Ὕβρις καί Νέμεσις [1]
Ἡ
ἀστυνομική φρούρηση τῶν Ναῶν, γιά νά μή τούς προσεγγίσουν οἱ πιστοί, εἶναι ἀπό
τίς πιό ἀποκρουστικές εἰκόνες. Ὁ παντελής ἀποκλεισμός τῶν πιστῶν, ἀκόμη καί μέ
τήρηση σχετικῶν μέτρων, ἀπό τόν ἐκκλησιασμό, συνιστᾶ καταστρατήγηση τοῦ
Συντάγματος καί ἐκκλησιομαχία. Ἡ στάση καί συμπεριφορά φορέων τῆς ἐξουσίας ὡς
κυρίαρχων τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς, συνειδήσεως καί ἐλευθερίας εἶναι ὕβρις. Ὅλα
καί ὅλοι οἱ (συν-) ἐνεργοῦντες (σ)τά ἀνωτέρω θά ἔχουν τό τίμημά τους. Καί τό
βαρύτερο θά εἶναι τό πνευματικό τίμημα. Σεβαστό ἀπόλυτα τό ὑγειονομικό θέμα καί
ἡ ἐπιστημονική ἰατρική του ἀντιμετώπιση. Ἀλλά ὑπάρχουν ὅρια καί ἔπρεπε νά ἐπιδειχθεῖ
πολιτισμένος, ἑλληνικός καί χριστιανικός τρόπος ἀντιμετώπισεώς του καί ὄχι ὁ
παγκοσμιοποιημένος ἰσοπεδωτισμός.
[1] Η ὓβρις ήταν βασική αντίληψη
της κοσμοθεωρίας των Ελλήνων της αρχαιότητας, η οποία όμως ακολουθεί τον
Ελληνισμό σε μεγάλο βαθμό μέχρι τις μέρες μας.
Το ανόμημα της ύβρεως διέπραττε και διαπράττει κάποιος, όταν υπερεκτιμά
τις ικανότητές του ή και τις δυνάμεις του (σωματικές ή και στρατιωτικές), αλλά
κυρίως οικονομικές και πολιτικές, συμπεριφέρεται με βίαιο, αλαζονικό και
προσβλητικό τρόπο, μη υπολογίζοντας φυσικούς ούτε και ηθικούς κανόνες και
νόμους ή η συμπεριφορά του δεν λαμβάνει υπ’ όψιν τους άγραφους ηθικούς νόμους
οι οποίοι επέβαλλαν ή και επιβάλλουν όρια στην ανθρώπινη δράση.
Όποιος λοιπόν ξεπερνά τα όρια και γίνεται αλαζόνας δηλ. υβριστής, περνά
σε πράξεις ανόσιες, απρόσεκτες αλλά και προσβλητικές, τότε επιλαμβάνεται η θεία
δίκη δηλ. η Νέμεσις η οποία λειτουργεί ως απονομή του
οφειλομένου εκ της θείας οργής, ως τιμωρός μεγάλων εγκλημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου