Δρ. Σ. Σουμίλο:
«Ἀρνητὴς τοῦ Οἰκουμενισμοῦ
ὁ Κιέβου Ὀνούφριος». Δὲν τὸν θέλουν…
Διατί δὲν ἐδόθη ἡ αὐτοκεφαλία
εἰς τὸν Κιέβου Ὀνούφριον;
«Ἀπ’ ὅσο γνωρίζω, ὁ Μητροπολίτης Ὀνούφριος
προσωπικὰ ἤθελε πραγματικὰ νὰ καταστήσει τὴν Οὐκρανικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀνεξάρτητη
ἀπὸ τὴν πίεση καὶ τὴν ἐπιρροὴ τοῦ Πατριάρχη Κύριλλου Γκουντιάεφ. Ἦταν πάντα ἐπικριτικὸς
ἀπέναντί του, ἀπέναντι στὶς πολιτικὲς καὶ τὶς μεθόδους διακυβέρνησής του. Ἀλλὰ
αὐτὸ δὲν ὀφείλεται στὴν ἐπιθυμία γιὰ αὐτοκεφαλία τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ
μᾶλλον σὲ μία διαφορετική, πιὸ συντηρητική, κοσμοθεωρία τοῦ Ἐπισκόπου Ὀνουφρίου
ἐντὸς τῆς ἴδιας τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας. Ποτὲ δὲν ὑπῆρξε ὑποστηρικτὴς τοῦ Οἰκουμενισμοῦ
ἢ τοῦ διαλόγου τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας μὲ τὸ Βατικανό, οὔτε ἔκρυψε τὴ συμπάθειά
του γιὰ τὶς συντηρητικὲς ἰδέες τῆς ROCOR καὶ τοῦ ἑλληνικοῦ
παλαιοημερολογιτικοῦ ρεύματος. Διατηροῦσε φιλικὴ ἀλληλογραφία μὲ τὸ
τελευταῖο. Πίσω στὸ 2016, ὁ ἐπίσκοπός του Λογγίνος (Ζὰρ) σταμάτησε νὰ
μνημονεύει τὸν Κύριλλο Γκουντιάεφ ὡς “αἱρετικό”, ἀκριβῶς ἐπειδὴ εἶχε ὑπογράψει
τὴ λεγόμενη Διακήρυξη τῆς Ἀβάνας μὲ τὸν Πάπα Φραγκίσκο… Ὅλα αὐτὰ συνέβησαν ὄχι
χωρὶς τὴ συγκατάθεση τοῦ Μητροπολίτη Ὀνούφριου, ὁ ὁποῖος ἔχει ἐπίσης παρόμοιες ἀπόψεις.
Παρεμπιπτόντως, αὐτὸς δὲν ἦταν ὁ μικρότερος ἀπὸ τοὺς λόγους, γιὰ τοὺς ὁποίους
τόσο εὔκολα συμφώνησε πολὺ πρὶν ἀπὸ τὸν Τόμο νὰ διακόψει τὴν εὐχαριστιακὴ
κοινωνία μὲ τὸ Πατριαρχεῖο Κων/λεως, τὸ ὁποῖο θεωρεῖται ὁ ἡγέτης τῆς οἰκουμενικῆς
κίνησης στὴν παγκόσμια Ὀρθοδοξία. Ὡς ἐκ τούτου, οἱ ἀποφάσεις τοῦ Συμβουλίου
τοῦ Μαΐου στὴ Μονὴ τῶν Θεοφανείων ὀφείλονταν ἐν μέρει, μεταξὺ ἄλλων, σὲ τέτοια
λεγόμενα “ζηλωτικὰ” κίνητρα… Τείνουν νὰ ἔχουν ἀρνητικὴ στάση ἀπέναντι στὸν Οἰκουμενισμό,
τὸν ἐκσυγχρονισμὸ καὶ τὸν φιλελευθερισμὸ στὴν ἐκκλησία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου