Δευτέρα 9 Αυγούστου 2021

 

Η  ΒΑΡΥΣΗΜΑΝΤΟΣ  ΚΑΙ ΠΟΛΥΣΗΜΑΝΤΟΣ
ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΙΣ
ΤΟΥ  ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ  ΑΘΗΝΩΝ  &  ΠΑΣΗΣ  ΕΛΛΑΔΟΣ
κ. κ.  ΣΤΕΦΑΝΟΥ

 

ΕΠΙ  ΤΗ  ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΕΙ
ΤΟΥ  ΕΝ  ΑΓΙΟΙΣ  ΠΑΤΡΟΣ  ΗΜΩΝ  ΜΑΤΘΑΙΟΥ (+1950), ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ  ΑΘΗΝΩΝ

(19.7.2021 ἐκ. ἡμ.)



ερά τν ρθοδόξων πανήγυρις,

Ελαβής Κλρος, μοναχικά τάγματα καί εσεβής λαός το Θεο συνήχθημεν σήμερον νταθα, ες τήν εράν καί Θεομητορική Μονήν ταύτην τν Εσοδίων τς περαγίας Θεοτόκου, τήν πονομαζομένην "Παναγίας Πευκοβουνογιατρίσσης", Κερατέας ττικς, διά νά συνευφρανθμεν πνευματικς καί συμμαρτυρήσωμεν πί τ πισήμ γιοκατατάξει το γίου εράρχου Ματθαίου, ρχιεπισκόπου θηνν καί Κτίτορος τς ερς καί Σεβασμίας ταύτης Μάνδρας.

Σήμερον διακηρύσσεται πρωτίστως, π' εκαιρί τς παρούσης ερς συνάξεως πί τ γιοκατατάξει το ν γίοις Πατρός μν Ματθαίου, το συγχρόνου Στυλοβάτου τς ρθοδοξίας, λήθεια περί τς γιότητος ς ποκλειστικο σκοπο τς ζως τν Χριστιανν καί ς κυρίου ργου καί ποστολς τς κκλησίας διά τά μέλη Ατς καί κατ' πέκτασιν δι' λους τούς νθρώπους, διά τς νσωματώσεως, βεβαίως, ατν ες Ατήν. Ες τήν γίαν Γραφήν παραγγέλεται "κατά τόν καλέσαντα μς γιον καί ατοί γιοι ν πάσ ναστροφ γενήθητε, διότι γέγραπται· γιοι γίνεσθε τι γώ γιος εμί" (Α΄ Πέτρου, α΄, 15-16).

διος λλωστε Κύριος μν ησος Χριστός ν τ Εαγγελί Ατο μς παραγγέλει λέγων "σεσθε ον μες τέλειοι, σπερ πατήρ μν ν τος ορανος τέλειος στιν" (Ματθ. ε΄, 48). Συνδέεται δέ οτω, μέσως καί ρρήκτως, γιότης μέ τήν σωτηρία, ς πολύς Διονύσιος ρεοπαγίτης πισημαίνει: "Θέλημα Θεο στιν λογική σωτηρία τν καθ' μς τε καί πέρ μς οσιν, δέ οχ΄ τέρως γενέσθαι δύναται, μή θεουμένων τν σωζομένων· δέ θέωσις στιν πρός Θεόν φομοίωσίς τε καί νωσις" (Κεφ. α΄ Περί κκλησιαστικς εραρχίας).

κκλησία το Χριστο, τό κατά τόν μέγαν Παλον, Σμα το Χριστο (πρβλ. φεσ. α΄, 23), νέδειξε ναρίθμητον πλθος γίων κατά τήν μακραίωνα πορείαν καί στορίαν Της. Ες καμμίαν μάλιστα ποχήν δέν φησεν Θεός τόν αυτόν Του μάρτυρον. καστος γιος τς κκλησίας το Χριστο ποτελε μαρτυρίαν το Θεο ν τ κόσμ, δηλαδή φανέρωσιν τς παρουσίας Του, ποτελε παλήθευσιν τς Πίστεως καί τς ζως τς κκλησίας, δηλαδή τς ρθοδόξου Παραδόσεως, ς ληθος καί σωτηριώδους δο, καί, κόμη, ποτελε πιβεβαίωσιν τς ν τ κκλησία παρεχομένης δυνατότητος γιασμο διά τς χάριτος το Παναγίου Πνεύματος, ποία νυπάρχει ν τος Μυστηρίοις Ατς.

Εδικότερον, σήμερον γενομένη πίσημος γιοκατάταξις πρξε πιστέγασμα τς δη πό πολλν δεκαετιν παρχούσης ναγνωρίσεως πό το εσεβος λαο το Θεο, ποιμένων καί ποιμενομένων, ς γίου Πατρός τς κκλησίας το ν ρθοδοξί καί σκήσει καί ρετας καί χαρίσμασιν καί θυσιαστικ γάπ πρός τήν κκλησίαν καί τόν νθρωπον διαλάμψαντος ρχιεπισκόπου θηνν Ματθαίου, το συγχρόνου ατο Στυλοβάτου καί μύντορος τς ρθοδοξίας.

διαιτέρως δι' μς τούς πισκόπους, λλά καί τούς Πρεσβυτέρους καί Διακόνους, λλά καί τούς μοναχούς καί τόν χριστώνυμον λαόν τς κκλησίας τς λλάδος, καί οχί μόνον, σχυε πλήρως, διά τό σεπτόν καί γιον πρόσωπον το γίου τούτου εράρχου καί Πνευματικο μν γέτου καί Πατρός, ποστολικός λόγος "Μνημονεύετε τν γουμένων μν, οτινες λάλησαν μν τόν λόγον το Θεο, ν ναθεωροντες τήν κβασιν τς ναστροφς μιμεσθε τήν πίστιν." (βρ. ιγ΄, 7). πό σήμερον δέ μες καί πάντες ο  εσεβες νωτιζόμεθα τήν πατρικήν φωνήν τήν ποίαν (καί) οτος ς γιος τς κκλησίας Πατήρ πευθύνει πρός πάντας λέγων πατέρα θέλετέ με καλεν, μιμσθε μου τόν βίον", καθότι "πρξις θεωρίας πίβασις"!

πιπλέον, φείλομε νά πισημάνωμεν τι παροσα γιοκατάταξις, δηλαδή πίσημος, κατόπιν Συνοδικς ποφάσεως, ναγραφή το νόματος το ρχιεπισκόπου θηνν Ματθαίου ες τάς Δέλτους τν γίων τς ν λλάδι ρθοδόξου κκλησίας, ποτελε διαιτέραν ελογίαν δι' παντας. Διότι πέραν τς ποφειλομένης τιμς πρός τόν γιον καί δόξης πρός τόν θαυμαστώσαντα ατόν Τριαδικόν Θεόν, προβάλλεται πλέον παρουσία καί τό θαυμαστόν παράδειγμά του καθώς καί τά χαριτόβρυτα ερά λείψανά του, πρός νίσχυσιν τν γωνιζομένων ες τήν ποχήν ταύτην, ν μέσ πολλν καί μεγάλων δυσχερειν, ρθοδόξων χριστιανν, λλά καί πρός φύπνισιν καί φωτισμόν σων διακρίνουν τήν μεγάλην ποστασίαν τν μερν μας καί ναζητον σφαλες δοδείκτας καί πλανες δηγούς πρός σωτηρίαν.

Εναι λλωστε διαπιστωμένον τι ο γιοι, ς ζντες ες τόν αἰῶνα, κόμη καί μετά τήν κοίμησίν των βοηθον καί εεργετον τούς νθρώπους καί μάλιστα πολλούς περισσοτέρους πό σους εηργέτησαν ταν ερίσκοντο σωματικς πί τς γς. Τοτο γίνεται δέ, τόσον διά τς διαδόσεως καί προβολς τς διδασκαλίας των, το γίου βίου των καί ν γένει το παραδείγματός των, σον καί διά τς παρρησίας των πρός τόν Θεόν, πρεσβεύοντες πρός Ατόν διά τήν σωτηρίαν τν πικαλουμένων ατούς πιστν καί διά τήν κπλήρωσιν τν πρός σωτηρίαν ατημάτων τους. Γίνεται, πίσης, καί διά τς τελέσεως π' ατν, ν τ νόματι το Χριστο, σημείων καί θαυμάτων, πρός δόξαν Θεο καί πνευματικήν φέλειαν τν προστρεχόντων ες τήν βοήθειάν των.

Δέν θά πρέπει, μως, νά παραλείψωμεν μίαν κόμη πισήμανσιν. σήμερον γενομένη πίσημος γιοκατάταξις το ν γίοις Πατρός μν Ματθαίου, ρχιεπισκόπου θηνν, το Στυλοβάτου τς ρθοδοξίας καί συμβιβάστου πολεμίου τν Καινοτομιν καί τν αρέσεων, λαμβάνει χώραν ες ποχήν γενικευμένης ποστασίας πό τήν Παραδοθεσαν Πίστιν καί μάλιστα ν ψει πισπεύσεως σκοτεινν σχεδίων πλήρους ξουνιτισμο τν πάλαι ποτέ ρθοδόξων λαν, ες τό πλαίσιον τς ποικιλοτρόπως δη κφραζομένης ναγνωρίσεως κ μέρους τν λεγομένων πισήμων "ρθοδόξων Πατριαρχείων καί κκλησιν" το ντιχρίστου Παπισμο ς κκλησίας καί τς ξομοιώσεως τς ρθοδοξίας πρός τάς αρέσεις.

Πρός τόν σκοπόν ατόν, πέραν τν λλων μεθοδειν πρός παραπλάνησιν τν νθρώπων καί γκλωβισμόν των ες τήν παγίδαν το καλπάζοντος παναιρετικο καί κκλησιομάχου Οκουμενισμο, χρησιμοποιεται διά νά κφρασθμεν μέ μίαν λέξιν τς ποίας γίνεται συχνή χρσις τελευταίως, ργαλειοποιεται κ μέρους τν οκουμενιστικν "κκλησιαστικν" κύκλων καί πολύ σοβαρά πόθεσις τν γιοκατατάξεων, διά τς "ναδείξεως" πληθώρας νέων "γίων" μέ σαφή προσπάθειαν πομειώσεως το πρώτου καί μείζονος καί παραιτήτου κριτηρίου δι' ατάς, ατο τς μωμήτου καί καινοτομήτου Πίστεως καί, ξ ντιθέτου, τς καθ' περβολήν μφάσεως ες λλα δευτερεύοντα καί νίοτε συναισθηματικς καί ρα πισφαλς καί ποκειμενικς κρινόμενα "στοιχεα" τν πιλεγομένων προσώπων.

σχετική παράδοσις καί διαιώνιος πρξις τς ρθοδόξου κκλησίας περί τν γιοκατατάξεων καί τς συγκαταριθμήσεως νέων γίων ες τό γιολόγιον τς κκλησίας, κριβς πρός ποφυγήν νοθεύσεώς του, ποία μλλον σήμερον πιδιώκεται, κυρίως διά τς λλοιώσεως τν κριτηρίων ατν, προτάσσει τήν ρθόδοξον Πίστιν ς κ τν ν οκ νευ προϋπόθεσιν χι μόνον τς γιότητος λλά, βεβαίως, καί τς σωτηρίας! ναφέρει χαρακτηριστικς Πατριάρχης εροσολύμων Νεκτάριος (1660-1669), κφράζων πιγραμματικς τήν καθολικήν κκλησιαστικήν μπειρίαν, τά ξς : «Τρία θεωρονται μαρτυροντα τν ν νθρώποις γιότητα· πρτον ρθοδοξία μωμος· ρετν κατόρθωσις πασν, ν ας πεται περ τν πίστιν μέχρις αματος πρς τν μαρτίαν ντικατάστασις καί, τέλος, παρ Θεο πίδειξις σημείων περφυν κα θαυμάτων. Τ πρτόν στι κα ες σωτηρίαν ναγκαιότατον. Τ δεύτερον ες γιωσύνης χαρακτρα. λλ κα τ τρίτον ναγκαιότατον καυτν ες πόδειξιν». (πετειακός Συλλογικς Τμος, Αγιτητα-Ενα λησμονημνο ραμα, ᾿Εκδ. «᾿Ακρτας», ᾿Αθνα 2001.)

πομένως καί ν προκειμέν, γιοκατάταξις το γίου εράρχου Ματθαίου χι μόνον πληρο τάς νωτέρω κκλησιαστικάς καί κανονικάς προϋποθέσεις λλά διακρίνεται πιπλέον. Διότι οτος, ζήσας καί γωνισθείς ν καιρ γενικς ποστασίας καί μειοδοσίας τν ρθοδόξων πισκόπων, ν καιρ εσεβισμο καί κδυτικισμο τς κκλησιαστικς καί πνευματικς ζως καί ν καιρ λλοτριώσεως κ το γνησίου συχαστικο καί Πατερικο πνεύματος, οχί μόνον ντεστάθη λλ' νεδείχθη, ργ καί λόγω, πράξει καί θεωρί, καμπτος πρόμαχος τς ρθοδόξου Πίστεως καί Παραδόσεως, δεινός λεγκτής τν αρέσεων καί τς Καινοτομίας, ληθινός Πνευματικός Πατήρ πλήθους μοναχν καί εσεβν λαϊκν, "λείπτης" καί μπνευστής μολογητν καί σκητν, ς "βλέπων" πό σίων μορφν "γιγνωσκόμενος", κατά Μακάριον τόν Αγύπτιον, φορεύς το γνησίου συχαστικο πνεύματος καί γνήσιος κφραστής τς γιορειτικς μοναχικς καί σκητικς Παραδόσεως τς ρθοδοξίας.

Διά τατα γνησία ρθόδοξος κκλησία τς λλάδος λλά καί ο εσεβες που γς, Κληρικοί, μοναχοί καί λαϊκοί, καυχόμεθα  ν Κυρίω καί εχαριστιακς δοξολογομε τόν ν γίοις ναπαυόμενον τρισάγιον Θεόν. Διότι κονόμησε ν τος σχάτοις τούτοις χρόνοις νά τεθ λύχνος "πί τήν λυχνίαν καί λάμπ πσι τος ν τ οκία" (Ματθ. ε΄, 15), δηλαδή τ κκλησί, πρός δόξαν Θεο καί στηριγμόν τν πιστν, ν καιρ κινδυνευούσης πίστεως καί καταστασίας.

σον διάβολος "ς λέων ρυόμενος περιπατε ζητν τίνα καταπίη"(Α' Πετρ. ε΄, 8), τόσον Θεός διά τν γίων Του θά προστατεύη καί σκεπάζη τούς θέλοντας σεβς ζν" διά νά μείνουν πιστοί ες τόν "καί πάλιν ρχόμενον μετά δόξης κρναι ζντας καί νεκρούς ο τς Βασιλείας οκ σται τέλος". Πιστοί ες τόν Κύριον μν ησον Χριστόν, στις "ξλθε νικν καί να νικήση"(ποκ. στ΄, 2)!

Μετ' ατο συντασσόμενοι καί πάντες μες, μείνωμεν μακράν τν συγχρόνων "χαραγμάτων" τς ποστασίας, παραμείνωμεν πιστοί "ν ος μάθομεν καί πιστώθημεν" παρά τν Πατέρων, "μβολιαζόμενοι" μόνον μέ τά δεδοκιμασμένα καί σωτήρια "μβόλια" τς Χάριτος το Τριαδικο Θεο κατά το νοητο οβόλου φεως, τοι τήν μώμητον ρθόδοξον Πίστιν, τά σωτηριώδη Μυστήρια τς ληθος κκλησίας (καί δή τό τς Μετανοίας καί τς Θείας Εχαριστίας) καθώς καί τήν κκλησιαστικήν κοινωνίαν καί νότητα ν τ ληθεί, τά ποα μο συνιστον "τήν νότητα τς Πίστεως καί τήν κοινωνίαν το γίου Πνεύματος", καί ες τά ποα μετέχοντες οδέν καί οδένα πρέπει νά φοβούμεθα, φ' σον καί καθόσον οτω "αυτούς καί λλήλους καί πσαν τήν ζωήν μν Χριστ τ Θε παραθώμεθα"!

ν κατακλεδι, πικαλούμενοι τάς πρεσβείας πάντων τν γίων ν ος καί το ν γίοις Πατρός μν Ματθαίου το Στυλοβάτου τς ρθοδοξίας, ξαιρέτως δέ τς πανυπερευλογημένης Δεσποίνης μν Θεοτόκου καί ειπαρθένου Μαρίας, ν νί στόματι καί μι καρδί ς ναπέμψωμεν πί τ εσήμ ταύτη μέρ εχαριστίαν τ Θε δυναμένω πέρ πάντα ποισαι περεκπερισσο ν ατούμεθα νοομεν, κατά τήν δύναμιν τήν νεργουμένην ν μν, Ατ δόξα ν τ κκλησί ν Χριστ ησο ες πάσας τάς γενεάς το αἰῶνος τν αώνων· μήν." (φεσ. γ΄, 20-21).

 

λάχιστος  ν  ρχιεπισκόποις

  θηνν ΣΤΕΦΑΝΟΣ



 

ΕΝΝΕΑ  ΕΚ  ΤΩΝ  ΚΥΡΙΟΤΕΡΩΝ  ΣΗΜΕΙΩΝ

ΤΗΣ  ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΕΩΣ

ΤΟΥ  ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΥ  ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ  ΑΘΗΝΩΝ

 

Α΄ 

ΑΓΙΟΤΗΣ, Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ 

«.... ἡ ἀλήθεια περί τῆς ἁγιότητος ὡς ἀποκλειστικοῦ σκοποῦ τῆς ζωῆς τῶν Χριστιανῶν καί ὡς κυρίου ἔργου καί ἀποστολῆς τῆς Ἐκκλησίας διά τά μέλη Αὐτῆς καί κατ' ἐπέκτασιν δι' ὅλους τούς ἀνθρώπους, διά τῆς ἐνσωματώσεως, βεβαίως, αὐτῶν εἰς Αὐτήν.»

 

 

Β΄ 

ΑΓΙΟΤΗΣ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΙΑ 

«Συνδέεται δέ οὕτω, ἀμέσως καί ἀρρήκτως, ἡ ἁγιότης μέ τήν σωτηρία, ὡς ὁ πολύς Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης ἐπισημαίνει: "Θέλημα Θεοῦ ἐστιν ἡ λογική σωτηρία τῶν καθ' ἡμᾶς τε καί ὑπέρ ἡμᾶς οὐσιῶν, ἡ δέ οὐχ΄ ἑτέρως γενέσθαι δύναται, μή θεουμένων τῶν σωζομένων· ἡ δέ θέωσις ἐστιν ἡ πρός Θεόν ἀφομοίωσίς τε καί ἕνωσις" (Κεφ. α΄ Περί Ἐκκλησιαστικῆς Ἱεραρχίας).»

 

 

Γ΄ 

ΕΚΑΣΤΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

«Ἕκαστος ἅγιος τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ ἀποτελεῖ μαρτυρίαν τοῦ Θεοῦ ἐν τῶ κόσμῳ, δηλαδή φανέρωσιν τῆς παρουσίας Του, ἀποτελεῖ ἐπαλήθευσιν τῆς Πίστεως καί τῆς ζωῆς τῆς Ἐκκλησίας, δηλαδή τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως, ὡς ἀληθοῦς καί σωτηριώδους ὁδοῦ, καί, ἀκόμη, ἀποτελεῖ ἐπιβεβαίωσιν τῆς ἐν τῆ Ἐκκλησία παρεχομένης δυνατότητος ἁγιασμοῦ διά τῆς χάριτος τοῦ Παναγίου Πνεύματος, ἡ ὁποία ἐνυπάρχει ἐν τοῖς Μυστηρίοις Αὐτῆς.»

  

Δ΄ 

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΔΟΔΕΙΚΤΑΙ ΠΡΟΣ ΣΩΤΗΡΙΑΝ

«Διότι πέραν τῆς ἐποφειλομένης τιμῆς πρός τόν Ἅγιον καί δόξης πρός τόν θαυμαστώσαντα αὐτόν Τριαδικόν Θεόν, προβάλλεται πλέον ἡ παρουσία καί τό θαυμαστόν παράδειγμά του καθώς καί τά χαριτόβρυτα ἱερά λείψανά του, πρός ἐνίσχυσιν τῶν ἀγωνιζομένων εἰς τήν ἐποχήν ταύτην, ἐν μέσῳ πολλῶν καί μεγάλων δυσχερειῶν, ὀρθοδόξων χριστιανῶν, ἀλλά καί πρός ἀφύπνισιν καί φωτισμόν ὅσων διακρίνουν τήν μεγάλην ἀποστασίαν τῶν ἡμερῶν μας καί ἀναζητοῦν ἀσφαλεῖς ὁδοδείκτας καί ἀπλανεῖς ὁδηγούς πρός σωτηρίαν.»

 

 

Ε΄ 

ΕΝ ΕΞΕΛΙΞΕΙ ΣΧΕΔΙΟΝ ΕΞΟΥΝΙΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΛΑΩΝ 

«Ἡ σήμερον γενομένη ἐπίσημος ἁγιοκατάταξις τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Ματθαίου, Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν, τοῦ Στυλοβάτου τῆς Ὀρθοδοξίας καί ἀσυμβιβάστου πολεμίου τῶν Καινοτομιῶν καί τῶν αἰρέσεων, λαμβάνει χώραν εἰς ἐποχήν γενικευμένης ἀποστασίας ἀπό τήν Παραδοθεῖσαν Πίστιν καί μάλιστα ἐν ὄψει ἐπισπεύσεως σκοτεινῶν σχεδίων πλήρους ἐξουνιτισμοῦ τῶν πάλαι ποτέ ὀρθοδόξων λαῶν, εἰς τό πλαίσιον τῆς ποικιλοτρόπως ἤδη ἐκφραζομένης ἀναγνωρίσεως ἐκ μέρους τῶν λεγομένων ἐπισήμων "Ὀρθοδόξων Πατριαρχείων καί Ἐκκλησιῶν" τοῦ ἀντιχρίστου Παπισμοῦ ὡς Ἐκκλησίας καί τῆς ἐξομοιώσεως τῆς Ὀρθοδοξίας πρός τάς αἱρέσεις.»

 

 

ΣΤ΄ 

Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ "ΕΡΓΑΛΕΙΟΠΟΙΕΙ" ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΙΝ

ΤΩΝ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΕΩΝ 

«....πέραν τῶν ἄλλων μεθοδειῶν πρός παραπλάνησιν τῶν ἀνθρώπων καί ἐγκλωβισμόν των εἰς τήν παγίδαν τοῦ καλπάζοντος παναιρετικοῦ καί ἐκκλησιομάχου Οἰκουμενισμοῦ, χρησιμοποιεῖται ἤ διά νά ἐκφρασθῶμεν μέ μίαν λέξιν τῆς ὁποίας γίνεται συχνή χρῆσις τελευταίως, ἐργαλειοποιεῖται ἐκ μέρους τῶν οἰκουμενιστικῶν "ἐκκλησιαστικῶν" κύκλων καί ἡ πολύ σοβαρά ὐπόθεσις τῶν ἁγιοκατατάξεων, διά τῆς "ἀναδείξεως" πληθώρας νέων "ἁγίων" μέ σαφή προσπάθειαν ἀπομειώσεως τοῦ πρώτου καί μείζονος καί ἀπαραιτήτου κριτηρίου δι' αὐτάς, αὐτοῦ τῆς ἀμωμήτου καί ἀκαινοτομήτου Πίστεως καί, ἐξ ἀντιθέτου, τῆς καθ' ὑπερβολήν ἐμφάσεως εἰς ἄλλα δευτερεύοντα καί ἐνίοτε συναισθηματικῶς καί ἅρα ἐπισφαλῶς καί ὑποκειμενικῶς κρινόμενα "στοιχεῖα" τῶν ἐπιλεγομένων προσώπων.»

 

 

Ζ΄ 

ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΑΓΙΟΤΗΤΟΣ

«Τρία θεωροῦνται μαρτυροῦντα τὴν ἐν ἀνθρώποις ἁγιότητα· πρῶτον ὀρθοδοξία ἄμωμος· ἀρετῶν κατόρθωσις ἁπασῶν, ἐν αἶς ἕπεται ἡ περὶ τὴν πίστιν μέχρις αἵματος πρὸς τὴν ἁμαρτίαν ἀντικατάστασις καί, τέλος, ἡ παρὰ Θεοῦ ἐπίδειξις σημείων ὑπερφυῶν καὶ θαυμάτων. Τὸ πρῶτόν ἐστι καὶ εἰς σωτηρίαν ἀναγκαιότατον. Τὸ δεύτερον εἰς ἁγιωσύνης χαρακτῆρα. Ἀλλὰ καὶ τὸ τρίτον ἀναγκαιότατον καυτὸν εἰς ἀπόδειξιν»

 

 

Η΄ 

ΑΓΙΟΙ ΕΡΓΩ ΚΑΙ ΛΟΓΩ, ΠΡΑΞΕΙ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ

«....ἡ ἁγιοκατάταξις τοῦ Ἁγίου Ἱεράρχου Ματθαίου ὄχι μόνον πληροῖ τάς ἀνωτέρω ἐκκλησιαστικάς καί κανονικάς προϋποθέσεις ἀλλά διακρίνεται ἐπιπλέον. Διότι οὗτος, ζήσας καί ἀγωνισθείς ἐν καιρῶ γενικῆς ἀποστασίας καί μειοδοσίας τῶν ὀρθοδόξων Ἐπισκόπων, ἐν καιρῶ εὐσεβισμοῦ καί ἐκδυτικισμοῦ τῆς ἐκκλησιαστικῆς καί πνευματικῆς ζωῆς καί ἐν καιρῶ ἀλλοτριώσεως ἐκ τοῦ γνησίου ἡσυχαστικοῦ καί Πατερικοῦ πνεύματος, οὐχί μόνον ἀντεστάθη ἀλλ' ἀνεδείχθη, ἔργῳ καί λόγω, πράξει καί θεωρίᾳ, ἄκαμπτος πρόμαχος τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καί Παραδόσεως, δεινός ἐλεγκτής τῶν αἱρέσεων καί τῆς Καινοτομίας, ἀληθινός Πνευματικός Πατήρ πλήθους μοναχῶν καί εὐσεβῶν λαϊκῶν, "ἀλείπτης" καί ἐμπνευστής ὁμολογητῶν καί ἀσκητῶν, ὡς "βλέπων" ὑπό ὁσίων μορφῶν "γιγνωσκόμενος", κατά Μακάριον τόν Αὐγύπτιον, φορεύς τοῦ γνησίου ἡσυχαστικοῦ πνεύματος καί γνήσιος ἐκφραστής τῆς Ἁγιορειτικῆς μοναχικῆς καί ἀσκητικῆς Παραδόσεως τῆς Ὀρθοδοξίας.»

 

 

Θ΄ 

ΤΑ ΜΟΝΑ ΔΕΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΙΑ "ΕΜΒΟΛΙΑ" 

«....μείνωμεν μακράν τῶν συγχρόνων "χαραγμάτων" τῆς ἀποστασίας, παραμείνωμεν πιστοί "ἐν οἷς ἐμάθομεν καί ἐπιστώθημεν" παρά τῶν Πατέρων, "ἐμβολιαζόμενοι" μόνον μέ τά δεδοκιμασμένα καί σωτήρια "ἐμβόλια" τῆς Χάριτος τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ κατά τοῦ νοητοῦ ἰοβόλου ὄφεως, ἤτοι τήν ἀμώμητον Ὀρθόδοξον Πίστιν, τά σωτηριώδη Μυστήρια τῆς ἀληθοῦς Ἐκκλησίας (καί δή τό τῆς Μετανοίας καί τῆς Θείας Εὐχαριστίας) καθώς καί τήν ἐκκλησιαστικήν κοινωνίαν καί ἑνότητα ἐν τῆ Ἀληθείᾳ, τά ὁποῖα ὁμοῦ συνιστοῦν "τήν ἑνότητα τῆς Πίστεως καί τήν κοινωνίαν τοῦ Ἀγίου Πνεύματος", καί εἰς τά ὁποῖα μετέχοντες οὐδέν καί οὐδένα πρέπει νά φοβούμεθα, ἐφ' ὅσον καί καθόσον οὕτω "ἑαυτούς καί ἀλλήλους καί πᾶσαν τήν ζωήν ἡμῶν Χριστῶ τῶ Θεῶ παραθώμεθα"!»






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου