Translate

Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025

                                              Οἰκουμενιστὴς καὶ  Ἅγιος;

Ἀναίρεση ὅσων προσπαθοῦν νὰ ἁγιοκατατάξουν (!!!) 

τὸν Ἀναστάσιο Ἀλβανίας καὶ

νὰ τὸν παρουσιάσουν ὡς πρότυπο ορθοδόξου

ποιμένος παραπλανώντας τὸ ποίμνιο.




 

«γαπητοί, μ παντ πνεύματι πιστεύετε, λλ δοκιμάζετε τ πνεύματα ε κ το Θεο στιν, τι πολλο ψευδοπροφται ξεληλύθασιν ες τν κόσμον» (Α΄ ω. 4,1)

 

Όσιος Παΐσιος – ‘’Από όσους φιλενωτικούς έχω γνωρίσει, δεν είδα να έχουν ούτε ψίχα πνευματική ούτε φλοιό’’

 

Το δαμάντιου Τσακίρογλου

 

Πρν ρχίσω μ τ κύριο θέμα το κειμένου, ς μο πιτραπε νας μικρς πρόλογος πο θ δικαιολογήσει κα τ θέμα κα τ φος το κειμένου μου.  πόστολος ωάννης,  -πρέπει διαίτερα στς μέρες μας ν τονιστε ατό- μοναδικς στν κκλησία μας πο φέρει τν πωνυμία « μαθητς τς γάπης» δηλ. τς γάπης, πως τν ννοε  κκλησία κα χι  κόσμος, στν πρώτη του πιστολ δίνει τν θεθεν πνευματικ ντολή, πο πρέπει ν τηρε κάθε Χριστιανός: «γαπητοί, μ δίδετε μπιστοσύνην ες κάθε πνεμα νθρώπων, λλ ν ξετάζετε τος νθρώπους, πο διαβεβαιώνουν τι χουν Πνεμα Θεο κα πνευματικ χαρίσματα, ἐὰν πράγματι εναι π τν Θεόν, διότι πολλο ψευδοπροφται χουν βγ στν κόσμον».  ρα ποιος κι ν εναι πέναντί μας, τι κι ν χει καταφέρει, πρέπει ν τν ξετάζουμε, διότι μπορε ν εναι ψευδοπροφήτης.

Ποιοί εναι μως ατο ο ψευδοπροφτες, ο λύκοι μ δορ  προβάτου;    γιος γνάτιος ντιοχείας,τος ποκαλύπτει ς ξς: «Πς  λέγων παρ τ  διατεταγμένα (δηλαδ ντίθετα π τς ντολς το Κυρίου κα τς διδασκαλίες τν  γίων ποστόλων κα τν γίων Πατέρων), κν ξιόπιστος , κν νηστεύ, κν παρθενεύ, κν σημεα ποι, (δηλαδ θαύματα) κν προφητεύλύκος σοι φαινέσθω ν προβάτου δορ, προβάτων φθορν κατεργαζόμενος» (ΒΕΠΕΣ 2, σελ. 330). δ βλέπουμε τν μεγάλο ατν Πατέρα τς κκλησίας ν μν φοβται ν νομάζει λύκο κα ς κ τούτου ψευδοπροφήτη κόμα κα ατν πο κάνει σημεα κα τέρατα, πο μιλάει γλυκύτατα, πο κανε ργο στν κκλησία; Γιατί; Διότι παράλληλα λέγει κα πράττει ντίθετα π τς ντολς το Κυρίου κα τς διδασκαλίες τν γίων  ποστόλων κα τν γίων Πατέρων.

Κινούμενος λοιπόν, π τν ντολ το ποστόλου κα Μαθητο τς γάπης κα το καθήκοντός μου ς Χριστιανός, κι πειδ χουν υξηθε δη κα μ φανερ σημεα περβολς ο φωνς περ γιότητος το κεκοιμημένου λβανίας ναστασίου θ ξετάσω δημοσίως (τ χω πράξει κα πρν τν κοίμησή του) τ ργο κα τν διδασκαλία το μακαριστο ρχιεπ. ναστασίου, γι ν διαπιστωθε ν ταν πράγματι νας γιος κα ξιος ποιμένας τς κκλησίας πο τηροσε κα κήρυττε τς ντολς το Θεο. Διότι πως θ διαπιστωθε παρακάτω, οκουμενιστς κα νθρωπος το Θεο δν γίνεται ν εναι κάποιος.  θ πορρίψουμε τν διδασκαλία τν γίων πο καταδίκασαν τν Οκουμενισμ  θ πορρίψουμε σους τν προωθοσαν κα τν προωθον. «Oδες δύναται δυσ κυρίοις δουλεύειν·  γρ τν να μισήσει κα τν τερον γαπήσει,  νς νθέξεται κα το τέρου καταφρονήσει» (Ματθ. 6, 24).

Κι πειδ κάποιοι -τάχα εαίσθητοι- ντιδρον στν ποιαδήποτε δημοσίευση κειμένων μ τς οκουμενιστικς δραστηριότητες το κεκοιμημένου πλέον  ρχιεπισκόπου λβανίας ναστασίου θεωρντας την νάρμοστη πρς τν ρθόδοξη δεοντολογία (παρ’ λο πο κάθε δημοσίευση συνοδεύεται πάντα π τς ελικρινες προσευχς γι τν νάπαυση κα συγχώρεση το μακαριστο κεκοιμημένου  ρχιερέως) κα τονίζοντας τ εραποστολικ κα κκλησιαστικό ργο καθς κα τ μεμπτο το βίου του, θέλω ν πισημάνω τ ξς:  μεμπτος βίος κα ο γνώσεις δν ποτελον σημεο γιότητας καθς κόμα κα  ρειος περιγράφεται ν ταν νηστευτής, λεπτς στν ψη, σκητικς νευ σκανδάλων κα κάτοχος ξιόλογης μόρφωσης μ διαίτερη συμπάθεια πρς τν ριστοτελικ φιλοσοφία.  Σωζόμενος (κκλ. στ. 1, 15, 2ff) γράφει γι τν ρειο «ξ ρχς σπουδαος εναι περ τ δόγμα δόξας… Διαλεκτικώτατος».  καταδικασμένος π τν Γ΄ Οκουμενικ Σύνοδο αρετικς Νεστόριος πρν ρχίζει ν αρετίζει εχε ναιρέσει τς κακοδοξίες το πολλιναρίου κα τν Δοκητν κα εχε μολογήσει τν ρθοδοξία. Εχε ποκτήσει μάλιστα μεγάλη φήμη, χάρη στν εγλωττία κα τ θεολογική του μόρφωση.  φήμη του δήγησε τν ατοκράτορα Θεοδόσιο Β΄ ν τν προωθήσει στν Θρόνο τς Κωνσταντινούπολης, μετ τν θάνατο το Πατριάρχη κα γίου τς κκλησίας Σισινίου το Α΄. Παρόλα ατ οτε γιο τν επε κανες παραβλέποντας παράλληλα τν αρεση τν ποία διατύπωσε κα μετέδωσε, οτε ταν κοιμήθηκε σεβάστηκε κάποιος τ γεγονς τι ταν πατριάρχης.

 

ρχίζω μ τς δηλώσεις τν τελευταίων μερν, πο δείχνουν ξεκάθαρα τν σκοπ  τν οκουμενιστικν κύκλων: Τν γιοκατάταξη το μακαριστο ρχιεπ. ναστασίου χωρς ν χουμε στω κα μία νωθεν πόδειξη γιότητος κα ν τ στοιχεα πο θ κολουθήσουν ποδεικνύουν τ ντίθετο, τι δηλ.  ναστάσιος πηρετοσε μ λες του τς δυνάμεις τν αρεση κα γι’ ατ τν σκοπ διαστρέβλωνε τν κύρια ντολ το Εαγγελίου: τν ντολ τς γάπης.

Μ πρόσχημα τν εαγγελικ γάπη  μακαριστς ρχιεπίσκοπος, πως θ  διαπιστώσει  ναγνώστης στ συνέχεια το κειμένου, συμμετεχε σ ργανισμος στος ποίους κανες ρθόδοξος γιος χι μόνο δν θ συμμετεχε, λλ κα  θ  καταδίκαζε ξεκάθαρα ς ντίθετους πρς τν ρθόδοξη διδασκαλία.

Δηλώσεις περ γιότητος το λβανίας ναστασίου:

Μητροπολίτης Λεμεσο θανάσιος ( κατ πολλος εσεβής):

«Πήγαμε τον Ιούλιο με τον Γέροντα Εφραίμ και είδαμε τον μακαριστό, πλέον, Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας, Αναστάσιο. Πρόκειται περί ενός Αγίου, ενός σύγχρονου Αγίου. Πραγματικά η τελευταία αυτή συνάντηση που είχαμε μαζί του, μας έδωσε την απόλυτη πληροφορία ότι αυτός είναι ένας σύγχρονος Άγιος, ένας σύγχρονος Άγιος της Εκκλησίας μας. Ισαπόστολος εκεί στη χώρα της Αλβανίας, άγγελος της Εκκλησίας της Αλβανίας πραγματικά, και μόνο αυτός θα μπορούσε να φέρει την Εκκλησία σε αυτό το σημείο που την έφερε. Όχι εκ του μηδενός, εκ του πλην του μηδενός! Και αυτός την έφερε σε επίπεδο πραγματικά αξιοζήλευτο και με την παρουσία του έγινε θεμέλιο της Εκκλησίας της Αλβανίας. Να έχουμε την Αγία ευχή του και το Άγιο παράδειγμά του να μας εμπνέει κι εμάς» (δ).

«Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος: Άγιος των ημερών μας» (δ).

«Ο Αναστάσιος αρχιεπίσκοπος Αλβανίας, ήταν ένας Άγιος Ιεράρχης και Ιεραπόστολος» (δ). Στν συνέντευξη ατ κτς τς δημοσιογράφου γιο τν ποκαλε κα  γνωστς κήρυκας σ λα τ μέσα κοινωνικς δικτύωσης π. Εάγγελος Παπανικολάου,  ποος διδάσκει κα τν μετάδοση τς Θείας Κοινωνίας μ γλωσσόφιλα!!!

γιο τν ποκαλε κα  γνωστς περ τ κκλησιαστικ δημοσιογράφος  Διονύσιος Μακρς σ κπομπή του: « γιος ναστάσιος Γιαννουλτος. Τ λέω τι εναι  γιος»! (δ μετά το 17ο λεπτό).

«Φάρος πίστης… που μου θυμίζει τον Μ. Βασίλειο… πιστεύω κι ελπίζω να γίνουν  εμφανή τα κριτήρια της αγιότητας του και να ανακηρυχθεί σύντομα άγιος της εκκλησίας μας» (δ).

«γιο» τν ποκάλεσε κα  προωθητς κάθε ντίθεου μέτρου πρωθυπουργς  Κωνσταντίνος Μητσοτάκης στν πικήδειο λόγο του!

πειδ λοι γνωρίζουμεποιά διαφορ πάρχει μεταξ κρίσης κα κατάκρισηςκα πενθυμίζοντας παράλληλατι  μακαριστς ναστάσιος θελε (παρόλη τν διδασκαλία του περ γάπηςν καταγραφον ς αρετικο ο ντιδρντες στς ποφάσεις τς προδοτικς συνόδου το Κολυμπαρίους κ τούτου ρωτάω ς δας πιστός:

Εναι γνωστό, τι συμφωνία γιων σημαίνει, τι ο γιοι συμφωνον παντελς στ θέματα Πίστεως κα δν λέει  νας τ να κα  λλος τ λλο. Ποιός νθρωπος το Θεο  στω γιος, πως  ρθοδοξία ρίζει κα τος δύο ρους, κανε  θ κανε κάτι π τ παρακάτω, τ ποα προέρχονται π τ βιογραφικ το λβανίας ναστασίου (εδώ):

Mέλος της Διεθνούς «Επιτροπής για ιεραποστολικές μελέτες» του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (ΠΣΕ, 1963-69) και Γραμματέας για την «Ιεραποστολική έρευνα και τις σχέσεις με τις Ορθόδοξες Εκκλησίες» στη Γενική Γραμματεία του ΠΣE  (Γενεύη, 1969-71). Έλαβε μέρος στις Συνελεύσεις Παγκοσμίου Ιεραποστολής και Ευαγγελισμού (Μεξικό 1963, Μπανγκόκ 1973, Μελβούρνη 1980, Σαν Αντόνιο 1989) και τις Συνελεύσεις του ΠΣΕ (Ουψάλα 1968, Ναϊρόμπι 1975, Βανκούβερ 1983, Καμπέρα 1991, Χαράρε 1998, Πόρτο Αλέγκρε 2006) (σσ. δηλ. συμμετεχε νεργ σ λες ατς τς συνελεύσεις πο προδόθηκε  Πίστη μας κα τς ποες καταδίκασαν ΛΟΙ ο γιοι κα φωτισμένοι νθρωποι τν τελευταίων 60 χρόνων π ΛΕΣ τς ρθόδοξες χρες).

Υπήρξε μέλος πολλών διεθνών επιστημονικών επιτροπών, όπως: της «Γερμανικής Εταιρείας για την Ιεραποστολική», της «Διεθνούς Εταιρείας Ιεραποστολικών Μελετών», της Διαχριστιανικής Επιτροπής ΠΣE για το διάλογο με άλλες θρησκείες και ιδεολογίες (1975-83), της Μικτής Επιτροπής του «Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Εκκλησιών» και  της Συνελεύσεως των Ρωμαιοκαθολικών Επισκόπων «Islam in Europe»  Committee (1989-91) και του «Διεθνούς Συμβουλίου» του World Conference  on  Religion and Peace (1985-1994).

Από το 1959 μετέχει ενεργώς σε αρκετά διεθνή συνέδρια, διορθόδοξες, διαχριστιανικές και διαθρησκειακές συσκέψεις, εκπροσωπώντας την Εκκλησία ή την επιστήμη σε διαφόρους διεθνείς Οργανισμούς. Έχει δώσει διαλέξεις σε διάφορα πανεπιστημιακά κέντρα του εξωτερικού, σχετικά με τη σύγχρονη χριστιανική σκέψη, τον διαθρησκειακό διάλογο, την παγκόσμια αλληλεγγύη και ειρήνη. Υπήρξε επίτιμο μέλος του  Kuratorium του Ρωμαιοκαθολικού Ιδρύματος Pro Oriente, Βιέννη (1989), Πρόεδρος-Συντονιστής της Commission on World Mission and Evangelism του ΠΣE  (1984-1991), μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΠΣE (1998 – 2006) και της Επιτροπής «Πίστις και Tάξις» (2000 – 2006). Ακόμη διετέλεσε μέλος των European  Council of Religious Leaders/Religions for Peace (ECRL) (2001) και Council of 100,  Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, Νταβός (2003), αντιπρόεδρος της Conference  of European Churches (2003), Πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (2006) και Επίτιμος Πρόεδρος της «Παγκοσμίου Διασκέψεως των Θρησκειών για την Ειρήνη» (2006).




Ρωτάω λοιπόν: Ποιός γιος συμμετεχε  προέτρεψε ποτ ν συμμετάσχουν ο  ρθόδοξοι σ τέτοιες προδοτικς γι τν ρθοδοξία συνελεύσεις κα ργανώσεις, ο  ποες καμία σχέση δν χουν μ τν διάδοση το Εαγγελίου (ο λλες θρησκεες  συνεχίζουν ν τ ρνονται κα ν τ βρίζουν ς ψέμα) μ τν μετάνοια τν μ  ρθοδόξων (βλ. Παπισμ κα Προτεσταντισμό) κα τν πιστροφή τους στν κκλησία; Κι ν κάποιος θεωρε τν συμμετοχ ατ σωστή, τότε πρέπει ν καταδικάσει τος γίους πο καταδίκασαν κόμα κα τν πλ παρουσία σ τέτοιες ργανώσεις κα συγκεντρώσεις. Ποιός γιος θ ταν μέλος τς συνέλευσης ρωμαιοκαθολικν πισκόπων κα θ προωθοσε τν διάλογο π.χ. μ τ σλμ ς βρααμικ θρησκεία;

Ποιός γιος θ διοργάνωνε συμπροσευχς πως:

Στ πλαίσια τς διαθρησκειακς συνάντησης ες τ Τίρανα, ες τς 7 Σεπτέμβρη 2015 διοργανώθηκε συνάντηση ες τ ξενοδοχεο Rogner,με τίτλο: » Προσευχ ς πηγ τς ερήνης».



Συμμετεχαν  Καθολικς πίσκοπος Βελγίου κ. Leon Lemmens

O Oρθόδοξος Μητροπολίτης μφιλόχιος τς Σερβίας

 Καθολικς πίσκοπος Ρουμανίας κ. Virgil Bersea

μάμης το Πακιστν Muhammad Abdul Khabir ζάντ

 Ραββνος τς ταλίας Joseph Levi

 Βουδιστς τς απωνίας Gijun Sugitani

 κπρόσωπος τς Εαγγελικς κκλησίας Kαναδ Brian Stiler

Κι ν κάποιος ντιπαραθέσει, τι λα ατ εναι γι τν ερήνη στν λβανία, τότε τί δουλει εχε,  Βέλγος Παπικός,  Καναδς Προτεστάντης,  Πακιστανς μάμης,   άπωνας Βουδιστς κα  ταλς Ραββνος στν λβανία;  πάντηση εναι, τι λα ατ δν εχαν σχέση μ τν λβανία, λλ μ ναν ξεκάθαρο οκουμενιστικ  σχεδιασμό.

Γι ατ κα  ναστάσιος πισήμαινε ναφερόμενος στ ργο του στν λβανία πο τόσοι σήμερα παινον (δ):

«συμφωνήσαμε μ τς γεσίες τν λλων θρησκευτικν κοινοτήτων ν μν  πιτρέψουμε φονταμενταλιστικς δέες κα κραίους κύκλους ν πηρεάζουν τ μέλη τν κοινοτήτων μας. πιπλέον δημιουργήσαμε τ «Διαθρησκειακ Συμβούλιο τς  λβανίας», τ ποο μετέχει ς μέλος στ Παγκόσμιο Συμβούλιο «World Conference of Religions for Peace», ερύτερα γνωστ ς «Religions for Peace» μ δρα τ Νέα  όρκη».

Ποιός γιος θ θεωροσε τν πίσκεψη το μετανόητου Πάπα τν κακοδοξιν, τν σκανδάλων κα τς Ονίας ς νδειξη θρησκευτικς ρμονίας κα δελφικότητος. Εχε πε  ναστάσιος μέσω το Γραφείου Τύπου του:




«Όπως έχουμε δηλώσει ο ερχομός του Πάπα Φραγκίσκου στην χώρα μας είναι πέρα από καλοδεχούμενη και η συνέχεια μιας παράδοσης εξαιρετικών σχέσεων και όχι μόνο μεταξύ των χριστιανών. Από την στιγμή που η θρησκευτική ελευθερία επανήλθε, οι βασικές θρησκευτικές κοινότητες, μουσουλμάνοι, ορθόδοξοι, καθολικοί και μπεκτασίδες έχουν καλλιεργήσει όχι μόνο την θρησκευτική ανεκτικότητα και την κατανόηση… Καθόλου τυχαίο δεν είναι, που λίγο πριν από την επίσκεψη στην Αλβανία, ο Πάπας θα δήλωνε «αυτοί είναι ικανοί να δημιουργούν μια «κυβέρνηση εθνικής ενότητας» μεταξύ μουσουλμάνων, ορθοδόξων και καθολικών και ένα διαθρησκευτικό συμβούλιο που έχει βοηθήσει πολύ και είναι ισορροπημένο. Αυτή είναι η θρησκευτική αρμονία… «Οι αδερφικές σχέσεις μεταξύ καθολικών και ορθοδόξων είναι έμπνευση για όλο το αλβανικό λαό και μαρτυρούν ότι για τους χριστιανούς είναι δυνατόν να ζουν σε αρμονία…», –θα δήλωνε ο Πάπας Βενέδικτος ΙΣΤ, στις 4 Δεκεμβρίου 2011, κατά την επίσημη επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου στο Βατικανό» (Τίρανα 14.09.2014 Γραφείο Τύπου Ορθόδοξης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Αλβανίας).

ρα ο γιοι πο καταδίκασαν τν κάθε Πάπα κα τς σχέσεις μ’ ατν πρέπει ν ταν ψετες κα νευ γάπης.

 μακαριστός Καθηγητς Ποιμαντικς Ψυχολογίας τς Θεολογικς Σχολς το  Πανεπιστημίου θηνν ωάννης Κορναράκης εχε καταγγείλλει χαρακτηριστικά:

« ρχιεπίσκοπος λβανίας, μως, στ ργο το χνη π τν ναζήτηση το  περβατικοντικαθιστ τν φράση “δι το εαγγελίου”, μ τν φράση “δι τς  κκλησίας”ναπτύσσοντας, τσι, τν διδασκαλία τς όρατης σωτηρίας! Μ τν παραχάραξη ατή, χει τν δυνατότητα ν ξεπεράσει τν αθεντικ  ποστολικ  διδασκαλία περ τς σωτηρίας τν θνν, δι τς π μέρους τους ποδοχς,  φαρμογς κα βιώσεως το Εαγγελίου. Σημειώνοντας δ τι, “ο παλαιότεροι σο κα ο νεότεροι θεολόγοι τς νατολικς κκλησίας τόνισαν τι  χάρη το  Θεο νεργε κα πέραν τν ρίων τς ρατς κκλησίας”,   ρχιεπίσκοπος  λβανίας καταλήγει στ συμπέρασμα τι, σ ατν τν “όρατη κκλησία”,κα τ θνη “δύνανται ν νήκωσι οράτως κα ο θνικοί, ο τερόδοξοι…”(σσ. 423-4)».

Βλέπουμε λοιπόν, τι  μακαριστς ναστάσιος διαστρέβλωνε αρετίζοντας τν εαγγελικ λόγο κα τι  κατηγορία ατ δν εναι δική μου νακάλυψη, λλ χει κφραστε π πολλος διακεκριμένους νθρώπους τς κκλησίας, πως θ δομε κα παρακάτω.

Γι τν συμμετοχ το λβανίας ναστασίου στ Π.Σ.Ε. κα τν προεδρία του δν χρειάζεται ν πομε πολλά. ρκον μόνο δυ κείμενα:

Α) γιος ουστνος Πόποβιτς: «το ραγε παραίτητον  ρθόδοξος κκλησία, ατ  τ πανάχραντον Θεανθρώπινον σμα κα ργανισμς το Θεανθρώπου Χριστο, ν  ταπεινωθ τόσον τερατωδς, στε ο ντιπρόσωποί της Θεολόγοι, κόμη κα  εράρχαι, ν πιζητον τν ργανικν μετοχν κα συμπερίληψιν ες τ ΠΣΕ;  λοίμονον, νήκουστος προδοσία» (κκλησή του πρς τν ερ Σύνοδο τς Σερβικς κκλησίας τ 1975). ρα  λβανίας, σύμφωνα μ τν γιο χι μόνο συμμετεχε, λλ πρωτοστατοσε σ μία νήκουστη προδοσία κατ τς Πίστεως! Εναι σημάδι ατ το γίου Πνεύματος; Σημάδι μολογίας κα θυσίας; Σημάδι γιότητος;  χει δίκιο  γιος ουστνος  ο σημερινο θαυμαστς το ναστασίου;

Β) Π. θανάσιος Μυτιληναος: «Πρτε τν περίπτωση το Οκουμενισμο. Ατς πο  χαλκεύτηκε στ Παγκόσμιο Συμβούλιο «κκλησιν», τί νομίζετε τι εναι ατ  γαπητοί μου; νας Δούρειος ππος, ναί, νας Δούρειος ππος. Τί εναι λοιπν   Οκουμενισμός;  Οκουμενισμς εναι νας Δούρειος ππος,  ποος κουβαλ τν ντίχριστο. Ναί, ναί! Κα μως τ σύνθημα, παρακαλ, το  Οκουμενισμο εναι: γάπη! γάπη! Κα πηρέτησαν ατ τ σχμα το  Οκουμενισμοτ πηρέτησαν κα τ πηρετον ατ τν στιγμή, κα ρθόδοξοι κληρικοί, νωτάτων μάλιστα βαθμν! Δυστύχημα! Στν πραγματικότητα εναι μία κατάργηση το χριστιανισμο. Κα μως μφανίζεται ν νόματι τς γάπης!»

ρα  λβανίας μ βάση τ βιογραφικό του κα σα τν μνον ο θαυμαστές του ταν ς μέλος, πρόεδρος κα πρωτεργάτης το Π.Σ.Ε. κα λων τν ργανώσεων πο συμμετεχε, προδότης τς Πίστεως, (φαίνεται δ  συμφωνία τν πραγματικν δοχείων το γίου Πνεύματος), Οκουμενιστής, Δούρειος ππος, κουβαλητς το ντιχρίστου κα ργάτης κατάργησης το Χριστιανισμο μ πρόσχημα τν γάπη.  Δυστύχημα! Εχε  πράγματι νθρωπος το Θεο κα ργάτης το Εαγγελίου π. θανάσιος Μυτιληναος   ναστάσιος δίκιο; Τελικ πόση σύγχυση θ πιφέρουν ο ργάτες τς νομίας στ δύστυχο ποίμνιο, πο βομβαδίζεται π παντο μ ψευδομηνύματα κα ψεύτικα πρότυπα;

Ο παραπάνω διαπιστώσεις αρετικς δραστηριότητος κα διαστρέβλωσης το Εαγγελίου παληθεύονται κα στ δύο παρακάτω ποσπάσματα π λόγους το μακαριστο ναστασίου τσι πως τ μεταδίδει τ διο τ Π.Σ.Ε. κα καταγγέλει νας λλος νθρωπος το Θεο μακαριστς Νικόλαος Σωτηρόπουλος: «Ήταν σημαντικό να είμαι στην Επιτροπή για τον διάλογο με τις άλλες θρησκείες του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών. Εδώ μαθαίνεις ότι συχνά ο καλύτερος διάλογος πραγματοποιείται στην σιωπή, είναι αγάπη χωρίς επιχειρήματα» (εδώ)

«Καί ο μή Χριστιανοί, ο θνικοί, ο λλόθρησκοι, νήκουν οράτως στήν  κκλησία. Εναι τά θνη συγκληρονόμα καί σύσσωμα καί συμμέτοχα τς παγγελίας ατο (το Θεον τ Χριστ» (ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΙΩ. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ, «Εναι καί ο λλόθρησκοι κκλησία; πάντησις ες τάς οκουμενιστικάς θεωρίας το  ρχιεπισκόπου λβανίας τι «εναι τά θνη συγκληρονόμοι καί σύσσωμα καί συμμέτοχα τς παγγελίας ατο (το Θεον τ Χριστ» », ρθόδοξος Τύπος 18 11-2011)

Συνεχίζω μ τν κακοδιδασκαλία το ναστασίου λβανίας.





Ποιός γιος χει πε στω κα στ λάχιστο γι τ σλάμ κάτι παρόμοιο μ τ κόλουθα το ναστασίου; Τ πόσπασμα ατ εναι π εσήγηση πο καμε  ρχιεπίσκοπος ναστάσιος σ να διεθνς συμπόσιο στ Βιέννη τ 1986 (δ):

«νας διάλογος πο σκοπεύει στν ντικειμενικ κα νηφάλια κατανόηση τν θρησκευτικν πόψεων κα τν μπειριν τν λλων νθρώπων ναδεικνύει τν ερύτητα τν κοινν θεμελιωδν πεποιθήσεων, στς ποες στηρίζεται τόσο τ  σλμ σο κα  Χριστιανισμός.  Σ μερικ μάλιστα σημεα ο χριστιανο μπορομε ν νακαλύψουμε κα πάλι λησμονημένες θεμελιώδεις ντολς—τν ντονη βίωση τς περβατικότητος το Θεο, τν πακο στ θέλημά Του, τ δέος στν  πικοινωνία μαζί Του, τν κινητοποίηση λοκλήρου του ψυχοσωματικο εναι στν προσευχ κτλ.» (σ. 157)

Ποιός γιος θ λεγε γι τ σλάμ, τι πενθυμίζει στν Χριστιαν ντολς το Θεο, πο  διος  Χριστιανς χει ξεχάσει, ταν μάλιστα τ σλμ ρνεται κόμα κα τν Τριαδικότητα το Θεο, τν νάσταση το Χριστο κα λα τ δόγματα τς κκλησίας;

 ναστάσιος ταν συγκριτιστής. Διότι μόνο νας συγκριτιστς κι χι ρθόδοξος κα μάλιστα πίσκοπος θ λεγε τ κόλουθα (δ): «Στις μονοθεϊστικές θρησκείες που επηρεάζουν τη σημερινή οικουμένη διαπιστώνονται: α) μια αναζήτηση εσωτερικής ειρήνης· β) η χαλιναγώγηση της επιθετικότητος· γ) αρχές ειρηνικής συμβιώσεως· δ) επιδίωξη ειρηνικών σχέσεων με τον Θεό· ε) παροτρύνσεις για τη διατήρηση της ειρήνης στην ανθρωπότητα. Οι χριστιανοί ιδιαίτερα προσβλέπουμε σε «Θεό Ειρήνης» και εκζητούμε συνεχώς την επέμβασή Του. Ύψιστο και άμεσο χρέος όλων των θρησκευτικών ηγετών είναι η επίμονη και συστηματική καλλιέργεια μιας υγιούς πνευματικότητος. Μέσα στα ιερά κείμενα υπάρχουν φωτεινές ακτίνες που συμβάλλουν στην ειρηνική συμβίωση και διευκρινίζουν τον χαρακτήρα της γνήσιας θρησκευτικότητος, στην οποία ευαρεστείται ο Θεός».

Κα

«Τό σλάμ σο καί  Χριστιανισμός χουν τροφοδοτηθε πό τό θρησκευτικό στρμα, πού ξεκιν πό τήν παράδοση το βραάμ. Κοινά στοιχεα εναι, σέ γενικές γραμμές,  βεβαιότητα στήν παρξη το Θεο πεποίθηση γιά τήν κοινή καταγωγή τς νθρωπότητας,  πίστη στό μήνυμα τν προφητν, πού μίλησαν ξ νόματος το Θεο πίστη στήν νάσταση τν νεκρν καί στήν  σχατη κρίση. Πολλές πίσης μορφές κφρασης τς θρησκευτικς μπειρίας  κολουθον παράλληλους δρόμους : προσευχή, λεημοσύνη, νηστεία,  ποδημίες, μολογία πίστεως, διάφορες ορτές, σεβασμός τς τιμς καί περιουσίας. πως  ντίληψη περί Θεο, τό δόγμα τς γίας Τριάδος,   θεότητα το ησο Χριστο καί λα σα ατή συνεπάγεται,  πίστη τι « Θεός  γάπη στί».…

Γιά νά καλλιεργηθε θετικότερο κλίμα στίς σχέσεις χριστιανν καί μουσουλμάνων πρέπει νά νταθε  χριστιανό-σλαμικός διάλογος μέ κέντρο τή μελέτη καί τήν ξαρση τν οσιαστικν νθρωπολογικν ρχν τν δύο θρησκειν : π.χ. νας στίχος το Κορανίου (κεφ. 49. Τά δώματα, στ. 13) τονίζει : « νθρωποι! Σας χουμε πλάσει πό ναν (μόνο) νδρα καί μία (μόνο) γυναίκα καί πό σς κάναμε λαούς, φυλές, γιά νά ναγνωρίζουν  νας τόν λλο.  πιό τιμημένος νάμεσά σας νώπιον το λλάχ εναι  πιό νάρετος» (δ).

ρα γι τν ναστάσιο τ σλμ ς μονοθειστικ θρησκεία κα ναλόγως τ Κοράνι εναι «ερ κείμενο» μ «φωτεινς κτνες» μ τ ποο «εαρεστεται  Θεός»! ναγνωρίζει τν θεότητα το Χριστο (!!!), τ δόγμα περ Θεο, τν νηστεία κλπ. Κακς λοιπν ο γιοι μίλησαν τόσο αστηρ ναντίον του κα κακς μαρτύρησαν,  φο κα στ σλμ διαπιστώνεται «μι ναζήτηση σωτερικς ερήνης κα πιδίωξη ερηνικν σχέσεων μ τν Θεό».

ντιθέτως μως μ τν ναστάσιο στ ργο το γ. ωάννου το Δαμασκηνο «κατ  αρέσεων» (PG 94, 765A, 772D) τ σλμ χαρακτηρίζεται ς χριστιανικ αρεση κα εδικώτερα ς  «ρα΄ αρεσις», κα λλο ς «λαοπλάνος θρησκεία τν  σμαηλιτν» καί «πρόδρομος το ντιχρίστου» (Νά πάλι  συμφωνία τν γίων κα χι το ναστασίου στν ρολογία κατ τν ψευδοπροφητν κα ντιχρίστων).  κτς ατν  γιος κατηγορε τ Κοράνι, τι ποδίδει βλάσφημα τν ατία το  κακο στ Θεό, κα ρνεται τν μετάνοια πο ξαρτται π τ ατεξούσιό μας.  Τ  Κοράνι ρνεται τι  νθρωπος χει λευθερία τς βουλήσεως, διότι τ καλ κα  τ κακ κατ τν κορανικ διδασκαλία χουν τν ατία τους στν Θε κα εναι προαποφασισμένα κα μετάτρεπτα (κισμέτ). Γι’ ατ κα  μαρτία δν χει γι τ  σλμ ντολογικς πιπτώσεις στν νθρωπίνη φύση, λλά ποτελε παράβασι το νόμου μ θικολογικ κριτήρια.

 ναστάσιος παρόλα ατάπο σίγουρα γνώριζεγραφε: «Τ σλμ σο κα   Χριστιανισμός χουν τροφοδοτηθε π τ θρησκευτικ στρμα πο ξεκιν  π τν παράδοση το βραάμ» (δ).

 Νικήτας Βυζαντίου πιστς στν κκλησιαστικ γραμμή, γραψε τ «νατροπή τς παρ το ραβος Μωάμετ πλαστογραφηθείσης βίβλου», κα νομάζει τν Μωάμεθ «μαθέστατον βάρβαρον», κα «ναιδέστατον πρόσωπον το ψευδηγόρου λόγου».  ναστάσιος λβανίας τν κατηγορε μως τι «διακρίνεται γι βιαιότητα κα γι  αθαίρετες κρίσεις κατ το Ισλάμ»!!! («Ισλάμ», σελ. 38).

 γ. Γρηγόριος  Παλαμς γραψε τρία ργα κατ τς σλαμικς κακοδοξίας: τν «πιστολή πρς τν αυτο κκλησίαν», «πρς τος θεους Χιόνας» κα «πιστολ  πρς Δαυίδ Μοναχόν τν Δισύπατον» (ο δύο πρτες στν ΕΠΕ 7 κυρίως 160-220,    τρίτη στ ΔΙΕΕ 3, 1869, 229-234). κε  γιος «μολόγησε κα διατύπωσε μ σαφήνεια τν ρθόδοξη χριστιανικ διδασκαλία, πισήμανε (σσ. σ ντίθεση μ τν ναστάσιο) τ ριζικς διαφορετικ περιεχόμενο κα τν τρόπο κατανόησης το Θεο πο πάρχει μεταξ Χριστιανισμο κα σλμπως πίσης κα τν διαφορετικ τρόπο κατανόησης το προσώπου το Χριστο. Τονίζει μ σαφήνεια σχετικ μ τς θεολογικές φετηριακές προϋποθέσεις το σλμ: «Τν δ Μεχουμέτ  (σ.σ. τν Μωάμεθ) οτε παρά τν προφητν ερίσκομεν μαρτυρούμενον οτε τι ξένον εργασμένον κα ξιόλογον πρς πίστιν νγον. Διά τοτο ο πιστεύομεν ατ οδ τ παρ’ ατο βιβλί». Μ φορμή μάλιστα τς σλαμικές ντιλήψεις περ Χριστο πισημαίνει στ ποίμνιό του: «Προσέχετε μή ερεθτε πως ατο  δ, πον τν τεχθέντα π τν παρθένο τν νομάζουν Λόγο το Θεο κα  πνοή του κα Χριστ, δηλαδή Θεάνθρωπο, πειτα τν ποφεύγουν φρενοβλαβς κα τν θετον σάν ν μή εναι Θεός».

Ατ λέγει  μέγας Πατέρας τς κκλησίας Γρηγόριος  Παλαμς. Δν εχε γάπη  γιος; Δν θελε ερήνη  γιος; Δν γνώριζε τ θέλημα το Θεο  γιος;   ναστάσιος μως μιλάει γι ποτιθέμενα κοιν σημεα τν «ελάβεια πρς στν παρθένο Μαριάμ» κα τν ναγνώριση τς «γέννησης το ησο μ περφυσικ  τρόπο» (σλμ, σελ. 212-213)!!!

σον φορ τν ψευδ χαρακτηρισμ το σλμ ς βρααμικ θρησκεία   πόστολος Παλος στν πρς Γαλάτας πιστολή του διασαφηνίζει τ θέμα, ποιοί εναι τ τέκνα, ο ληθινο πόγονοι το βραμ: «Γινώσκετε ρα τι ο κ πίστεως, οτο  εσιν υο βραμ προϊδοσα δ  γραφή τι κ πίστεως δικαιο τ θνη  Θεός, προευηγγελίσατο τ βραμ τι νευλογηθήσονται ν σο πάντα τ θνη». στε ο κ πίστεως ελογονται σύν τ πιστ βραμ» (Γαλ. 3, 7-9) κα «να ες τ θνη   ελογία το βραμ γένηται ν Χριστ ησονα τν παγγελίαν το  Πνεύματος λάβωμεν δι τς πίστεως» (Γαλ. 3, 14).\

ρα  πίστη στν ησο Χριστ ς νσαρκωθέντα, πρ μν σταυρωθέντα κα  ναστντα Θεό εναι ατ πο καθιστ κάποιον τέκνο, πόγονο το βραμ. Πς γίνεται μως, ν ντιθέσει στν Παλο, στν πόστολο τν θνν, ν μιλοσε   ρχιεπ. ναστάσιος γι βρααμικς θρησκεες, κα τι  κοιν καταγωγ νώνει τος Χριστιανος μ τ σλάμ: «κολούθως πισημαίνεται  σπουδαιότητα τς κληρονομις το βραμ κα τ κοιν σημεα μ τν Χριστιανισμό» («σλάμ», σελ. 401, ποσ. 28). Κα στν σελ. 406:

«πό λες τς ζσες θρησκεες, τ σλμ βρίσκεται πλησιέστερα (τόσο γεωγραφικά  σο κα πνευματικά) πρς τν ρθόδοξο Χριστιανισμό. Παρ τς βαθις θεολογικς  διαφορς κα τς δραματικς συγκρούσεις το παρελθόντος, στεκόμαστε ν πολλος πάνω σ κοιν πολιτισμικ κα θρησκευτικ δαφος· κα  οσιαστικότερη λληλοκατανόηση το πνευματικο πλούτου τν δύο κόσμων ποτελε μοιβαο χρέος μεστ προσδοκίας».

Μετ π ατ τν σοκαριστικ δήλωση ρθοδόξου εράρχη, ς δομε πόσο κοντ εναι τ σλμ μ τν ρθοδοξία.

Α) ρνηση τς πατρότητας το Θεο

 δα το «Θεο πατρός» εναι παράδεκτη γι τος μουσουλμάνους.  πόρριψη το ρου «Πατρ» σχετίζεται πωσδήποτε κα μ τν πολεμική ναντίον τς χριστιανικς διδασκαλίας περ Υο το Θεο κα περ γίας Τριάδος τν ποία τ  σλμ καταπολεμ μ πάθος (Σούρα Α γυνακες, 4, 169): «Πιστέψτε στν Θεό κα στν πόστολο κα ν μήν λέτε, τι πάρχει Τριάς. Σταματστε ν τ λέτε κα  θ φεληθετε».

Β) Τ Κοράνι πορρίπτει κα ρνεται σαφέστατα τν θεότητα το ησο Χριστο κα  τν χριστολογική σημασία τν χριστιανικν συμβόλων, κυρίως το Σταυρο (Σούρα   τράπεζα 5, 19): «πιστοι εναι σοι λένε, τι  Μεσσίας, υός τς Μαριάμ, εναι Θεός».

Γι τος μουσουλμάνους  ησος δν σταυρώθηκε οτε κν φονεύθηκε π  κάποιον, λλά στν θέση Του θανάτωσαν κάποιον λλον (Σούρα 4, 156): «χι δν φόνευσαν, δν σταύρωσαν ατν, λλά κάποιον μοιον μ ατν».

Γ) Ο μουσουλμάνοι δέχονται τν Μαρία ς παρθένο, λλά χι ς Θεοτόκο. Δν θεωρεται κόρη το ωακείμ κα τς ννης, λλά κόρη το μρν (Σούρα 66, 12).  πίσης ταυτίζεται μ τν Μαριάμ, τν δελφ το αρών (Σούρα 19, 29).

Περιττ ν τονισθετι τ σλμ δν δέχεται γιο Πνεμα, κκλησία, Μυστήρια,  γίους, ερωσύνη κλπ. κόμα κα ναντίον το μοναχισμο εναι. Κα μως παρόλα τ παραπάνω κα ν τ περισσότερα τ παραθέτει κα  διος στ βιβλίο του,   λβανίας ναστάσιος Γιαννουλτος δίδασκε τι τ σλμ εναι τ πλησιέστερο τν θρησκειν στν ρθοδοξία κα, φρίξον λιε, μεταξ λλων κα Τ ξς:

«Τ Κοράνιο… δείχνει γι τ πί γς ργο το ησο ναμφίβολα διαίτερο σεβασμό» (σελ. 210). « Μωάμεθ γνωρίζει κα σβεται τν πέροχη θαυματουργικ δύναμη το  Μεσσία» (σελ. 212). «να κορανικ δάφιο συνοψίζει τν τιμή πο πονέμεται στν  ησο», «Ελάβεια πρς τν παρθένο Μαριάμ», «Τ Κοράνιο χι μόνο δέχεται τι   ησος γεννήθηκε κ Μαρίας τς Παρθένου, λλά δίνει ξαιρετικ τιμητικ θέση στν Παναγία κα μιλάει γι’ ατν μ μεγαλύτερη ελάβεια π ,τι ρισμένοι προτεσταντικο  κύκλοι» (σελ. 213).

 κάθε πιστς μ κάποιο χνος θεοσεβείας κα ελαβείας μένει φωνος μ τς διαπιστώσεις ατς το ρχιεπισκόπου λβανίας. Ο μουσουλμάνοι ρνονται τν Θεότητα το Κυρίου, ρνονται τν Σταυρό, ρνονται τν νάσταση, ρνονται τν Παναγία ς Θεοτόκο (κόμα κα τν ωακεμ κα τν ννα ς γονες Της ρνονται) κι ατς μιλάει γι εσέβεια, τιμή, ελάβεια τν μουσουλμάνων στν Χριστ κα στν Παναγία περισσότερο κι π τος Προτεστάντες, τος ποίους  διος ς πρόεδρος το Π.Σ.Ε. ναγνώρισε ς κκλησία μ βάπτισμα κα χάριν.

 πίδραση τς σκέψης του λβανίας εναι τόσο μεγάλη στος θεολογικος κύκλους,  στε ο θεολογικο κύκλοι συναγωνίζονται τος κληρικος στν γιοποίηση το σλμ: π.χ. « στέριος ργύριου, μελετητς το σλμ κα καθηγητς στ Πανεπιστμιο το  Στρασβούργου. ναφερόμενος στν σύγχρονη σλαμολογική ρευνα γράφει τι ο  σλαμολόγοι νεγνώρισαν στ σλμ «τ θρησκεία πο δοξολογε τν διο μ μς Θεό, τ Θεό το βραμ, τν κοινό Πατέρα λων τν πιστν». Εναι, ς γνωστν, ποστολική  πίστις τι  Χριστς εναι  μόνη δός πρς τν Θεό Πατέρα.  ν τούτοις  καθηγητς ργυρίου, σάν ν μή δέχεται τν πίστι ατρωτ: «Τί λοιπόν θ μπόδιζε τ σύγχρονη θεολογία ν ναγνωρίσει στ πρόσωπο τς θρηκείας το Μωάμεθ μίαν “δόν πρς σωτηρίαν” τν νθρώπων;». Διότι, “τ  Πνεμα που θέλει πνε” (ωάν. 3, 8) κα “νεξερεύνητα Τ κρίματα το  Θεο κα  νεξιχνίαστοι α δοί ατο” (Ρωμ. 2, 33).  Θεός χει τ δύναμη ν χρησιμοποιήση τν “δν σωτηρίας” που θέλει κα ποτε τ κρίνει σκόπιμο.  πειρος πρς τος  νθρώπους γάπη του μπορε ν νοίξει “δούς θεογνωσίας κα σωτηρίας” πο   νθρώπινος νος μας δυνατε ν ξιχνιάσει. Πς μπορομε λοιπόν ν  σχυριστομε τι  μφάνιση κα  δράση το μωαμεθανισμο στν κόσμο  εναι ργο το Διαβόλου κα χι το Θεο, το ντιχρίστου κα χι το Χριστο;» (δ).

λαλα τ χείλη τν εσεβν! Κα μως τν διδασκαλία ατ ο μνητς το ναστασίου σήμερα τν νομάζουν διδασκαλία γάπης νς ποτίθεται Αγίου.

 

ς ναίρεση τν παραπάνω κα γι μήν νοηθετι λα ατ εναι γεννήματα μίας  ποτιθέμενης μπάθειας, ς φήσουμε τν μητροπολίτη Νικοπόλεως Μελέτιο ν  ποδείξει το λόγου (κα το σκανδάλου) τ ληθές:

« νάσταση το Χριστο εναι  κρογωνιαος λίθος τς χριστιανικς πίστης. α.   πόστολος Παλος γράφει:  νάσταση εναι τ οσιαστικώτερο σημεο τς πίστης μας. Ατ σημαίνει: ν  Χριστς δν ναστήθηκε,  πίστη μας εναι στ σύνολό της μάταιη· κα μες ο πόστολοι εμαστε να συνφι βλάσφημοι κα  παλιάνθρωποι, φο κηρύξαμε – γι λογαριασμό το Θεο! – να ψέμα: τι  νάστησε τν Χριστ· χωρς ν τν χη πράγματι ναστήσει (Α’ Κορ. 15,15-16).  («Τί εναι  Χριστς» Μητροπολίτου Νικοπόλεως Μελετίου, κεφ. 6).

φο λοιπόν,  Παλος διδάσκει, τι χωρς τν πίστη στν νάσταση  πίστη μας εναι στ σύνολό της μάταιη· κα μες ο πόστολοι εμαστε να συνφι βλάσφημοι κα παλιάνθρωποι, φο κηρύξαμε – γι λογαριασμό το Θεο! – να ψέμα τότε γι τ σλμ ο ρθόδοξοι εναι ψετες (τ διατυμπανίζουν μάλιστα σ κάθε κήρυγμά τους, λέγοντας τι ο Χριστιανο παραχάραξαν τ ληθιν λόγια το λλάχ) κα ο πόστολοι παλιάνθρωποι, φο παρέσυραν τν κόσμο στ ψέμα. Κι μως, γι τν ναστάσιο κα τος θαυμαστές του ατ δν παίζουν ρόλο κα τ σλμ παρόλο πο ρνεται τν νάσταση εναι κοντ στν ρθοδοξία κα  οσιαστικότερη  λληλοκατανόηση το πνευματικο πλούτου τν δύο κόσμων ποτελε μοιβαο χρέος μεστ προσδοκίας. Δηλαδ ποτελε χρέος μας ν δείξουμε κατανόηση τι ποτελε πνευματικ πλοτο, τι ο μουσουλμάνοι θεωρον τν Χριστ κα τος ποστόλους ψετες. Μπορε ν θεωρηθε νας τέτοιος νθρωπος κφραστς το λόγου το Θεο.

Κα γι ν μν θεωρηθε κα πάλι τι μιλάω π μπάθεια  τι παρερμηνεύω, παραθέτω τ λόγια νς λλου μολογουμένως πνευματικο νθρώπου, το μακαριστο π. Γεωργίου Καψάνη, γουμένου τς . Μονς Γρηγορίου το γίου ρους:

«θα υπενθυμίσω την περίπτωση δύο κοιμηθέντων Ιεραρχών. Ενός Αρχιεπισκόπου της Ορθοδόξου Διασποράς και ενός Πατριάρχου του προσφάτως κοιμηθέντος Αλεξανδρείας Παρθενίου. Ο πρώτος, σε Ορθόδοξο’’ Κατήχηση  που συνέγραψε,  δέχεται την θεωρία των κλάδων που ανατρέπει την Ορθόδοξο Εκκλησιολογία και ομιλεί ευφήμως για την μασωνία. Ο δεύτερος, τουλάχιστον τρις εχαρακτήρισε τον Μωάμεθ ως προφήτη’’ και το Κοράνιο ως άγιο’’, ελθών σε κραυγαλέα αντίθεση με το  Ευαγγέλιο και την Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας... Αναγινώσκοντες τα κείμενα του διαλόγου Ορθοδόξου και Μουσουλμάνων είχαμε την ίδια αίσθησι. Είδαμε να αποσιωπώνται θεμελιώδεις αλήθειαι της αγίας ευαγγελικής και αποστολικής μας Πίστεως. Είδαμε να επικρατή ένα πνεύμα ουμανιστικό, που μας θύμισε τον δυτικό Βαρλαάμ. Εάν υπήρχε σήμερα ένας Γρηγόριος Παλαμάς, θα εξοβέλιζε με την μάχαιρα του Πνεύματος την θεολογία’’ αυτήν εκ μέσου της Εκκλησίας.  Γράφουμε με πόνο και αγάπη. Αλλά δεν ημπορούμε να σιωπήσουμε. Εάν σιωπήσουμε, φοβούμεθα ότι θα είμεθα συνένοχοι. Το κείμενο που ακολουθεί, γραμμένο τη επιστασία μου από αδελφό της Ιεράς Μονής μας, εκφράζει τον προβληματισμό μας. Λυπούμεθα αν κάποιοι στενοχωρηθούν απ’ αυτό. Αλλά κατά τον άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο: «κρείσσων επαινετός πόλεμος, ειρήνης χωριζούσης Θεού». Ποτέ δεν θα ηθέλαμε να ιδούμε την Εκκλησία μας από  ενότης της Πίστεως και κοινωνία του Αγίου Πνεύματος’’ να εκπίπτη σε ουμανιστική θρησκευτική λέσχη… Ο διάλογος κινείται σε πλαίσια συγκριτικά. Στον ορισμό του συγκριτισμού κεντρική θέσι κατέχει η αποδοχή όλων των πίστεων και η αναγνώρισις της Αληθείας σ’ όλες τις πίστεις… Στον διάλογο τονίσθηκε από τους εκπροσώπους αμφοτέρων των πλευρών η ανοχή των θρησκευτικών πεποιθήσεων της άλλης πλευράς. Η ανοχή αυτή δεν έχει απλώς τον χαρακτήρα της ανεξιθρησκείας. Δεν πρόκειται για σεβασμό των προσώπων που προτιμούν να πρεσβεύουν την μία ή την άλλη πίστι. Πρόκεται για σχετικοποίησι της Πίστεως. Ο Σεβ. Ελβετίας είναι σαφής: «κατά βάθος, μία εκκλησία ή ένα τέμενος… αποβλέπουν στην ίδια πνευματική καταξιωσι του ανθρώπου» (βλ. υποσημ.15). (σσ. βλέπουμε δ τν Οκουμενιστ ρχιεπ. λβετίας ν λέει τ δια μ τν ναστάσιο, σ μία συμφωνία χι γίων λλ αρετικν συγκρητιστν).

Αναρρωτιέται ο Ορθόδοξος πιστός, εάν μια τέτοια δήλωσις μπορεί να γίνη από ένα Ορθόδοξο Χριστιανό…

Όταν κάποιος συγκρίνει το θεολογικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο πραγματοποιείται ο σημερινός ορθοδοξο-ισλαμικός διάλογος, με την θεολογία που διέπει όλους τους ανωτέρω διαλόγους των Αγίων της Εκκλησίας, διαπιστώνει με πολλή λύπη ότι προωθείται ένας σοβαρώτατος διαθρησκευτικός συγκριτισμός. Πρώτον, διότι παρασιωπώνται και δεν συζητούνται τα καιριώτατα αυτά θέματα της Πίστεως, και δεύτερον, διότι η παραδρομή των από τους Ορθοδόξους υποδηλώνει «αναισθησία του μυστηρίου της Εκκλησίας» (π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ). Δεν φανερώνουν άραγε συγκριτισμό οι κατωτέρω εκφράσεις που ενδεικτικώς παραθέτουμε; «Ο λόγος της θρησκείας αποκαθιστά την πνευματικήν ισορροπίαν του ανθρώπου». Αναρρωτώμεθα: και ο λόγος της θρησκείας του Ισλάμ;

Σύμπτωσις αξιών: μοιραίο σφάλμα ή τέχνασμα; Υποστηρίχθηκε στον διάλογο ότι ο Χριστιανισμός και το Ισλάμ έχουν κοινές ανθρωπιστικές, πνευματικές και ηθικές αξίες . Τούτο θεωρήθηκε φυσικό επακόλουθο της κοινής πίστεως σε ένα δημιουργό Θεό και στην ενότητα του ανθρωπίνου γένους ως δημιουργήματος του Θεού. Δυστυχώς το ολίσθημα των Ορθοδόξων στην θεολογία έγινε αφετηρία για σφάλματα στην ανθρωπολογία και την ηθική…

 

Θα πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι από πλευράς των Μουσουλμάνων είναι εύκολο να υποστηριχθή η σύμπτωσις ανθρωπιστικών και ηθικών αξιών Ισλάμ και Χριστιανισμού, διότι μπορεί να αποδοθή στον κοινό κατ’ αυτούς μονοθεισμό των δύο πίστεων. Από πλευράς όμως των Ορθοδόξων δεν μπορεί να δικαιολογηθή τέτοια σύμπτωσις, διότι καθ’ ημάς υπάρχει αγεφύρωτο χάσμα στην περί Θεού διδασκαλία μεταξύ Ορθοδοξίας και Ισλάμ» (δ).

Κλείνω παναλαμβάνοντας τ λόγια το μακαριστο π. Γεωργίου Καψάνη κα δείχνοντας τσι, τι κάθε προσπάθεια γιοποίησης κα παίνου τς οκουμενιστικς διδασκαλίας το λβανίας ναστασίου ποτελε ρνηση τς ρθόδοξης διδασκαλίας κα τν γίων. Κα πως λεγε  μακαριστς κήρυκας Δημήτριος Παναγόπουλος λλος καλς νθρωπος (πο μολογουμένως ταν  μακαριστς λβανίας ναστάσιος) κι λλο καλς Χριστιανός.

«Γράφουμε με πόνο και αγάπη. Αλλά δεν ημπορούμε να σιωπήσουμε. Εάν σιωπήσουμε, φοβούμεθα ότι θα είμεθα συνένοχοι. Λυπούμεθα αν κάποιοι στενοχωρηθούν απ’ αυτό. Αλλά κατά τον άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο: «κρείσσων επαινετός πόλεμος, ειρήνης χωριζούσης Θεού». Ποτέ δεν θα ηθέλαμε να ιδούμε την Εκκλησία μας από ενότης της Πίστεως και κοινωνία του Αγίου Πνεύματος’’ να εκπίπτη σε ουμανιστική θρησκευτική λέσχη».

 

δαμάντιος Τσακίρογλου


ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ: Συμφωνούμε με τις επισημάνσεις του αγαπητού κ. Αδαμαντίου Τσακίρογλου. Μάλιστα, η συγκεκριμένη περίπτωση είναι χαρακτηριστική όσον αφορά στο μείζον πρόβλημα των κριτηρίων που (πρέπει να) υπάρχουν και βάσει των οποίων (πρέπει να) γίνονται οι αγιοκατατάξεις. Αναμφισβητήτως, πρώτο και κύριο και εκ των ών ούκ άνευ κριτήριο (πρέπει να) αποτελεί η ορθή Πίστη και η τήρησή της. Σήμερον, θεωρούμε ότι υπάρχει ευρύτερο πρόβλημα αλλοιώσεως των ορθοδόξων κριτηρίων τόσον από πλευράς αγιοκατατασσόντων, όσον και του ιδίου του λαού, λόγω διαβρώσεώς του υπό του πνεύματος του Οικουμενισμού. Ωστόσο, δεν θα πρέπει ο προβληματισμός και η ένστασή μας να περιορίζεται μόνον σε περιπτώσεις όπως του αποβιώσαντος Αρχιεπισκόπου Αναστασίου, η οποία είναι εμφανέστατο ότι δεν ανταποκρίνεται στα απαιτούμενα κριτήρια και άλλωστε πιστεύομεν ότι δεν τίθεται σοβαρώς ζήτημα αγιοκατατάξεώς του. Εκτιμούμε ότι το πρόβλημα είναι ευρύτερο και αφορά σε όλες εκείνες τις περιπτώσεις αγιοκατατασσομένων προσώπων, τα οποία έζησαν εν καιρώ αποστασίας και εξαπλώσεως της παναιρέσεως του οικουμενισμού και είτε αδιαφόρησαν, είτε εσιώπησαν, είτε, πολύ χειρότερον, αμνήστευσαν τις προδοσίες της Πίστεως με τη στάση τους. Ούτε αρετές, ούτε χαρίσματα, ούτε κάν θαύματα είναι δυνατόν από μόνα των να καλύψουν το κενό που δημιουργεί η απουσία ορθής Πίστεως, εν συνδυασμώ με την απαραίτητη απόρριψη, καταδίκη και ακοινωνησία προς την όποια αίρεση και τους φορείς της εκ μέρους των προτεινομένων και προβαλλομένων ως αγίων, δηλαδή ως απλανών οδηγών προς σωτηρίαν.  Τέλος, είναι προτιμότερον και ασφαλέστερον να αναμένουμε την εκ Θεού αναγνώριση νέων αγίων (πρώτα ο Θεός και μετά ο πιστός λαός αναδεικνύουν και αναγνωρίζουν τους Αγίους) και να είμαστε άκρως επιφυλακτικοί ιδιαιτέρως προς την σωρεία των εκ του οικουμενιστικού Φαναρίου προερχομένων αγιοκατατάξεων. Χίλιες φορές ένας όντως άγιος να μην τιμηθεί υπό των ανθρώπων παραμένοντας στην αφάνεια, παρά να νοθευτεί με ένα αμφιβόλου Πίστεως πρόσωπο το ορθόδοξο αγιολόγιο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: