Translate

Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2022

 Πατριάρχης Βαρθολομαῖος:

 

«Εὐχή καί προσπάθεια

γιά ΚΟΙΝΟ ΠΑΣΧΑ

Ὀρθοδόξων-Καθολικῶν»!



 

Την ευχή του για κοινό εορτασμό του Πάσχα από την Ορθόδοξη και την Καθολική Εκκλησία εξέφρασε ο Οικουμενικός Πατριάρχης, Βαρθολομαίος, σε ομάδα ιταλών κληρικών και δημοσιογράφων που επισκέφθηκαν το Φανάρι.

«Ευχόμαστε και προσπαθούμε να βρούμε σύντομα την απαραίτητη λύση, που θα επιτρέψει σε όλους τους Χριστιανούς όλου του κόσμου να εορτάσουν την πιο σημαντική εορτή της πίστης μας την ίδια ημερομηνία» τόνισε ο προκαθήμενος της Ορθοδοξίας, όπως έγραψαν ιταλικές ιστοσελίδες και επιβεβαίωσε η «Ναυτεμπορική».

Εκκλησιαστικοί κύκλοι τόνισαν στη «Ναυτεμπορική» ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος έχει επαναλάβει τη θέση του αυτή και πριν έναν χρόνο, κατά τη συνάντησή του με τον Πάπα Φραγκίσκο, στη Βουδαπέστη.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης ανέφερε ότι «στις 1 και 2 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στην Κωνσταντινούπολη συνέδριο με θέμα την προετοιμασία των πανηγυρικών εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν το 2025 για τα 1700 χρόνια της πρώτης Οικουμενικής Συνόδου της Νίκαιας, που καθιέρωσε το περιεχόμενο της χριστιανικής μας πίστης».

 

Η σπουδαιότητα της Συνόδου της Νίκαιας

 

Η Σύνοδος της Νίκαιας καταδίκασε την αρειανική αίρεση, η οποία αρνήθηκε τη θεία φύση του Χριστού. Θεωρείται η σπουδαιότερη Σύνοδος της Εκκλησίας, καθώς αποτέλεσε σημείο αναφοράς σε όλες τις μεταγενέστερες, οικουμενικές και τοπικές συνόδους. Η σπουδαιότητά της καταδεικνύεται και από το γεγονός ότι καθόρισε και τον ακριβή χρόνο εορτασμού του Πάσχα, έτσι ώστε να εορτάζεται παγκοσμίως, σε Ανατολή και Δύση, την ίδια ημέρα, συμβάλλοντας έτσι στην εορτολογική και λειτουργική ενότητα της ενιαίας, τότε, Χριστιανοσύνης και θέτοντας τέρμα σε μια μακροχρόνια ενδοεκκλησιαστική έριδα που προηγήθηκε.

Το συνέδριο αυτό θα μπορούσε να είναι καθοριστικό, ως ένα βήμα προς την ενότητα που όλοι περιμένουν, τον κοινό εορτασμό του Πάσχα. «Δυστυχώς δεν το γιορτάζουμε μαζί για πολλούς αιώνες – τόνισε ο Οικουμενικός Πατριάρχης και πρόσθεσε: «Οι προσπάθειές μας στο πλαίσιο της επετείου στοχεύουν στην εξεύρεση λύσης. Ο Παναγιώτατος Πάπας Φραγκίσκος έχει τις καλύτερες προθέσεις. Ίσως δεν χρειάζεται να πω περισσότερα αυτή τη στιγμή, αλλά θέλω να τονίσω ότι τόσο η Ορθόδοξη, όσο και η Καθολική Εκκλησία έχουν αυτή την καλή πρόθεση: Να ορίσουν επιτέλους μια κοινή ημερομηνία για τον εορτασμό της Ανάστασης του Χριστού. Ελπίζουμε να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα αυτή τη φορά» τόνισε ο προκαθήμενος της Ορθοδοξίας.

Ερωτηθείς για το αν υπάρχει μια κοινή στρατηγική των δύο Εκκλησιών για να σταματήσει η αδελφοκτόνος σύγκρουση στην Ουκρανία, ο Οικουμενικός Πατριάρχης τόνισε: «Ο Πάπας δεν είναι μόνο θρησκευτικός αρχηγός, αλλά και αρχηγός κράτους. Είναι πολύ γενναίος στο να λέει την αλήθεια. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όχι μόνο εγώ προσωπικά, έχει καταδικάσει από την αρχή αυτόν τον πόλεμο. Αυτή η σύγκρουση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί με κανέναν τρόπο. Μίλησα κατά του πολέμου. Εναντίον του Προέδρου της Ρωσικής Ομοσπονδίας Πούτιν, εναντίον του αδελφού μου Πατριάρχη Κύριλλου, ο οποίος δυστυχώς ευλόγησε την επιθετικότητα από την αρχή. Έπρεπε όμως να το κάνω. Στο όνομα της χριστιανικής μας πίστης και όχι μόνο. Μου φαίνεται ότι όλοι οι άνθρωποι που σκέφτονται σωστά δεν μπορούν παρά να καταδικάσουν αυτόν τον πόλεμο» τόνισε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος.

 

Δεν υπάρχει ειρήνη χωρίς δικαιοσύνη

 

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης αναφέρθηκε επίσης στις προσπάθειες του Πάπα Φραγκίσκου για την ειρήνη στην Ουκρανία. «Ο Πάπας συνεχίζει τις προσπάθειές του για την ειρήνη, ζητεί από άλλους αρχηγούς κυβερνήσεων και κρατών να ενεργήσουν ως μεσολαβητές, σκεφτείτε μόνο τη δράση του προέδρου Μακρόν. Ο Πάπας Φραγκίσκος απευθύνεται σε καθολικούς και μη καθολικούς αρχηγούς κρατών που θέλουν να εργαστούν για την ειρήνη, θέλει να ευαισθητοποιήσει το σύνολο του κόσμου στο πρόβλημα. Σε ένα από τα μηνύματά του για την 1η Ιανουαρίου, πριν από μερικά χρόνια, είπε ότι δεν μπορείς να έχεις ειρήνη χωρίς δικαιοσύνη. Μια δήλωση που ισχύει πάντα. Δεν μπορούμε να έχουμε ειρήνη χωρίς δικαιοσύνη, το επαναλαμβάνω συχνά στις ομιλίες μου» σημείωσε με έμφαση ο προκαθήμενος της Ορθοδοξίας.

 

psilos@naftemporiki.gr


Σχόλιο διαχειριστοῦ: Ὁ αὐτοανακηρυχθείς ὡς Προκαθήμενος τῆς Ὀρθοδοξίας Οἰκουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως κΒαρθολομαῖος ὁμιλεῖ καί ἐνεργεῖ αὐθαιρέτως καί ἀτυχῶς ἀνεμποδίστως ἐξ ὀνόματος ὅλων τῶν λεγομένων ὀρθοδόξων. Τί κι ἄν ἡ προηγουμένη ἡμερολογιακή μεταρρύθμιση/καινοτομία, ἐκπορευθεῖσα ἀπό τό ἴδιο κέντρο, προκάλεσε ἕνα ἀθεράπευτο, μέχρι σήμερα,  σχίσμα; Τί κι ἄν διέλυσε τήν ἑορτολογική ἑνότητα τῶν ὀρθοδόξων λαῶν; Ἄλλωστε τό δαιμονικό Δόγμα τοῦ "διαίρει καί βασίλευε" παραμένει πάντοτε χρήσιμο καί ἀποτελεσματικό! Ἑκατό ἔτη μετά, κρίνεται ἀπό τούς ἡγέτες τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ὅτι ἦλθε τό πλήρωμα τοῦ χρόνου γιά νά ὁλοκληρωθεῖ ἐκείνη ἡ Καινοτομία μέ τήν (πλήρη) ἀλλαγή καί τοῦ Πασχαλίου. Ὡς σκοπός, ὅπως και τότε (μέ τήν ἐπιβολή τῆς παπικῆς Καινοτομίας τοῦ νέου ἡμερολογίου) προβάλλεται ὁ κοινός ἑορτασμός τῶν μεγάλων Ἑορτῶν τῆς Χριστιανοσύνης ὑφ' ὅλων τῶν Χριστιανῶν! Ἴσως μάλιστα σέ κάποιους νά ἀκούγεται "καλός" ἤ "θετικός" αὐτός ὁ σκοπός, ἀλλά δέν εἶναι! Οἱ καθαιρέσεις τῶν ἀναχωμάτων πού τελικῶς εὐνοοῦν τό πλησίασμα χωρίς τήν ἀπαραίτητη ταυτότητα τῆς Πίστεως δέν ἔχει ἀληθινή ἀξία, οὔτε ἐγγυᾶται τήν κατά Θεόν ἀποκατάσταση τῆς ἑνότητος ἐν τῆ Ἀληθείᾳ.  Πιστοί στό πνεῦμα καί τό γράμμα τῆς αἱρετικῆς Πατριαρχικῆς Ἐγκυκλίου τοῦ 1920, τήν πιστότητα στήν ὁποία διεκήρυξε ὁ κ. Βαρθολομαῖος καί ἀπό τοῦ βήματος τοῦ προεδρεύοντος τῆς διαβοήτου "Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου" τῆς Κρήτης (2016), οἱ οἰκουμενιστές καλπάζουν πρός τήν διεύρυνση τῆς ἀποστασίας παντοῦ, ἐκμεταλλευόμενοι τήν ἀπογοητευτική ἔλλειψη ὀρθοδόξου ἐκκλησιαστικοῦ φρονήματος σέ κληρικούς, μοναχικά τάγματα καί λαό. Τά κριτήρια ἔχουν ἀλλοιωθεῖ, οἱ ποιμένες ἀδιαφοροῦν ὅταν δέν διαφθείρουν τόν ἀμπελώνα, οἱ ὅποιες λίγες διαμαρτυρίες χωρίς κανονική συνέπεια εἶναι ἀναποτελεσματικές. Καί, ἀσφαλῶς, γιά τήν μελετωμένη νέα προδοσία θά ἐπικαλεσθοῦν (πάλι) τόσα καί τέτοια ψευδεπίγραφα ὀρθολογικά ἤ θεολογικά "ἐπιχειρήματα" πού ἀντί νά προκαλέσουν τά ἀντανακλαστικά τοῦ ποιμνίου, θά σπείρουν τεχνηέντως τή σύγχυση καί θά στηρίξουν, δικαιολογώντας μέ δόλο καί ἀπάτη, τήν νέα ἀσέβεια. Γιατί εἶναι ἀναντίρρητη ἀσέβεια ἡ ἀλλαγή τῶν Ἀποφάσεων τῆς Ἁγίας Πρώτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου περί τοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα, ἡ μεταρρύθμιση τῶν ἀπ' ἀρχῆς καί ἐπί σειρά αἰώνων ἰσχυόντων καί στερρῶς διακρατουμένων ὐπό τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί σκανδαλώδης ἡ ὅποια τροποποίηση τῶν παραδεδομένων, πρός διευκόλυνση καί ἐπίτευξη τοῦ κοινοῦ, ἔστω χρονικά, ἑορτασμοῦ τῆς Ἑορτῆς τοῦ Πάσχα μετά τῶν αἱρετικῶν!

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: