Τετάρτη 12 Ιουλίου 2023

 

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΚΑΙ ΜΟΣΧΑΣ ΚΥΡΙΛΛΟΥ
ΠΑΡΑΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΙΟΥΝΙΟΣ 2016)
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ



• Τελικώς για άλλα δεσμεύτηκε ο κ. Βαρθολομαίος και άλλα έπραξε στο «Ουκρανικό»

• Ο Μόσχας φαίνεται ότι είχε ξεκαθαρίσει την θέση του και προειδοποιήσει εγκαίρως για τις δραματικές εξελίξεις

• Επ΄ ευκαιρία, κρίνεται (και) η ειλικρίνεια του κ. Βαρθολομαίου, ο οποίος δεν διστάζει, όπως κάνει όταν επισκέπτεται το Άγιον Όρος, ακόμη και μπροστά στους Προκαθημένους να αρνείται εναντίον του «κατηγορίες», οι οποίες όμως ισχύουν στο ακέραιο  

 

Ουκρανικό «αυτοκέφαλο»: Ένας αποκαλυπτικός διάλογος

 

Κατά τήν τελευταία φάση τῆς προετοιμασίας τῆς λεγομένης «Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου» (Κρήτη, Ἰούνιος 2016) πραγματοποιήθηκε ἀπό 21-27.1.2016 στό Ὀρθόδοξο Κέντρο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου στὴ Γενεύη τῆς Ἐλβετίας Σύναξη τῶν Προκαθημένων τῶν Αὐτοκεφάλων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν.

Τὰ πρακτικὰ τῆς Συνάξεως αὐτῆς ἐκδόθηκαν στὸν τόμο, Γραμματεία ἐπὶ τῆς Προπαρασκευῆς τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου, Σύναξις τῶν Προκαθημένων τῶν Ἁγιώτατων Ὀρθόδοξων Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν, Πρακτικὰ-Κείμενα, ἒκδ. Ἀποστολικῆς Διακονίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, Ἀθήνα 2021, σσ. 542.

Στό παρὸν δημοσιεύουμε ἀποσπάσματα ἐκ τῶν Πρακτικῶν καί εἰδικότερα τὸν ἔντονο διάλογο ποὺ εἶχε ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαῖος μὲ τὸν Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλο κατὰ τὴν ἐναρκτήριο, τὴν 2η, 3η καὶ 4η συνεδρία ἀναφορικὰ μὲ τὸ Οὐκρανικὸ ζήτημα.

Ἡ σπουδαιότητα τοῦ διαλόγου αὐτοῦ εἶναι προφανὴς ἄν ἀναλογιστοῦμε ὅτι εἶναι ἡ τελευταία φορὰ ποὺ οἱ δύο Προκαθήμενοι συζητοῦν δημοσίως καὶ σέ τόσο ὑψηλὸ ἐπίπεδο, ἐνώπιον ὅλων τῶν Προκαθημένων, τὸ ζήτημα τοῦ Οὐκρανικοῦ σχίσματος.


[Σημείωση: παραθέτουμε μόνον ένα μικρό απόσπασμα εκ των δημοσιευθέντων στο ιστολόγιο romfea, από όπου και το σχετικό ρεπορτάζ, ενδεικτικό και επιβεβαιωτικό των ανωτέρω υποτίτλων της παρούσης αναρτήσεώς μας.] 

«(…..)

10. Ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαῖος: … Ἀπήντησα διὰ βραχέων εἰς ἕκαστον προλαλήσαντα Ἀδελφόν, ἀλλὰ ὀφείλω μίαν ἀπάντησιν εἰς τὸν Μακαριώτατον ἀδελφὸν Μόσχας κ. Κύριλλον. Μακαριώτατε, ἐὰν ἀφῆκα εἰς τὸ τέλος τὴν ἀπάντησιν, τὸν σχολιασμὸν ἐν πάσῃ περιπτώσει, ἐπὶ τοῦ πλουσίου κειμένου τῆς ἀγορεύσεώς σας, ὀφείλεται εἰς τὸ γεγονὸς ὅτι θίγει πολλὰ σημεῖα, τὰ ὁποῖα ἀφοροῦν εἰς ὅλους ἡμᾶς καὶ ἤθελον νὰ ἔχομεν περισσότερον χρόνον εἰς τὴν διάθεσίν μας. Κατ’ ἀρχὴν καλωσορίζω ὅλην τὴν ἀντιπροσωπείαν σας καὶ χαίρω, διότι εἰς αὐτὴν συμπεριλαμβάνεται καὶ ὁ Μητροπολίτης Κιέβου κ. Ὀνούφριος, τὸν ὁποῖον ὅλοι ἐδῶ οἱ παρόντες ἀναγνωρίζομεν ὡς τὸν μόνον κανονικὸν ἱεράρχην τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας εἰς τὴν Οὐκρανίαν, βεβαίως μετὰ τῶν σὺν αὐτῷ ἄλλων ἁγίων ἀρχιερέων… (σ. 72). (....)

ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΜΟΣΧΑΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ: Τώρα, σχετικῶς πρὸς τὴν Οὐκρανίαν, ὑπάρχει ἓν σοβαρὸν πρόβλημα. Χαίρομαι ὅτι ὁ Μητροπολίτης Ὀνούφριος εἶναι παρών, θέλω ὅμως νὰ ἐκφράσω τοὺς κινδύνους τοὺς ὁποίους θεωρῶ ὑπαρκτούς. Θά συγκληθῇ ἡ Σύνοδος καὶ μετὰ θά καταβληθοῦν προσπάθειαι διὰ τὴν νομιμοποίησιν καὶ ἔνταξιν εἰς μίαν κανονικὴν δομὴν τῶν Οὐκρανῶν σχισματικῶν, εἴτε διὰ τῆς ἱδρύσεως δύο δικαιοδοσιῶν, τοῦ Μόσχας καὶ τοῦ Κωνσταντινουπόλεως, εἴτε διὰ τῆς παροχῆς αὐτοκεφάλου. Πρέπει νὰ κατανοήσωμεν ὅτι ἐὰν συμβῇ αὐτό, θά ἐπέλθῃ διχασμὸς καὶ σχίσμα εἰς ὅλην τὴν Ὀρθοδοξίαν. Οἱ ἀδελφοὶ Ἀντιοχείας καὶ Ἱεροσολύμων διέκοψαν τὴν μεταξὺ των κοινωνίαν, ἐξ αἰτίας μιᾶς ἐνορίας εἰς Κατάρ. Δι’ ἡμᾶς ἡ Οὐκρανία εἶναι ὅπως εἶναι διὰ τὴν Ἑλλάδα ἡ Θεσσαλονίκη. Δι’ ἡμᾶς τὸ Κίεβον εἶναι ἡ μήτηρ τῶν ρωσσικῶν πόλεων. Ὑπὸ οὐδένα ὃρον πρόκειται νὰ συμφωνήσωμεν διὰ ριζικὴν ἀλλαγὴν εἰς Οὐκρανίαν. Πρέπει νὰ ἐνθυμώμεθα ὅτι ἐὰν συμβῇ αὐτό, κατὰ ἢ καὶ μετὰ τὴν Σύνοδον, θά ἐπέλθῃ σχίσμα εἰς τοὺς κόλπους τῆς Ὀρθοδοξίας, ὅπως τὸ σχίσμα τοῦ 1054, καὶ θέλω νὰ σᾶς εἰπῷ εὐθέως, Παναγιώτατε, ὅτι ἐδῶ δέν πρέπει νὰ ὑπάρχει «παίγνιον». Οὐδεὶς δεν πρέπει νὰ εἴπῃ: «τώρα θά διεξαχθῇ ἡ Σύνοδος, ὡς λέγουν κάποιοι ἀντιπρόσωποί σας, καὶ κατόπιν θά τὰ ἀποφασίσωμεν ὅλα. Τὶ θά κάνουν οἱ Ρῶσσοι; Θα ἐπιλέξουν τὴν ἑνότητά μας». Φοβούμεθα θά συμβοῦν πολὺ πιθανὸν γεγονότα,τὰ ὁποῖα θά διχάσουν τὴν Οἰκουμενικὴν Ὀρθοδοξίαν (σ. 81-82).

21. Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Βαρθολομαῖος: Εὐχαριστῶ διὰ τὴν νέαν ἀγόρευσίν σας. Βεβαίως, ἀπαντήσατε εἰς τὰ σημεῖα τῆς ἰδικῆς μου ἀπαντήσεως, καὶ τοῦτο εἶναι φυσικὸν καὶ ἀναμενόμενον… (σ. 84). Ὡς πρὸς τὴν Οὐκρανίαν, λέγετε ὅτι ἐπικαλοῦνται τὸ ὄνομά μου καὶ μοῦ ἐπιρρίπτουν ὅσα συμβαίνουν. Ἂς λέγουν ὃ,τι θέλουν μερικοὶ διὰ νὰ δικαιολογήσουν τὴν θέσιν των, ὅπως λέγουν καὶ οἱ «ὑπερορθόδοξοι», εἰς τὴν Ἑλλάδα καὶ ἀλλοῦ, ὅτι ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος εἶναι αἱρετικός, ὅτι διεξάγει διαλόγους, ὅτι εἶναι οἰκουμενιστὴς ἢ ὅτι ἔχει φιλίαν μὲ τὸν Πάπαν. Ἕκαστος δύναται νὰ λέει ὃ,τι θέλει. Ἡ πραγματικότης εἶναι αὐτή, τὴν ὁποίαν ὅλοι βιοῦμεν, γύρῳ ἀπὸ μίαν τράπεζαν ἀγάπης καὶ μὲ τὴν κοινὴν πορείαν μας πρὸς δόξαν τῆς Ὀρθοδοξίας. Τὰ ἄλλα εἶναι κακόβουλοι ἐπικρίσεις καὶ κακολογίαι, αἱ ὁποῖαι δεν μᾶς ἐνδιαφέρουν. (….)».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου