ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου.
        H βίαιη απομάκρυνση κληρικών, η σφράγιση του ιερού Ναού, την επομένη μάλιστα του εορτασμού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, η παρεμπόδιση πιστών να προσέλθουν στον τόπο της θρησκευτικής τους λατρείας, καθώς και η αφαίρεση εικόνων και ιερών σκευών από το χώρο του Ναού είναι πράξεις απαράδεκτες και καταδικαστέες, ανεξαρτήτως οποιουδήποτε νομικού ισχυρισμού.
        Ο σεβασμός της θρησκευτικής ελευθερίας, η προστασία των χώρων λατρείας και η ανεμπόδιστη άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων είναι χαρακτηριστικό εκ των ων ουκ άνευ ενός κράτους δικαίου και θεμελιώδες στοιχείο του κοινοτικού κεκτημένου και του ευρωπαϊκού θεσμικού πολιτισμού.
        Ελπίζουμε συνεπώς οι ενέργειες αυτές να έγιναν ερήμην της αλβανικής κυβέρνησης.
        Η Πρεσβεία μας και οι Προξενικές μας Αρχές στη χώρα έχουν λάβει οδηγίες να παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς το ζήτημα».

        Ἐδῶ ἔρχεται καὶ πάλι στὸ προσκήνιο ἕνα ζήτημα ποὺ εἶχε ἀπασχολήσει καὶ παλαιότερα τὴν Ἑλληνική κοινή γνώμη: «Ὅ,τι εἶναι νόμιμο, εἶναι καὶ ἠθικό»; Ἀσφαλῶς ὄχι. Μὲ τυπικὰ νόμιμες διαδικασίες (νομότυπες) μποροῦν νὰ γίνουν ἀκόμη καὶ τὰ μεγαλύτερα ἐγκλήματα. Με τυπικῶς νόμιμες διαδικασίες (δίκες, ἀπολογίες κατηγορουμένων, κ.λπ.) καὶ ἡ Ἱερὰ ἐξέταση ἔκαιγε στὴν πυρά τοῦς ἀντιφρονοῦντες. Μὲ νομότυπες διαδικασίες εἶχαν κηρυχθεῖ καὶ οἱ διωγμοί κατὰ τῶν χριστιανῶν πού ρίχνονταν στὰ θηρία «κατ’ ἐφαρμογὴν νομίμων δικαστικῶν ἀποφάσεων».

        Γι’ αὐτὸ ἂς ἀφήσουν κατὰ μέρος αὐτὰ τὰ ἐπιχειρήματα οἱ Κατσουλιέρηδες καὶ οἱ ὑπερσπιστές τους. Τὶ πάει νὰ πεῖ «ἐφαρμογὴ νομίμων δικαστικῶν ἀποφάσεων»; Ἐχαρακτήρισαν τούς ἀντιφρονοῦντες «σχισματικούς» καὶ ἀπό νοικοκύρηδες οἱ γνήσιοι Ἐσφιγμενίτες ἔγιναν -ὡς διὰ μαγείας- «καταληψίες» μέσα στο ἴδιο τους τὸ σπίτι! Εἶναι δίκαιο αὐτό; Καὶ ποιὸς κρίνει ποιοί εἶναι σχισματικοί;  Γιὰ τοὺς Κατσουλιέρηδες καὶ τὸ Οἰκονομικόν Πατριαρχεῖον οἱ Ἐσφιγμενίτες εἶναι σχισματικοί. Γιὰ τοὺς Ἐσφιγμενίτες καὶ πάρα πολλούς ἄλλους Ἔλληνες, οἱ Κατσουλιέρηδες καὶ οἱ Πατριαρχικοί εἶναι σχισματικοί. Πῶς τὰ κοσμικά δικαστήρια ἐμπλέκονται σὲ μία πνευματική διαφορά καί παίρνουν τὴν ἄποψη τοῦ ἑνός μέρους, τοῦ Πατριαρχείου, ποὺ κατὰ  ...σύμπτωσιν εἶναι τὸ πιὸ ἰσχυρό; 

ΚΟΝΑΚΙ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ, ΙΟΥΛΙΟΣ 2013

        Αὐτός εἶναι ὁ ὁρισμός τοῦ δικαίου τοῦ ἰσχυροτέρου, ὅπως λέγει ἡ Γραφή: «ἔστω δὲ ἡμῶν ἡ ἰσχὺς νόμος τῆς δικαιοσύνης, τὸ γὰρ ἀσθενὲς ἄχρηστον ἐλέγχεται» (Σοφ. Σολομ. Βʹ 11). Ὁ νόμος τῆς δικαιοσύνης τους εἶναι ἡ ἰσχύς πού διαθέτουν, τό δέ ἀσθενές μέρος δὲν τὸ λογαριάζουν ὡσἄν ἄχρηστο, ὅπως σοφᾶ περιγράφει ὁ Δίκαιος Σολομών. Καὶ τὰ ὑπόλοιπα τῆς περιγραφῆς τοῦ Σολομῶντος ταιριάζουν ἀπολύτως στήν διένεξη Πατριαρχικῶν (Μνημονευτῶν) καὶ Ὀρθοδόξων (Ζηλωτῶν): «ἐνεδρεύσωμεν δὲ τὸν δίκαιον, ὅτι δύσχρηστος ἡμῖν ἐστι καὶ ἐναντιοῦται τοῖς ἔργοις ἡμῶν καὶ ὀνειδίζει ἡμῖν ἁμαρτήματα νόμου καὶ ἐπιφημίζει ἡμῖν ἁμαρτήματα παιδείας ἡμῶν· ἐπαγγέλλεται γνῶσιν ἔχειν Θεοῦ καὶ παῖδα Κυρίου ἑαυτὸν ὀνομάζει·  ἐγένετο ἡμῖν εἰς ἔλεγχον ἐννοιῶν ἡμῶν· βαρύς ἐστιν ἡμῖν καὶ βλεπόμενος, ὅτι ἀνόμοιος τοῖς ἄλλοις ὁ βίος αὐτοῦ, καὶ ἐξηλλαγμέναι αἱ τρίβοι αὐτοῦ·  εἰς κίβδηλον ἐλογίσθημεν αὐτῷ, καὶ ἀπέχεται τῶν ὁδῶν ἡμῶν ὡς ἀπὸ ἀκαθαρσιῶν· μακαρίζει ἔσχατα δικαίων καὶ ἀλαζονεύεται πατέρα Θεόν. ἴδωμεν εἰ οἱ λόγοι αὐτοῦ ἀληθεῖς, καὶ πειράσωμεν τὰ ἐν ἐκβάσει αὐτοῦ·» (Σοφ. Σολ. Βʹ 12-17). Ἐλέγχεται ἡ συνείδησή τους ἀπό τήν στάση τῶν Ζηλωτῶν καὶ φρίττουν. Δὲν ἀντέχουν οὔτε νὰ τοὺς βλέπουν καὶ μηχανεύονται ὅλα αὐτά τά τερτίπια μὲ τίς «νόμιμες δικαστικές ἀποφάσεις» πού στηρίζονται σὲ μία ὑποκειμενική κρίση πνευματικοῦ χαρακτήρα.

        Νά ὄμως πού σὲ ἄλλα μέρη ἡ Πατριαρχική μερίδα δέν ἔχει τήν ἴδια ἰσχύ, ὁπότε οἱ νόμιμες διαδικασίες (σύμφωνα μέ τούς νόμους τοῦ τουρκικοῦ κράτους) μποροῦν νὰ δημεύουν περιουσιακά στοιχεῖα τοῦ Πατριαρχείου ἢ νὰ κλείνουν θεολογικές σχολές καὶ ἡ «ἐφαρμογὴ νομίμων δικαστικῶν ἀποφάσεων» (σύμφωνα μὲ τὴν ἀλβανική νομοθεσία) νὰ φορτώνει σέ φορτηγά τίς εἰκόνες, τά καντήλια καί τίς καμπάνες τῶν Ὀρθοδόξων ναῶν γιὰ ἐκποίηση... Καὶ βέβαια, τὸ Ἑλληνικό Ὑπουργεῖο τῶν Ἐξωτερικῶν ἔχει κάθε δικαίωμα νὰ διαμαρτύρεται. Τί θὰ γίνει ὅμως ὅταν οἱ ἀποθρασυμένοι «Κατσουλιέρηδες» ἐπιχειρήσουν τὸν προσεχῆ Σεπτέμβριο, ὅπως σχεδιάζουν, νὰ καταλάβουν τὸ τὸ ἀντιπροσωπεῖον τῆς Μονῆς Ἐσφιγμἐνου στίς Καρυές «κατ’ ἐφαρμογὴν νομίμων δικαστικῶν ἀποφάσεων»; Ὑπ’ ὄψιν ὅτι τὸ Ἅγιον Ὄρος τελεῖ ὑπό τὴν ἅμεσο ἐποπτεία (διὰ τῆς πολιτικῆς διοικήσεως) τοῦ Ὑπουργείου τῶν Ἐξωτερικῶν.

        Ἐὰν, λοιπόν, καθ’ ὑπόθεσιν -ὅ μὴ γένοιτο- καταληφθεῖ τότε τὸ ἀντιπροσωπεῖον τῆς Μονῆς Ἐσφιγμἐνου στίς Καρυές ἀπό τὴν ἀδελφότητα τῶν Κατσουλιέρηδων μὲ τὴ συνεργασία δικαστικῶν ἐπιμελητῶν και ἀστυνομικῶν, μποροῦμε νὰ φανταστοῦμε τὴν ἀλβανική Κυβέρνηση νὰ ἀνταποδίδει τὰ πυρά, ἐκδίδοντας ἀκριβῶς τήν ἰδια ἀνακοίνωση μέ τήν ἀλλαγή μόνον τῶν ὀνομάτων:

        «Μας προκαλούν βαθειά ανησυχία πληροφορίες για βίαια επεισόδια που έλαβαν χώρα, σήμερα, στὶς Καρυές, στο αντιπροσωπείο τῆς Ιεράς Μονής Εσφιγμένου.
        H βίαιη απομάκρυνση Μοναχών, η ἐκκένωση του Κτιρίου, την επομένη μάλιστα του εορτασμού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (ημέρα κατά την οποία πανηγυρίζει τὸ παρεκκλήσι τὸ διαμορφωμένο ἐντός του αντιπροσωπείου) η παρεμπόδιση τῶν προσκυνητών να προσέλθουν στον τόπο της θρησκευτικής τους λατρείας, καθώς και η αφαίρεση αντικειμένων από τό χώρο του Μοναστηριακού Αντιπροσωπείου είναι πράξεις απαράδεκτες και καταδικαστέες, ανεξαρτήτως οποιουδήποτε νομικού ισχυρισμού.
        Ο σεβασμός της θρησκευτικής ελευθερίας, η προστασία των χώρων λατρείας και η ανεμπόδιστη άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων είναι χαρακτηριστικό εκ των ων ουκ άνευ ενός κράτους δικαίου και θεμελιώδες στοιχείο του κοινοτικού κεκτημένου και του ευρωπαϊκού θεσμικού πολιτισμού.
        Ελπίζουμε συνεπώς οι ενέργειες αυτές να έγιναν ερήμην της ελληνικής κυβέρνησης.
        Η Πρεσβεία μας και οι Προξενικές μας Αρχές στη χώρα έχουν λάβει οδηγίες να παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς το ζήτημα».

        Ἂς προσέξει τὸ Ὑπουργεῖο μας διότι ἡ ἑριστική συμπεριφορά μίας πενταμελοῦς καλογηρικῆς (;) ἀδελφότητος κινδυνεύει νὰ ἀπογυμνώσει τὴν ἑλληνική ἐξωτερικὴ πολιτική ἀπό τὰ ἐπιχειρήματα τὰ ὁποῖα ἐπικαλεῖται γιὰ τὴν προστασία τῶν δικαιωμάτων τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν στὰ γειτονικά κράτη. Καὶ μάλιστα, κινδυνεύει ἀπό κατήγορος νὰ βρεθεῖ κατηγορούμενη.
        Γι’ αὐτό ἂς προσέξει καλά.

†Ε.Μ.Φ.

1 σχόλιο:

  1. Είναι ενδιαφέρουσες οι απόψεις του κειμένου, το οποίο «μισοϋπογράφει» ο κύριος Σάββας Μαντάλης, που παρουσιάζεται ως «επίσκοπος» και φέρει το όνομα «Φώτιος» (σύμφωνα με την παράταξη παλιοημερολογιτών του Σαραντόπουλου) ή «Θεοφώτιος» (σύμφωνα με την παράταξη παλιοημερολογιτών του Καβακίδη). Α. Τι μας λέει με λίγα λόγια: Να επιδείξουν όλοι, πολίτες και πολιτεία, ΑΠΕΙΘΕΙΑ στις δικαστικές και εκκλησιαστικές αποφάσεις! Γιατί το λέει αυτό; Διότι οι αποφάσεις είναι σφόδρα καταδικαστικές και εκθέτουν ανεπανόρθωτα τις πράξεις και παραλείψεις αυτών που έχουν καταλάβει τα κτήρια της μονής Εσφιγμένου. Τι μας αντιπροτείνει στις υπαρκτές δικαστικές αποφάσεις; Προφανώς ανταρσία και αυτοδικία, γνωρίσματα καθαρά των ανυπάκουων, όπως οι αρχηγέτες των παλιοημερολογιτικών παρασυναγωγών. Μα σοβαρολογούμε; Έχουμε ευνομούμενη Πολιτεία ή όχι; Ποιες είναι οι εκκλησιαστικές και δικαστικές αποφάσεις που «πονάνε» τους υποστηρικτές της ανωμαλίας στο Άγιον Όρος; Βρίσκονται εδώ, στο κείμενο της 12/8/13: http://athosesfigmenou.blogspot.gr/ και προτείνουμε να τις ΕΡΕΥΝΗΣΕΤΕ και να δείτε αναλυτικά την συνεχιζόμενη παραβατική και επικίνδυνη συμπεριφορά των σχισματικών καταληψιών εντός Αγίου Όρους. Ιδιαίτερα επισημαίνουμε ότι βαρύνονται με τελεσίδικες ποινικές καταδίκες, όπως για την επίθεση με σιδηρολοστούς, πυροσβεστήρα και αναμμένα κάρβουνα εναντίον μελών της νόμιμης εσφιγμενίτικης αδελφότητας! Ποιοι τα έκαναν όλα αυτά; Οι αυτοαποκαλούμενοι και δήθεν «καημένοι, ομολογητές, ήρωες και διωκόμενοι ένεκα πίστεως», δηλαδή οι πάλαι ποτέ γυρολόγοι των καναλιών και των εκπομπών τύπου Χαρδαβέλλα, δηλαδή οι σχισματικοί καταληψίες της μονής Εσφιγμένου, υπό τον πολλαπλώς κατάδικο κύριο Ματθαίο («Μεθόδιο») Παπαλαμπρακόπουλο. Β. Το άρθρο μεταφέρει την αλήθεια; Όχι! Αναφέρει πως η Πολιτεία, το Υπουργείο Εξωτερικών, έχει τη διοικητική εποπτεία του Αγίου Όρους, αλλά δεν λέει πως η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου έχει την ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ εποπτεία. Επίσης, δεν μας λέει πως για πνευματικά παραπτώματα φυσικό δικαστήριο είναι η ίδια ανωτέρω ιερά Σύνοδος. Το ότι οι καταληψίες της μονής Εσφιγμένου είναι σχισματικοί αποτελεί κοινό τόπο στους Αγιορείτες, αλλά και έγγραφη διαπίστωση της εκκλησιαστικής αρχής του Αγίου Όρους, και πάλι του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Γ. Τι μεθόδους μετέρχεται ο υπογράφων το κείμενο; Πολιτικές, κοσμικές, εξωαγιορείτικες, όχι μοναστικές! Επικαλείται δημοσιεύματα πολιτικών για πολιτικές διαφορές! Εντυπωσιακό; Όχι πια, δυστυχώς η εκτροπή των ψευδοεσφιγμενιτών είναι τόσο κραυγαλέα, που αυτό δεν αποτελεί έκπληξη. Προς επίρρωση παραθέτουμε την σχετική έγγραφη ανακοίνωση όλων των αγιορείτικων μονών για το πρόβλημα της μονής Εσφιγμένου: http://www.ecclesia.gr/greek/news/esfigmenou/ Δ. Υπάρχει και μία εθνική παράμετρος στο κείμενο: Ο υπογράφων δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει τους δεινώς δοκιμαζόμενους Βορειοηπειρώτες αδελφούς μας, υπηρετώντας το συμφέρον της συνέχισης της κατάληψης της ιεράς μονής Εσφιγμένου, προσφέροντας έτοιμα επιχειρήματα στους Αλβανούς εθνικιστές, για την πιθανότατη περίπτωση εφαρμογής της νομιμότητας στο Άγιον Όρος, άρα και εκκένωσης των παρανόμως κατειλημμένων κτηρίων της μονής Εσφιγμένου! Επίσης, οι Βορειοηπειρώτες είναι μέλη της αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Αλβανίας, η οποία είναι σε κανονική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, την Εκκλησία της Ελλάδος και σύμπασα την ανά την υφήλιο Εκκλησία. Μιλάει δηλαδή για την Ορθόδοξη Εκκλησία, ενώ ο ίδιος ο υπογράφων δεν ειναι μέλος της! Υπενθυμίζω πως ο υπογράφων ανήκει σε μία από τις πολλές και αντιμαχόμενες εξωεκκλησιαστικές ομάδες «παλιού ημερολογίου».

    ΑπάντησηΔιαγραφή