Ἄν δέν μετανοήσουμε ἔρχεται μία νέα τουρκοκρατία.
Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης
…Αυτό είναι για να δούμε και την
δική μας την κατάντια και το πόσο μακριά είμαστε. Και πολλές φορές το λέω
ότι αν λειτουργούσαν σωστά οι λαϊκοί θα είχαμε και σωστούς ιερείς και
σωστούς αρχιερείς. Αλλά επειδή εμείς δεν λειτουργούμε σωστά ως βάση, δεν
προωθούνται και οι σωστοί αρχιερείς και ιερείς, και αν προωθηθούν (κατά λάθος,
δεν ξέρω πως) μετά από λίγο τους κατεβάζουμε κάτω, δεν τους θέλουμε, δεν είναι
ανεκτοί. Καταλάβατε;
Το έχω πει πολλές φορές το
παράδειγμα με τον Άγιο… Μακάριο Κορίνθου. Όταν πήγε στην Κόρινθο εξομολόγησε
όλους τους ιερείς. Τους είπε θα εξομολογηθείτε σε μένα κι εγώ σε σας. Και μετά
έβγαλε έξω πάνω από 100. Τους ξεχώρισε γιατί είχανε διάφορα κωλύματα. Πες τε
μου αν βρεθεί ένας αρχιερέας σήμερα να το κάνει αυτό στην Μητρόπολή του, τι θα γίνει
μετά την επόμενη μέρα; Όλα τα χωριά θα πάνε στον δεσπότη, θα του πούνε, εμείς
θέλουμε τον παπά μας, γιατί μας τον επήρες. Ό,τι και να ναι. Ας έχει χίλια δυο
κωλύματα. Ας δημιουργεί χίλιους δυο σκανδαλισμούς. Τον θέλουν. Καταλάβατε;
Γιατί; Γιατί μας βολεύει. Γιατί πάει στο καφενείο, καπνίζει. Είναι παπάς με τα
όλα του. Τέτοιους παπάδες θέλουμε. Καταλάβατε;
Έχουμε τα χάλια μας, γι’ αυτό να
συμπονάμε και την λεγόμενη επίσημη Εκκλησία. Γιατί όλοι είμαστε μέσα συνένοχοι
σε όλο αυτό που υπάρχει σήμερα, που δεν λειτουργεί σωστά βεβαίως. … Δεν
λειτουργεί σωστά ούτε η επίσημη Εκκλησία αλλά ούτε κι εμείς λειτουργούμε σωστά.
Οπότε τί θα γίνει; Ας διορθώσουμε ο καθένας τον εαυτόν του. Αυτή
είναι η αρχή, το πρώτο, και από εκεί και μετά δεν θα χάσουμε την Πόλη ξανά, την
Ελλάδα ξανά, την Μακεδονία ξανά.
Ξέρετε γιατί χάσαμε την Πόλη;
Γιατί είχαμε χάσει την Πίστη μας. Ξέρετε γιατί χάσαμε την Μακεδονία μας και
δώσαμε το όνομα στους Σκοπιανούς; Γιατί προηγουμένως προδώσαμε την Πίστη μας
και δώσαμε το όνομα στους αιρετικούς. Ποιό όνομα; Τους είπαμε ότι είναι
«εκκλησία». Προηγείται η πτώση στην Πίστη και ακολουθεί η πτώση στην
Πατρίδα, στα εθνικά θέματα.
Στην Κρήτη το ’16, στο
Κολυμπάρι, ονομάσαμε «εκκλησία» τους παπικούς, τους μονοφυσίτες, όλον αυτό τον
συρφετό των αιρετικών. Το καταλάβατε; Πόσοι από τους Έλληνες το
έπιασαν και αντέδρασαν; Πολύ λίγοι. Αυτό ήτανε μέγιστη προδοσία. Τώρα φωνάζουμε
για την Μακεδονία. Καλά κάνουμε και φωνάζουμε, αλλά θα έπρεπε να είχαμε φωνάξει
πιο πριν για το πιο σπουδαίο που ήτανε η προδοσία της Πίστης. Δώσαμε όνομα.
Ξέρετε τι σημαίνει όνομα; Τους ονομάσαμε «εκκλησία», δηλαδή ότι έχουν
Μυστήρια, ότι έχουν Θεία Χάρη.
Ποιός έχει Θεία Χάρη; Αυτός που
βλασφημεί το Άγιο Πνεύμα; Ο πάπας έχει Χάρη; Από που κι ως που; Ή οι
μονοφυσίτες έχουν Χάρη; Που λένε ότι Χριστός δεν έχει πλέον ανθρώπινη φύση,
έχει μείνει μόνο με την Θεία φύση; Τί Χάρη να έχουν αυτοί; Αφού δεν έχουν σωστή
θεώρηση του Θεού. Έχουν άλλον Θεό. Κι όμως εμείς επιμέναμε εκεί ότι αυτοί είναι
αδελφοί μας και δεν τρέχει τίποτα να είμαστε μαζί και να λέγονται και αυτοί
«εκκλησίες».
Και είπε και κάποιος: πώς θα τους
πω ότι είναι αιρετικοί (στους παπικούς) όταν θα πάω στην Μητρόπολή μου; Πως θα
τους πω ότι είναι αιρετικοί, στον Καρδινάλιο που θα έλθει να με επισκεφθεί; Πώς
ο πάπας μας λέει εμάς ότι είμαστε αιρετικοί; Το ξέρετε ότι ο πάπας μας βρίζει
και μας λέει ότι είμαστε ελλειμματική Εκκλησία; Γιατί αυτοί μας βρίζουν δηλαδή
κι εμείς δεν πρέπει να τους πούμε την αλήθεια; Αυτοί λένε ψέματα όταν λένε ότι
εμείς είμαστε ελλειμματική Εκκλησία, γιατί θεωρούν ότι αυτοί είναι η σωστή
Εκκλησία κι εμείς είμαστε οι αιρετικοί. Τόση διαστροφή και τόσο σκοτάδι αλλά
όλα αυτά πληρώνονται.
Ευτυχώς ένας από τους Έλληνες
επισκόπους είπε ‘όχι’ στην Κρήτη τώρα. Όλοι οι άλλοι υπέγραψαν. Τους
ήλεγξε κανείς τους επισκόπους που υπέγραψαν; (και ο Αρχιεπίσκοπος μέσα).
Κανένας ή ελαχιστότατοι. Σα να μην τρέχει τίποτα. Σα να μην έγινε τίποτα.
Οπότε μας έρχονται οι απώλειες
εθνικών εδαφών σιγά-σιγά. Έτσι χάσαμε και την Πόλη. Λίγους μήνες πριν
είχαμε κάνει συλλείτουργο με τους παπικούς παρακαλώ και τους είχαμε δώσει Θεία
Κοινωνία. Είχε γίνει ένωση δηλαδή, ενωτική λειτουργία μες την Αγιά Σοφιά. Με
τον αυτοκράτορα, με τον καρδινάλιο τον παπικό. Κι εμείς συλλειτουργούσαμε μαζί
τους. Και οι μουσουλμάνοι παρακαλώ, όχι οι Ορθόδοξοι, είδαν να φεύγει η σκέπη
της Παναγίας από την Πόλη μόλις έγινε αυτό.
Βλέπετε; Τα αίτια είναι πάντα
πνευματικά. Κι αν θέλετε να ερμηνεύσετε την ιστορία, γιατί συμβαίνουν
τα διάφορα ιστορικά γεγονότα, να ψάχνετε πτώσεις πνευματικές προηγουμένως,
αμαρτίες δηλαδή. Όλες οι αυτοκρατορίες που πέσανε -κι εμείς είπατε
σωστά ότι είμαστε απόγονοι αυτοκρατορίας-, πέσανε για την διαφθορά. Ξέρετε πως
ντυνόντουσαν οι κοπέλες στην Κωνσταντινούπολη λίγο πριν την πτώση; Το λένε οι
συγγραφείς. Ως πόρνες. Όπως ντύνονται και σήμερα. Και τα κοριτσάκια σήμερα ως
πόρνες ντύνονται και δεν το ‘χουν για τίποτα και οι μανάδες που ντύνονται ακόμη
χειρότερα να τα κυκλοφορούν έτσι τα παιδάκια τους.
Θα μας έλθουνε. Αν δεν
μετανοήσουμε αυτά που έγιναν τότε θα ξανάρθουνε. Πολύ φοβάμαι ότι έρχεται μία
νέα τουρκοκρατία, αν δεν την ζούμε ήδη. Βεβαίως. Αυτά λένε τα έργα μας.
Όπως έλεγε κάποιος φωτισμένος άνθρωπος «άλλους γράφει η ιστορία και άλλοι
γράφουν την ιστορία». Ποιοί γράφουν την ιστορία; Ξέρετε ποιοι την γράφουν; Οι
Άγιοι. Μπορεί ένας Άγιος να προσευχηθεί και να ανατραπούν τα πάντα.
Όλες οι αυτοκρατορίες αν δείτε
διαχρονικά Βαβυλωνιακοί, Ασσυρίων, Αιγύπτου, τα αίτια ήταν η διαφθορά
και μάλιστα τα βδελυρά αμαρτήματα της αρσενοκοιτίας. Αυτά είναι τα αίτια
και το ίδιο υπήρχε και στην αυτοκρατορία την δική μας. Είχε κυριαρχήσει
η διαφθορά και πίσω από την διαφθορά την ηθική υπήρχε η διαφθορά της Πίστεως.
Έφυγε η σκέπη της Παναγίας. Αυτό ήταν ορατό στους μουσουλμάνους. Οι
μουσουλμάνοι ξέρετε είχαν απογοητευθεί. Θα φεύγαν, Ο Μωάμεθ είχε απογοητευθεί,
θα ‘φευγε, Και την τελευταία ημέρα, αν θυμάμαι καλά (το γράφουν οι ιστορικοί),
ένας Τούρκος είδε την σκέπη της Παναγίας να φεύγει και του είπε, οι
Ρωμιοί χάσανε τον Θεό τους, τώρα θα τους νικήσουμε. Γιατί κάναμε
αυτήν την προδοτική λειτουργία, προδώσαμε την Πίστη μας.
Αυτά όλα είναι τα αίτια. Μην
ψάχνετε. Οι ερμηνείες οι άλλες που δίνουν οι ιστορικοί, εξουσιαστική ερμηνεία
που είπατε, οικονομική ερμηνεία, οτιδήποτε, αυτά δεν είναι, αυτά είναι
επιφαινόμενα. Από πίσω υπάρχει η διαφθορά της Πίστεως, πρώτον, και
η διαφθορά του ήθους, της ζωής δηλαδή. Αυτά είναι τα αίτια.
Έτσι χάνονται οι αυτοκρατορίες. Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία κράτησε χίλια χρόνια.
Γιατί κράτησε χίλια χρόνια; Καμιά αυτοκρατορία δεν κράτησε χίλια χρόνια. Γιατί
ακριβώς οι άνθρωποι, και ο λαός και οι βασιλείς, είχαν ευσέβεια, είχαν
ευλάβεια. Όταν χάσαν την ευλάβεια και την Πίστη χάσαν και την αυτοκρατορία. Εκεί
είναι τα αίτια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου