Translate

Τρίτη 30 Απριλίου 2024

Ἄς εἶναι αὐτό τό τελευταῖο Πάσχα πού τούς βρίσκει «ἀστέγους»....




Τό μικρό εὐσεβές ποίμνιο τῆς Κορίνθου
θυμᾶται, λυπᾶται ἀλλά
καί ἐλπίζει στόν Θεό, ἐνῶ προσβλέπει
στή βοήθεια τῶν ἀδελφῶν

 


Ἀπό τήν 25η Μαρτίου (ἐκ. ἡμ.) τοῦ 2022 περίπου σαράντα ψυχές (ὑπάρχουν καί κατηχούμενοι) στεροῦνται ἑνός μικροῦ ταπεινοῦ Ναοῦ γιά νά ἐκκλησιάζονται καί νά ζοῦν τή μυστηριακή ζωή τῶν πιστῶν μελῶν τῆς Ἐκκλησίας στήν περιοχή τους. Σέ πνευματικό κίνδυνο βρίσκονται, ἀπό τήν ἔλλειψη ἐκκλησιασμοῦ, ἰδιαιτέρως τά νεαρά μέλη τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας


Ἔξωθι τοῦ Ναοῦ μετά ἀπό μία ἐκ τῶν πρώτων Θ. Λειτουργιῶν

Δύο χρόνια «ἄστεγοι» οἱ πιστοί ὑποφέρουν ἀπό τή στέρηση ὀρθοδόξου Ναοῦ καί μέ τήν οἰκονομική ἀδυναμία νά μεταβαίνουν ὅσο συχνά τό ἐπιθυμοῦν σέ λειτουργοῦντα Ναό κάνοντας ταξείδι 180 χιλιομέτρων κάθε φορά

 

Κυριακή Ὀρθοδοξίας 2018 μέ τόν πρῶτο Λειτουργό π. Νικόλαο Κ.

● Μετά ἀπό μία πενταετία (2017-2022) φιλοξενίας σέ ἕναν ἰδιωτικό Ναό (ἀπό τόν ὁποῖο τούς ἔξωσαν), οἱ πιστοί τῆς Κορίνθου ἱκετεύουν ὅλους τούς ὀρθοδόξους Κληρικούς, Ἀρχιερεῖς & Ἱερεῖς, λαϊκούς ἀδελφούς καί ἀδελφές, Πατέρες καί Μητέρες, Ἐνοριῶν καί Μονῶν Ἑλλάδος, Κύπρου, Εὐρώπης, Ἀμερικῆς, Καναδᾶ καί Αὐστραλίας νά τούς ἐνισχύσουν προσευχητικά καί (οἱ δυνάμενοι) οἰκονομικά προκειμένου, νά ἀνεγερθεῖ, μέ τήν εὐλογία τῆς Ἐκκλησίας, σέ ὑπάρχον δωρηθέν κτῆμα, ἕνας μικρός ταπεινός Ναός γιά τήν πνευματική τους ἀνάπαυση καί ἐξυπηρέτηση

 

Μετά ἀπό Θ. Λειτουργία μέ ἱερουργό τόν π. Βασίλειο Τ.

●Ὅσοι δύνανται καί θελήσουν ἐκ τοῦ περισσεύματος ἤ καί ἐκ τοῦ ὑστερήματός των, βέβαιοι ὅτι ἐπιτελοῦν ἱερό ἔργο καί θά μνημονεύονται αἰωνίως ὡς κτίτορες τοῦ Ναοῦ, νά τούς βοηθήσουν, ἄς ἀπευθύνονται στόν Τοποτηρητή Ἐπίσκοπο Κορίνθου Σεβασμιώτατο Νικαίας κ. Παῦλο προσφέροντας «γιά τήν ἀνέγερση ἐνοριακοῦ Ναοῦ τῶν πιστῶν τῆς Κορίνθου»


Θεία Λειτουργία μέ τόν π. Πέτρο Χ.

Ἄς εἶναι αὐτό τό τελευταῖο Πάσχα πού οἱ πιστοί τῆς Κορίνθου παραμένουν «ἄστεγοι».

Παρατίθενται στή συνέχεια φωτογραφίες ἀπό τήν Ἐνοριακή μας ζωή πού διεκόπη ἀπότομα πρίν δύο χρόνια. Βοηθῆστε νά συνεχισθεῖ αὐτή ἡ ἐκκλησιαστική ζωή πρός δόξαν Θεοῦ, γιά  τήν μαρτυρία τῆς γνησίας Ὀρθοδοξίας καί τή σωτηρία τῶν ψυχῶν γιά τίς ὁποῖες ὁ Χριστός ἐσταυρώθη!

 

Καλό & εὐλογημένο Πάσχα!


Θεοφάνεια μέ Κατάδυση τοῦ Σταυροῦ στό Ἀρχαῖο Λιμάνι Κεγχρεῶν


Μέ ἱερουργό τόν Σεβ. Ἐπίσκοπο Νικαίας κ. Παῦλο

Μέ ἱερουργό τόν ἀείμνηστο π. Ἀθανάσιο Χάνα


Λιτανεία κατά τήν πανήγυρι τῆς Ἐνορίας (Ἁγ. Νεκταρίου)

 

Ἀπό τέλεση Μυστηρίου Γάμου μέλους τῆς Ἐνορίας μας

Βάπτιση στην Ἐνορία μας
 
Λιτανεία κατά τήν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας


Κάλαντα Χριστουγέννων στην Ἐνορία μας

Μέ ἱερουργό τόν Σεβ. Ἐπίσκοπο Λάζαρο



Παιδί τῆς Ἐνορίας στολίζει τόν Ἐπιτάφιο

Δεῦτε λάβετε φῶς ἐκ τοῦ ἀνεσπέρου φωτός.....

Τελετή Ἀναστάσεως στήν Ἐνορία μας


Ἐνοριακό κέρασμα μετά ἀπό Ἀναστάσιμη Λειτουργία

Βοηθῆστε νά ἀποκτήσουμε, σύν Θεῶ καί μέ τήν εὐχή τοῦ Ἐπισκόπου μας, ἕναν ταπεινό μικρό ἐνοριακό Ναό στόν Ἀποστολοβάδιστο τόπο μας καί θά σᾶς περιμένουμε γιά τό Πασχαλινό ἐνοριακό Τραπέζι πού θά ἑτοιμάσουμε, ὅποια ἡμέρα τοῦ χρόνου μᾶς ἀξιώσει ὁ Θεός νά συνεισέλθουμε μαζί σας στόν Οἶκο τοῦ Κυρίου μας!

Καλή Ἀνάσταση!
Εἴθε καί ἐμεῖς σύν Αὐτῶ!



Κυριακή 28 Απριλίου 2024

 

ΕΚΑΤΟ ΕΤΗ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ

ΤΗΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ

(1924 – 2024)

 

«Μή ἐξέλθης τῶν πατρώων εὑρεῖν ἀλλαχόθι τόν Χριστόν»

Μελέτιος Πηγᾶς, Πατριάρχης Ἀλεξανδρείας (1550-1601)

 

 

«Ἡ Ὀρθοδοξία ὡς ἡ Πίστις

τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας»

Ἀπό τόν ἁγιώτατον Πατριάρχην Ἀλεξανδρείας Μελέτιον Πηγᾶ εἰς τόν Ἅγιον Ματθαῖον, Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν, καί μέχρι σήμερον

 

ὑπό Δημητρίου Ἰ. Κάτσουρα, Θεολόγου-Πολιτικοῦ Ἐπιστήμονος

 

 

● Ἐναντίον τῆς Πίστεως τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας ἡ Παπική Καινοτομία τοῦ Νεοημερολογιτισμοῦ

 

● Ἀναφορά στό νέο σκάνδαλο τῆς ἀπομακρύνσεως τοῦ Σταυροῦ τοῦ Κυρίου ὅπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης σέ Ναούς τῶν Καινοτόμων

 

● Ἀναφορά στόν σύγχρονο ὅσιο Ἱεράρχη τῆς Κύπρου, τόν Τριμυθοῦντος Σπυρίδωνα, Προηγούμενον τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ξενοφῶντος Ἁγίου Ὄρους (+1963)

 

● Σύγχρονοι Ἅγιοι κατά τῆς ἡμερολογιακῆς Καινοτομίας. Ἡ φοβερή πρόρρηση τοῦ Ὁσίου Παρθενίου (Ἡγουμένου Μονῆς Κουδουμᾶ Κρήτης) περί τῆς αἱρέσεως τοῦ Νεοημερολογιτισμοῦ-Οικουμενισμοῦ.

 

► Ἀξίζει νά ὑποβληθεῖτε στόν κόπο νά παρακολουθήσετε τήν ἐν λόγω ἠχογραφημένη Ὁμιλία





Σάββατο 27 Απριλίου 2024

 Στοιχεῖα "Σεργιανισμοῦ" καί ἀκρίτου ἐκκοσμικεύσεως στήν στάση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου ἔναντι τῆς εὐκαιριακῆς καί ἰδιοτελοῦς προσεγγίσεως ἐκ μέρους τῆς ἀμετανοήτου Κυβερνήσεως


  Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ
       ἤ Ἐκκλησία τοῦ Κράτους;        


ὑπό Δημ. Κ. Ἀναγνώστου, Θεολόγου

 

Ὁ μακαριστός πρωτοπρεσβύτερος πατήρ Βασίλειος Βολουδάκης μέ ἔμφαση ὑπεστήριζε ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι τό περιέχον καί ὄχι τό περιεχόμενον. Ἡ Ἐκκλησία δέν ἀποτελεῖ φορέα, ἕναν μεταξύ τῶν ἄλλων κοινωνικῶν φορέων, τοῦ Κράτους. Καθώς ἐπίσης, δέν ἀποτελεῖ ἀποστολή της καί μάλιστα κύρια τό φιλανθρωπικό κοινωνικό ἔργο, ἀλλά ἡ ἐν Χριστῶ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων ὡς πιστῶν μελῶν Της.

Ἀτυχῶς, ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν, μάλιστα πρό τῆς εἰσόδου τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Ἑβδομάδος, ὑπέκυψε στόν πειρασμό καί ἐμμέσως πλήν σαφῶς ἀποδέχθηκε τήν προφανέστατα σκόπιμη προσέγγιση, τήν ὁποία ἐπεχείρησε ὁ εἰσηγητής καί ἔνθερμος ὑποστηρικτής τοῦ διαβοήτου ψηφισθέντος Σοδομονόμου Πρωθυπουργός τῆς Ἑλλάδος κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, πρός τήν πλευρά τῆς Ἐκκλησίας.

Σέ πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξή του ὁ τελευταῖος, μέ τό γνωστό πλέον ὕφος του, εἰρωνικό καί "ἀπό καθέδρας", εἶχε ἀναφέρει ὅτι δέν ὑπάρχει "χριστιανόμετρο", σχολιάζοντας μέ αὐτόν τόν τρόπο τίς διαμαρτυρίες τῶν πιστῶν γιά τήν παρουσία τῶν ἀμετανόητων ὑποστηρικτῶν τοῦ ἀντιθέου νόμου, περί τοῦ "γάμου" καί τῆς "τεκνοθεσίας" τῶν ὁμοφυλοφίλων, ὡς ἐπισήμων προσώπων, ὑπό τήν Βουλευτική τους ἰδιότητα, στούς Ναούς, πρός ἄγραν ψήφων.

Πρός μεγάλη ἀπογοήτευση τῶν πιστῶν ὁ κ. Ἱερώνυμος ὑποδεχόμενος τόν κ. Μητσοτάκη σέ ἐπίσκεψή του σέ Ἵδρυμα τῆς Ἐκκλησίας, παρουσίᾳ καί τοῦ Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών, καταδέχθηκε νά συναινέσει μετά προθυμίας στήν ἀγωνιώδη προσπάθεια τοῦ Πρωθυπουργοῦ νά ἀνατραπεῖ, ἐν ὄψει τῶν προσεχῶν Εὐρωεκλογῶν, τό ἀρνητικό κλίμα τουλάχιστον μεταξύ τῶν πιστῶν ἔναντι τῆς Κυβερνήσεως γιά τήν προώθηση καί ὑπερψήφιση τοῦ ἀντιθέου Νόμου περί τῶν ὁμοφυλοφίλων (ἀναγνωρίσεως δυνατότητος τελέσεως γάμου καί υἱοθετήσεως παιδιῶν), ἄνευ ὅμως διορθώσεως τῶν γενομένων.

Στό ἀνωτέρω πλαίσιο ἐλέχθησαν καί δημοσιοποιήθηκαν λόγοι ἀμφοτέρων πού ἐνῶ εἶναι ἀνέξοδοι, ἀναμενόμενοι λόγῳ σκοπιμότητος καί ὑποκριτικοί, ὅπως ἐπανειλημμένως ἔχει ἀποδειχθεῖ, ἐκ μέρους τοῦ Πρωθυπουργοῦ, χωρίς νά  παύουν νά εἶναι καί ἀπαράδεκτοι, ὅμως γιά τόν Ἀρχιεπίσκοπο, ὡς ἐκπρόσωπο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἀποτελοῦν μελανή σελίδα στήν ἱστορία τῆς ἀσκήσεως τῶν καθηκόντων του καί τῆς παρούσης ἱστορικῆς συγκυρίας τῶν ἰταμῶν προκλήσεων ἐκ μέρους τῶν κυβερνώντων, πρός τήν κατεύθυνση τῆς ἀποχριστιανοποιήσεως τῆς Ἑλληνικῆς κοινωνίας καί ἀπαξιώσεως τῆς Πίστεως καί τῶν ἀρχῶν τῆς συντριπτικῆς πλειονοψηφίας τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ.

Εἰδικότερον, οἱ τοποθετήσεις τοῦ Πρωθυπουργοῦ, οἱ ὁποῖες κινοῦνται στά ὅρια τῆς προκλητικῆς διαστρεβλώσεως τῆς Πίστεως καί τῆς τάξεως τῆς Ἐκκλησίας διατυπωμένες σέ ἕνα λαϊκιστικό καί ἐπικοινωνιακό, δηλαδή παραπλανητικό, πλαίσιο, ἀναφέρονται σέ: "σεβασμό τοῦ ἑνός πρός τόν ἄλλον" ἀσχέτως τῶν διαφωνιῶν καί τῶν ἀντιχριστιανικῶν κυβερνητικῶν κοινοβουλευτικῶν ἐπιλογῶν, "ἀνάχωμα ἀπέναντι σέ αὐτούς πού πρόστυχα καπηλεύονται τήν χριστιανική πίστη" καί διαμαρτύρονται σέ ἀντίθετες πρός τίς θέσεις τῆς Ἐκκλησίας ἀποφάσεις καί νόμους, ἀπαράδεκτο "χριστιανόμετρο" πού μετράει τήν "ἔνταση τῆς πίστης" τοῦ καθενός καί θέτει ζήτημα γιά τήν προκλητική ἐπιδεικτική παρουσία στούς Ναούς τῶν ὑπερψηφισάντων τόν Σοδομονόμο, "ἀγάπη πρός ὅλους" καί "ἀποδοχή ὅλων" στόν χῶρο τῆς Ἐκκλησίας.

Καί ἐνῶ ἐξαιτίας πολιτικῶν εὐθυνῶν, ἐπιλογῶν καί σκανδάλων ἡ Κυβέρνηση βρίσκεται σέ δυσχερή θέση, δεδομένης καί τῆς ἐξαθλιωτικῆς τῶν λαϊκῶν στρωμάτων οἰκονομικῆς κρίσεως καί δυσπραγίας, ἦλθαν ἐνωρίτερον πάσης προσδοκίας οἱ δηλώσεις τοῦ Ἀρχιεπισκόπου νά ἀνταποκριθοῦν στίς ἐκλογικές ἐπιδιώξεις τοῦ κυβερνῶντος κόμματος προκειμένου νά ἀντιμετωπίσει τή δυσαρέσκεια τῶν πολιτῶν καί πολλῶν ἐκ τῶν ψηφοφόρων του καί τήν συνεπακόλουθα ἀναμενομένη διαρροή ψήφων πρός τούς ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ κομματικούς σχηματισμούς.

Δηλώσεις ἐκ μέρους τοῦ Ἀρχιεπισκόπου οἱ ὁποῖες ἐξέπληξαν ἀκόμη καί τά δημοσιογραφικά φερέφωνα τῶν κυβερνώντων, ὥστε νά μεταδίδουν μέ ἀνακούφιση ὅτι ἐπῆλθε "ἀνακωχή" μεταξύ Πολιτείας καί Ἐκκλησίας καί πώς θά "πᾶμε σέ ἕνα ἥρεμο Πάσχα"! Βλέπετε εἶναι αὐτές οἱ ἅγιες ἡμέρες πού συγκεντρώνουν στούς Ναούς τούς περισσοτέρους πολίτες, θρησκεύοντες καί μή, καί κατά τοῦτο οἱ πλέον πρόσφορες γιά τήν παρουσία καί ἐπίδειξη τῆς δῆθεν θρησκευτικότητος τῶν πολιτικῶν καί πολιτευτῶν, ἐν ὄψει μάλιστα τῶν ἐπικειμένων Εὐρωεκλογῶν τοῦ προσεχοῦς Ἰουνίου.

Ἔχει δέ ἰδιαίτερη σημασία τό γεγονός ὅτι, βάσει τῶν δημοσιογραφικῶν σχολίων καί σχετικῶν ἀποκαλύψεων, ἡ μέν Πρωθυπουργική προσπάθεια ἐπαναπροσεγγίσεως τῆς Ἐκκλησίας ἐκδηλώθηκε στό τελευταίως διοργανωθέν Διεθνές Συνέδριο γιά τούς Ὠκεανούς, τό ὁποῖο διεξήχθη στό ἵδρυμα "Σταῦρος Νιάρχος", μέ ἐπίσημο προσκεκλημένο τόν Πατριάρχη κ. Βαρθολομαῖο ἐκ μέρους τοῦ κ. Πρωθυπουργοῦ, κατά τήν ὁποία ὁ τελευταῖος ἐκδήλωσε πρός τόν ἐκεῖ ἐπίσης παρευρισκόμενο Ἀρχιεπίσκοπο κ. Ἱερώνυμο τήν ἐπιθυμία καί πρόθεσή του νά προβάλλει τό κοινωνικό ἔργο τῆς Ἐκκλησίας! Λέγεται δέ, ὅτι ἡ ἐν λόγῳ προσπάθεια εἶχε τήν ἄμεση ἀνταπόκριση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου, ὁ ὁποῖος περιορίστηκε νά ζητήσει μόνον τόν σεβασμό τῶν κυβερνώντων. "Ἄς ψηφίζετε ὅ,τι θέλετε, ἀρκεῖ νά μᾶς σέβεστε καί νά τό δείχνετε", λέγεται, ἀλλά καί ἀτυχῶς ἐπιβεβαιώνεται ἐκ τῶν ἐπακολουθησάντων, ὅτι ἦταν ἡ ἐκφρασθεῖσα θέση καί ἡ παράκληση τοῦ κ. Ἱερωνύμου.

Τό ἀπογοητευτικότερο ὅμως εἶναι τό γεγονός ὅτι ὁ κ. Ἱερώνυμος δέν περιορίστηκε στίς συνήθως παρασκηνιακές συνομιλίες, συνεννοήσεις καί συναλλαγές του μέ τόν κ. Πρωθυπουργό, ἀλλά ἔκρινε ἤ κρίθηκε σκόπιμο καί ἐπιβεβλημένο νά ἐκδηλώσει, πρός ἔκπληξη τῶν πιστῶν, τήν νέα στάση του (κατά τή γνώμη πολλῶν, μᾶλλον τήν ἐξ ἀρχῆς βαθυτέρα ἐπιθυμία καί ἐπιδίωξή του) νά ἐκτονωθεῖ ἐσπευσμένα ἡ σημειωθεῖσα κρίση στίς σχέσεις τῆς Ἐκκλησίας μέ τήν Πολιτεία, λόγῳ τοῦ ψηφισθέντος ἀντιχριστιανικοῦ νομοθετήματος.

Ἔτσι, κινούμενος καί ὁ Ἀρχιεπίσκοπος σέ ἕνα πλαίσιο ἐκκοσμικεύσεως καί ἐπικινδύνου "στρογγυλέματος" τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ λόγου, ἀναφέρθηκε σέ: "Ἀγάπη μόνο καί συγχώρεση" καί ὄχι σέ "χριστιανόμετρο", σέ "ἅγιες ἡμέρες (τοῦ Πάσχα) πού δέν ἐπιτρέπουν μικροπρέπειες", καί ὅτι "δέν θά μᾶς πεῖ ὁ Βελόπουλος τί θά κάνουμε ἤ ὁ ὁποιοσδήποτε πολιτικός"! Φαίνεται ὅτι ἐκ τῶν πολιτικῶν ἐξαιρεῖται λόγῳ ἀξιώματος ὁ κ. Πρωθυπουργός, ὁ ὁποῖος ἔμεινε ὡς φαίνεται πλήρως ἱκανοποιημένος ἀπό τήν ὑποστήριξη τοῦ κ. Ἱερωνύμου, ἰδιαιτέρως ἔναντι τῶν ἐκ δεξιῶν τοῦ κυβερνῶντος κομμάτων, ὅπως τοῦ σύμφωνα μέ τίς δημοσκοπήσεις ἐνισχυμένου κόμματος "Ἑλληνική Λύση" ἤ τοῦ χαρακτηριζομένου ὑπό ὑπουργῶν τῆς Κυβερνήσεως ὡς δῆθεν σκοταδιστικοῦ κόμματος "ΝΙΚΗ", τά ὁποῖα κατηγοροῦνται ὅτι ἐργαλειοποιοῦν τήν Πίστη καί τή σχέση τους μέ τήν Ἐκκλησία. Ἐνῶ, ὡς φαίνεται, μόνον οἱ κυβερνῶντες διεκδικοῦν τήν εἰλικρίνεια καί τό ἀνιδιοτελές τῶν προθέσεων καί ἐνεργειῶν των!

Δέν εἴμαστε ἀφελεῖς νά παραθεωροῦμε τίς δύσκολες ἰσορροπίες πού ἀπαιτοῦνται στή συνεργασία τῆς Ἐκκλησίας μέ τήν Πολιτεία. Ὅπως δέν ἐπιτρέπεται νά παραθεωρήσουμε ὅτι καί ἡ Ἐκκλησία, ὅπως ἄλλωστε ἀνέφερε ὀρθῶς ἐν προκειμένῳ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, δέν μπορεῖ νά ἀλλάζει τίς θέσεις πού ὑπαγορεύει ἡ Πίστη καί ὁ νόμος τοῦ Θεοῦ. Καί μπορεῖ ἡ δημοσιογραφική ἀσχετοσύνη ἤ θρασύτητα, ἄν ὄχι σκοπιμότητα, νά αὐθαιρετεῖ ὑποστηρίζοντας ὅτι "δέν μπορεῖ νά ὑπάρχει "πόρτα" στήν Ἐκκλησία" (ὅπως χαρακτηριστικῶς ἀνέφερε ὁ κ. Εὐαγγελᾶτος στόν τηλεοπτικό σταθμό "Mega"), ὅμως οἱ πιστοί γνωρίζουν αὐτό πού ἐπί αἰῶνες ἐπαναλαμβάνει στή λατρευτική ζωή της ἡ Ἐκκλησία διά τῶν ἱερουργῶν της λέγουσα: "τάς θύρας, τάς θύρας ἐν σοφίᾳ πρόσχωμεν"

Διότι, ναί μέν ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ τόν ἐρχόμενον πρός Αὐτήν δέν θά τόν ἐκβάλει ἔξω, ἀρκεῖ ὅμως αὐτός νά προσέρχεται ἀποδεχόμενος πλήρως τήν Πίστη καί διδασκαλία Της καί ὡς ἁμαρτωλός νά ἀποδέχεται ἐν μετανοία τήν προβλεπομένη διόρθωση γιά τήν θεραπεία καί σωτηρία του. Καί ναί μέν οἱ πολιτικοί ἡγέτες καί ἡγετίσκοι ἐνδέχεται νά εἶναι τυφλοί ὁδηγοί τυφλῶν, ὧν ἡ τύχη ἀναμενομένη κατά τό Γραφικόν "τυφλός δέ τυφλόν ἐάν ὁδηγῆ ἀμφότεροι εἰς βόθυνον πεσοῦνται" (Ματθ. ιε΄, 14), εἶναι ὅμως ἀποκαρδιωτικό καί οἱ Ποιμένες τῆς Ἐκκλησίας οἱ θεωρούμενοι ὡς "βλέποντες" νά ἀποδεικνύονται ἐπίσης τυφλοί, ὁμιλοῦντες ὅπως ἐκεῖνοι, ἐπιμένοντες δέ καί ἀπαιτοῦντες νά τούς ἀκολουθοῦν καί ὑπακούουν οἱ πιστοί στήν ἀδιέξοδη πορεία των.   


Τρίτη 23 Απριλίου 2024

 Μέ κοινή πρωτοβουλία Φαναρίου καί Βατικανοῦ πού συμφωνήθηκε νά ἐκδηλωθεῖ τό ἑπόμενο ἔτος 2025, ὁπότε συμπίπτει (χρονικά) τό Πάσχα Ὀρθοδόξων καί Λατίνων καί προγραμματίζονται κοινοί ἑορτασμοί γιά τά 1700 ἔτη ἀπό τής συγκλήσεως τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου


Προετοιμάζεται
ἡ ἀλλαγή τοῦ Ὀρθοδόξου Πάσχα
γιά κοινό «συνεορτασμό» μέ τούς αἱρετικούς

 



«Ἐπί τόσους αἰῶνες καί ἀπό τότε πού ὑπάρχει ἡ Ἐκκλησία, οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί τελοῦσαν τό Ἅγιο Πάσχα ὅπως ἀπ' ἀρχῆς παρέλαβον. Ὁ Θεός ἐδοξάζετο, οἱ ψυχές τῶν εὐσεβῶν ἑτοιμάζονταν καί παραπέμπονταν στόν οὐρανό. Δέν διανοήθηκαν ποτέ ὅτι αὐτό τό Πάσχα πρέπει νά μεταλλαχθεῖ, νά μεταρρυθμιστεῖ, νά συγχρονιστεῖ.

Ὅμως ἐκεῖνα, τά ὁποῖα ἡ εὐσέβεια τόσων αἰώνων θεωροῦσε ὄχι ἁπλῶς μή ἀναγκαῖα ἀλλά ἀντορθόδοξα καί ἀντίθεα, στούς τελευταίους τούτους καιρούς - ἐξαιτίας τῆς ἀδιαφορίας τῶν πολλῶν Χριστιανῶν γιά τά πατροπαράδοτα τῆς πίστεώς των καί τῆς "προθυμίας" ἐκκλησιαστικῶν ''ἀρχηγῶν" νά ὑπηρετήσουν τό κοσμικό φρόνημα καί τίς σκοτεινές δυνάμεις - ἀποτολμῶνται καί τά πάντα θεωροῦνται ὡς "δυνάμενα" νά γίνουν!

(....) Τόσους αἰῶνες "Τό Πάσχα ἡμῶν" ἦταν Ἅγιο. Ἐτελεῖτο ἁγίως μόνον ἀπό τούς ἁγίους, δηλαδή τούς Ὀρθοδόξους. Τώρα οἱ ριζοσπάστες πού διανοίγουν "νέες ὁδούς" θέλουν νά τό κάνουν ἤ τό ἔκαναν "κοινό" μέ τούς μή ἁγίους, δηλαδή ἀκάθαρτο, πού σημαίνει μολυσμένο. Δέν εἶναι αὐτό πού διέταξε ὁ Θεός. Δέν δοξάζεται μέσῳ αὐτοῦ ὁ Θεός καί δέν σώζονται οἱ ψυχές τῶν Χριστιανῶν. Ὅ,τι ἔπραξε ἡ Ἁγία Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδος, τό 325 μ.Χ., γιά τήν ἕνωση τῶν Ὀρθοδόξων, ἔρχονται μετά ἀπό 17 αἰῶνες οἱ ἐπήλυδες (ξενόφερτοι) νά πράξουν τό ἀκριβῶς ἀντίθετο. Νά διαιρέσουν τούς ὀρθοδόξους τάχα γιά "ἕνωση" μέ τούς ἀντορθοδόξους!

"Πρός παρασκευήν καί διευκόλυνσιν τῆς ἑνώσεως" μέ τούς αἱρετικούς, ἀντικατέστησαν τό Ἑορτολόγιο τῆς Ὀρθοδοξίας μέ τό ἡμερολόγιο ἐκείνων˙ καί μέ ἀναίδεια καί ψευδολογία ἀπατεώνων εἶχαν τή θρασύτητα νά περιπαίζουν τόν κόσμο ὅτι "μετερρύθμισαν τό ἡμερολόγιον ἀλλ' ὄχι καί τό Πασχάλιον"!! Ἐνῶ καί κοσμικοί ἄνθρωποι παρατηροῦν ὅτι "Τό Πασχάλιον δέν ξεχωρίζεται ἀπό τό ἡμερολογιακόν". Καί λίγη γνώση καί μυαλό νά διαθέτει κάποιος, καταλαβαίνει ἄν εἶναι δυνατόν νά σχιστεῖ ἕνα ὕφασμα, χωρίς νά καταστραφοῦν ὅσα εἶναι ἐπάνω του συνυφασμένα. Καί γνωρίζουν, ὅσοι ἐνδιαφέρονται, κατά πόσο ἔμεινε ἄθικτο τό Πάσχα καί ὁ ἀπ' αὐτοῦ ἐξαρτώμενος ὅλος κύκλος τοῦ χρόνου!....

Ἀλλά ἰδού καί αὐτήν ἀκόμη τήν ἀπάτη ἀπέρριψαν ἤδη. Ἀφοῦ δέν συνάντησαν τήν ἀντίδραση πού ἔπρεπε ἐκ μέρους τῶν Χριστιανῶν στό "πρῶτον βῆμα", ἤδη ἄνευ προσχημάτων προβαίνουν στήν ὁλοκλήρωση τοῦ "ἔργου". Ἄλλωστε ἀπό τότε, ἀπό τό 1923, δέν ἀπέκρυψαν τά σχέδιά τους, διακηρύξαντες ὅτι "Μετά τήν παραδοχήν ὑπό τῆς Ἐκκλησίας τοῦ νέου ἡμερολογίου....ἡ αὐτή ἀνάγκη τῆς προσαρμογῆς πρός τό νέον ἡμερολογιακόν καθεστώς παρουσιάζεται καί διά τό Πασχάλιον".

Καί γίνεται ἤδη μεγάλη "κίνηση" γιά νά κάνουν οἱ Ὀρθόδοξοι "κοινόν Πάσχα" μέ ὅλη τήν φάρα τῶν αἱρετικῶν. Ἄς λέγει ὁ Θεός, ἄς ὁρίζουν οἱ Ἱεροί Κανόνες, ἡ αἰώνια ζωή τῆς Ἐκκλησίας τά ἀντίθετα˙ δέν βαριέσαι! Οἱ Καινοτόμοι τῶν "νέων ὁδῶν" θά εἶναι ἐπικρατέστεροι κριτές καί νομοθέτες.

Οἱ Ἱεροί Κανόνες Ζ΄καί Ο΄ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, ἡ Ἁγία Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδος, ὁ Α΄ τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Συνόδου καί γενικῶς ὅλες οἱ Ἅγιες Σύνοδοι καθαιροῦν καί ἀφορίζουν ὅσους ἑορτάσουν τό Πάσχα πρό ἤ μαζί μέ τούς Ἰουδαίους καί γενικῶς μέ ἄλλο τρόπο παρά ὅπως ὥρισε ἡ Ἐκκλησία. (....)

Ἀλλά αὐτοί πού θέλουν νά "τά ξηλώσουν" ὅλα, ἀκριβῶς γι' αὐτό τό κάνουν˙ γιά νά "προπαρασκευάσουν καί διευκολύνουν ἕνωσιν" μέ αὐτούς. Δηλαδή νά παραμερίσουν τόν Θεό, γιά νά κάνουν "ἕνωση" χωρίς τόν Θεό. Ἄν αὐτοί θέλουν νά εἶναι ἀφορισμένοι, μποροῦν νά εἶναι.

Ἀλλά ἐμεῖς, εὐσεβεῖς Χριστιανοί Ὀρθόδοξοι, νά ἑορτάζουμε ἁγίως τό Ἅγιο Πάσχα καί τίς ἡμέρες τῆς Θεοτόκου καί τῶν Ἁγίων ὅπως παρήγγειλε ὁ Θεός καί ἡ Ἐκκλησία Του, πρός δόξαν Αὐτοῦ καί σωτηρία τῶν ψυχῶν μας.»

 

● Τά ἀνωτέρω ἔγραφε ἀκριβῶς πρό πεντήκοντα ἐτῶν ("ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ", Ἀρ. 12, Ἀπρίλιος 1974) ὁ λόγιος μοναχός τῆς Ἐκκλησίας μας, ἀγωνιστής τῆς Ὀρθοδοξίας καί σπουδαῖος συγγραφέας, ἀείμνηστος π. Παῦλος ὁ Κύπριος (†1994) καί τά ὁποῖα εἶναι ἐντυπωσιακῶς ἐπίκαιρα καί λίαν εὔστοχα.

 

● Τελευταίως, ὁ "Πατριάρχης" Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαῖος ἐπιβεβαίωσε πλήρως τίς ἀνωτέρω ἐκτιμήσεις, τόσο γιά τήν ἀλλαγή τοῦ Πάσχα, ὅσο καί γιά τήν ἐκπεφρασμένη πλέον καί δεδηλωμένη σκοπιμότητά της. Εἰδικότερον, ὁ ἐν λόγῳ φερόμενος καί ὡς "ἐπικεφαλῆς τῆς Ὀρθοδοξίας" τήν 31.03.2024 δήλωσε: «ὁ κοινός ἑορτασμός τοῦ Πάσχα πού θά ἔχουμε κατά τήν ἑπόμενη χρονιά, νά μή ἀποτελέση μίαν εὐτυχή ἁπλῶς σύμπτωσιν, ἕνα τυχαῖο συγκυριακό γεγονός, ἀλλά τήν ἀπαρχή τῆς καθιερώσεως κοινῆς ἡμερομηνίας γιά τόν ἑορτασμό του κατ᾽ ἔτος ὑπό τῆς Ἀνατολικῆς καί Δυτικῆς Χριστιανοσύνης, ἐν ὄψει καί τῆς ἐπετείου συμπληρώσεως 1700 χρόνων, τό 2025, ἀπό τῆς συγκλήσεως τῆς ἐν Νικαία Α´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ἡ ὁποία, μεταξύ ἄλλων, ἀσχολήθηκε καί μέ τό ζήτημα τῆς ρυθμίσεως τοῦ χρόνου ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα. Εἴμαστε αἰσιόδοξοι, καθώς ἑκατέρωθεν ὑπάρχει ἡ πρός τοῦτο καλή θέλησις καί προθυμία. Διότι, πράγματι, ἀποτελεῖ σκάνδαλον ὁ χωριστός ἑορτασμός τοῦ μοναδικοῦ γεγονότος τῆς μιᾶς Ἀναστάσεως τοῦ Ἑνός Κυρίου!».



Δευτέρα 22 Απριλίου 2024

 Κυριακή Ε΄ Νηστειῶν (Ὁσίας Μαρίας Αἰγυπτίας) 2024

 

Η  ΠΡΩΤΗ  ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ  ΟΜΙΛΙΑ
ΓΙΑ  ΤΗ  ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΗ  ΑΛΛΑΓΗ
ΤΟΥ  ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ  ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ
ΤΟΥ  ΠΑΣΧΑ.



 

"Μή ἐξέλθης τῶν πατρώων εὑρεῖν ἀλλαχόθι τόν Χριστόν"

Μελέτιος Πηγᾶς, Πατριάρχης Ἀλεξανδρείας (1550 - +1601)

 

 

Σήμερα εκκλησιαστήκαμε στην Ενορία του Τιμίου Προδρόμου Περιστερίου, με την οποία συνδεόμαστε από 40ετίας (εκεί χειροθετηθήκαμε Αναγνώστης υπό του αγιωτάτου αοιδίμου Αρχιεπισκόπου Ανδρέου).

Αιτία η πραγματοποίηση της πρώτης ενημερωτικής Ομιλίας μας για το ζήτημα της σχεδιαζομένης αλλαγής του εορτασμού του Ορθοδόξου Πάσχα, με πρωτοβουλία κυρίως του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως και του Πάπα και της καθιερώσεως νέου "κοινού" εορτασμού!

Η ομιλία έγινε από την ελαχιστότητά μας αμέσως μετά την Απόλυση της Θείας Λειτουργίας, παρουσία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Στεφάνου, του Αιδεσιμωτάτου Εφημερίου π. Παναγιώτου Κ. και του Πανοσιωτάτου Ιερομονάχου π. Δαμασκηνού Π. (εκ της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως Κουβαρά Αττικής). Την παρακολούθησε με αμείωτο ενδιαφέρον το εκκλησίασμα. Επ' ευκαιρία διανεμήθηκε και σχετικό ενημερωτικό δισέλιδο.

Θεού θέλοντος, οι ενημερωτικές Ομιλίες θα συνεχιστούν το επόμενο διάστημα, όπου υπάρξει σχετικό ενδιαφέρον και πρόσκληση. Συγχρόνως θα συγκροτηθεί, όπως ήδη έχουμε ανακοινώσει, σχετική ομάδα συνεργασίας (ονομασθείσα "Μελέτιος Πηγάς" προς τιμήν του μεγάλου προμάχου της Ορθοδοξίας κατά των Παπικών Καινοτομιών, Αγίου Πατριάρχου Αλεξανδρείας) για την ανάδειξη του θέματος και αντιμετώπιση του ζητήματος από Ορθοδόξου απόψεως.

 

Δ.Ι.Κ.




Παρασκευή 19 Απριλίου 2024

 Μέ τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ καί τήν εὐλογία τῆς Ἐκκλησίας


 Ἐκστρατεία ἐνημερώσεως
γιά τή σχεδιαζομένη ἀλλαγή τοῦ Ὀρθοδόξου Πάσχα
 


Συγκρότηση σχετικῆς ὁμάδος (συν-)ἐργασίας μέ τήν ὀνομασία   «Μελέτιος Πηγᾶς»

 

 

Μέ κοινή πρωτοβουλία Φαναρίου καί Βατικανοῦ πού συμφωνήθηκε νά ἐκδηλωθεῖ τό ἑπόμενο ἔτος 2025, ὁπότε συμπίπτει (χρονικά) τό Πάσχα Ὀρθοδόξων καί Λατίνων καί προγραμματίζονται κοινοί ἑορτασμοί γιά τά 1700 ἔτη ἀπό τής συγκλήσεως τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου προετοιμάζεται ἡ ἀλλαγή τοῦ Ὀρθοδόξου  Πάσχα γιά κοινό «συνεορτασμό» μέ τούς αἱρετικούς.

Ἔχει σημασία καί ἀξία νά γνωρίζουμε ὅλες τίς λεπτομέρειες γι' αὐτή τήν σχεδιαζομένη μεγάλη ἀλλαγή, ἡ ὁποία, ἐφ' ὅσον ὁ Θεός ἐπιτρέψει νά συμβεῖ, θά προκαλέσει ἐνδεχομένως ἀντιδράσεις καί παρενέργειες, ἀλλά καί ἐξελίξεις κυρίως στόν χῶρο τῆς Ἀνατολῆς. Ἐάν τελικῶς ὑλοποιηθεῖ, θά ζήσουμε στίς ἡμέρες μας μία ἱστορικῆς σημασίας ἀλλαγή, ἀνάλογη ἐκείνης τοῦ ἡμερολογιακοῦ. Γι' αὐτό, θεωρεῖται ὠφέλιμο καί ἐπιβαλλόμενο οἱ πιστοί ἀλλά καί οἱ ἐνδιαφερόμενοι νά ἐνημερωθοῦν, ὥστε νά ἀντιμετωπίσουν αὐτό τό γεγονός μέ τήν ἀπαιτουμένη προσοχή καί εὐθύνη.

Εἰδικότερον, θά χρειαστεῖ, Θεοῦ θέλοντος, νά γίνουν σχετικές ὁμιλίες, νά συνταχθοῦν κείμενα καί ἄρθρα, νά γίνουν συζητήσεις καί μεταδόσεις, γιά τήν ὑλοποίηση τῶν ὁποίων θά συγκροτηθεῖ ὁμάδα συνεργασίας, μέ τήν ἑπωνυμία «Μελέτιος Πηγᾶς» (τιμῆς ἕνεκεν πρός τόν ἀμύντορα τῆς Ὀρθοδοξίας, ἔναντι τοῦ Παπισμοῦ, Πατριάρχη Ἀλεξανδρείας), τό ἔργο τῆς ὁποίας, προσωρινῶς τουλάχιστον, θά συντονίζεται καί παρουσιάζεται ἀπό τό ἱστολόγιο "ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ-ΣΩΤΗΡΙΑ" καί τόν δίαυλο "Διά Λόγου", μέ ὑπεύθυνο τόν διαχειριστή τους κ. Δημήτριο Κάτσουρα, Θεολόγο - Πολιτικό Ἐπιστήμονα (dimitrioskatsouras@gmail.com).

 

Σύν Θεῶ, ἡ πρώτη σχετική Ὁμιλία θά πραγματοποιηθεῖ τήν Κυριακή Ε΄ Νηστειῶν (Ὁσίας Μαρίας Αἰγυπτίας) 2024 στόν Ἐνοριακό Ἱερό Ναό Τιμίου Προδρόμου Περιστερίου (Χειμάρρας 22, Περιστέρι) περί ὥρα 10:00 π.μ., ἀμέσως μετά τήν Ἀπόλυση τῆς Θείας Λειτουργίας, κατά τήν ὁποία θά χοροστατήσει ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν κ. Στέφανος.



Τρίτη 16 Απριλίου 2024

Κατά την επίσκεψη του Πατριάρχου στη Μητρόπολη Περιστερίου

 

Καλή η διαμαρτυρία για το σκάνδαλο του Μητροπολίτου,
επιβάλλεται ανάλογη και
 έναντι του ζηλώσαντος «Μεταξάκειον» δόξαν
Πατριάρχου Βαρθολομαίου




του Δημ. Κ. Αναγνώστου, Θεολόγου

 

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος βρίσκεται ήδη στην Αθήνα για τετραήμερη επίσκεψη. Είναι προσκεκλημένος της Ελληνικής Κυβερνήσεως για να συμμετάσχει ως κεντρικός ομιλητής στο 9ο Διεθνές Συνέδριο «Our Ocean», το οποίο πραγματοποιείται την 16/4/2024 στο «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος».

Στο πρόγραμμα της επισκέψεώς του περιλαμβάνεται, όπως έχουμε διαβάσει σε σχετικά δημοσιεύματα, και επίσκεψή του στην Μητρόπολη Περιστερίου, ως προσκεκλημένου του Μητροπολίτου κ. Γρηγορίου, της οποίας ως γνωστόν είναι ανάστατο το πλήρωμα εξαιτίας της  αυθαίρετης πρωτοβουλίας του τελευταίου για απομάκρυνση του Σταυρού με τον Εσταυρωμένον που είναι καθιερωμένο να βρίσκεται τοποθετημένος εντός του Ιερού Βήματος και όπισθεν της Αγίας Τραπέζης.

Όπως, επίσης, έχει δημοσιευθεί, οι πιστοί προτίθενται να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους για το ως άνω γεγονός (και) κατά την υποδοχή που επιφυλάσσεται στον Πατριάρχη από τον Μητροπολίτη Περιστερίου, ο οποίος προσφάτως επισκεφθείς το Φανάρι μετά του Δημάρχου της πόλεως απηύθυνε πρόσκληση στο Πατριάρχη να επισκεφθεί την Μητρόπολη και την πόλη του Περιστερίου, η οποία έγινε δεκτή.

Ο κ. Βαρθολομαίος, τολμηρός γάρ, δεν υπελόγισε το κλίμα αναταραχής το οποίο επικρατεί στην εν λόγω Μητρόπολη και προφανώς δεν συμμερίζεται την ανησυχία του πληρώματος και τον σκανδαλισμό του από την απόφαση και επιμονή του Μητροπολίτου και Καθηγητού της Θεολογίας κ. Γρηγορίου να προβεί στην ως άνω αυθαίρετη ενέργειά του.

Εν τω μεταξύ, ο Προκαθήμενος του Φαναρίου, μόλις προ δύο εβδομάδων, προκάλεσε και ο ίδιος το ορθόδοξο αισθητήριο των πιστών δηλώνοντας, κατά την ημέρα του εορτασμού του Πάσχα των Λατίνων, ότι σε συμφωνία με το Βατικανό πρόκειται να προσδιορίσουν (ενδεχομένως κατά το επόμενο έτος, 2025) νέον κοινά αποδεκτό τρόπο προσδιορισμού της Εορτής του Πάσχα. Όπερ σημαίνει νέες περιπέτειες και δοκιμασίες για τους πιστούς και προκλήσεις για όσους ενδιαφέρονται για την Ορθοδοξία.

Ο Πατριάρχης ήδη συναντήθηκε, όπως άλλωστε απαιτεί και η εκκλησιαστική εθιμοτυπία, με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, ο οποίος, όπως έχει καταδειχθεί, ούτε επιθυμεί, ούτε ενδιαφέρεται να σταθεί εμπόδιο σε οποιοδήποτε σχεδιασμό του Φαναρίου, είτε αυτός αφορά στην Πίστη, είτε στα διοικητικά της Εκκλησίας. Αυτό αποτυπώθηκε και κατά την προσφώνησή του στον επισκεπτόμενο την Αθήνα Πατριάρχη, προς τον οποίο ανέφερε ότι «Είναι καλό να συναντιόμαστε συχνότερα και να ανταλλάσουμε απόψεις»! Και γνωρίζουμε ποίου οι απόψεις τελικώς εφαρμόζονται ή μάλλον επιβάλλονται!

Περαίνοντες τον λόγον και απευθυνόμενοι προς τους αγαπητούς πιστούς της Μητροπόλεως Περιστερίου, εφ΄όσον υλοποιήσουν την δηλωθείσα πρόθεσή τους να διαμαρτυρηθούν και κατά την επίσκεψη του Πατριάρχου στην Μητρόπολή τους και την πόλη τους, για το σκάνδαλο του Μητροπολίτου Περιστερίου κ. Γρηγορίου, ταπεινή σκέψη είναι να συμπεριλάβουν στη διαμαρτυρία τους και το μείζον και αυτού του σκανδάλου ζήτημα της δηλωθείσης προθέσεως ή μάλλον αποφάσεως  του ιδίου του Πατριάρχου να διχάσει εκ νέου την Ορθόδοξη Ανατολή, ως νέος Μελέτιος Μεταξάκης, προκαλώντας νέο σχίσμα με την επιβολή νέας Καινοτομίας περί τον εορτασμό του Πάσχα.

Ας ηχήσουν στα αυτιά τους τα λόγια του διδασκάλου του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού, σοφού και ευσεβεστάτου Ιωσήφ Βρυεννίου, λέγοντος:

«Καλόν το ειρηνεύειν προς πάντας, αλλ΄ομονοούντας προς την ευσέβειαν· η γαρ ειρήνη, μετά μεν του δικαίου και πρέποντος, κάλλιστον εστι κτήμα και λυσιτελέστατον, μετά δε κακίας ή δουλείας επονείδιστον, πάντων αίσχιστόν τε και βλαβερώτατον. Ότι έστι κακή ομόνοια και καλή διαφωνία· έστι σχισθήναι καλώς και ομονοήσαι κακώς. Οίς γαρ η φιλία πρόξενος απωλείας, τούτοις το μίσος αρετής υπόθεσις γίνεται. Και κρείσσων εμπαθούς ομονοίας η υπέρ απαθείας διάστασις.»!

Καλή η ειρηνική διαμαρτυρία υπέρ των Παραδόσεων. Καλλίστη και απαραίτητη η Ομολογία της Πίστεώς μας και η συνέπεια προς αυτήν.

 


 

Τό Πατριαρχεο Κωνσταντινουπόλεως περγάζεται νέο παγκόσμιο σκάνδαλο ες βάρος τς κκλησιαστικς νότητος καί τς ρθοδόξου Παραδόσεως





 

• Οκουμενικός Πατριάρχης: «ποτελε σκάνδαλον χωριστός ορτασμός το μοναδικο γεγονότος τς μις ναστάσεως το νός Κυρίου» (31.3.2024)

 

του Δημ. Κ. Αναγνώστου, Θεολόγου

 

  «Τις εγκάρδιες ευχές του προς όλους τους μη Ορθοδόξους Χριστιανούς που εόρτασαν το Άγιο Πάσχα την Κυριακή, 31 Μαρτίου, απηύθυνε η Α.Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, στην ομιλία του, μετά τη χοροστασία του κατά την Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία στον προσφάτως πανηγυρίσαντα Ι.Ν. Αγίων Θεοδώρων της Κοινότητας Βλάγκας.

  “Κατά την ημέρα αυτή, το κοσμοχαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως αποκτά πρόσθετη επικαιρότητα, καθώς οι μη Ορθόδοξοι Χριστιανοί αδελφοί μας εορτάζουν σήμερα την εκ νεκρών έγερσι του Κυρίου μας, το Άγιον Πάσχα. Έχουμε ήδη αποστείλει εκπροσώπους μας σε όλες τις Χριστιανικές Κοινότητες των άλλων Ομολογιών ενταύθα, για να διαβιβάσουν σ αυτές τις εόρτιες ευχές της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας και τα Πατριαρχικά μας συγχαρητήρια. Αλλά και από της θέσεως αυτής απευθύνουμε εγκάρδιο χαιρετισμό αγάπης προς όλους τους απανταχού της γης Χριστιανούς που εορτάζουν το Άγιον Πάσχα σήμερα. Δεόμεθα δε του Κυρίου της δόξης, να μας αξιώση, ο κοινός εορτασμός του Πάσχα που θα έχουμε κατά την επόμενη χρονιά, να μη αποτελέση μίαν ευτυχή απλώς σύμπτωσιν, ένα τυχαίο συγκυριακό γεγονός, αλλά την απαρχή της καθιερώσεως κοινής ημερομηνίας για τον εορτασμό του κατ έτος υπό της Ανατολικής και Δυτικής Χριστιανοσύνης, εν όψει και της επετείου συμπληρώσεως 1700 χρόνων, το 2025, από της συγκλήσεως της εν Νικαία Α´ Οικουμενικής Συνόδου, η οποία, μεταξύ άλλων, ασχολήθηκε και με το ζήτημα της ρυθμίσεως του χρόνου εορτασμού του Πάσχα. Είμαστε αισιόδοξοι, καθώς εκατέρωθεν υπάρχει η προς τούτο καλή θέλησις και προθυμία. Διότι, πράγματι, αποτελεί σκάνδαλον ο χωριστός εορτασμός του μοναδικού γεγονότος της μιας Αναστάσεως του Ενός Κυρίου!“ 

  Νωρίτερα, με αφορμή τη εορτή του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, ο Παναγιώτατος σημείωσε: (…)

  Η σημερινή ημέρα είναι σαν μία δευτέρα Κυριακή της Ορθοδοξίας, συνέχεια της περασμένης Κυριακής, διότι ο Άγιος Γρηγόριος ήταν υπέρμαχος και αγωνιστής της Ορθοδοξίας, χάριν της οποίας ακόμη και εφυλακίσθη, δίδοντας την καλήν μαρτυρίαν και παραμένοντας φωτεινός φάρος ακλονήτου πίστεως διά τας επερχομένας γενεάς. Όντως, οι Άγιοι της Εκκλησίας είναι διδάσκαλοι και οδηγοί διά τους ανθρώπους όχι μόνον της εποχής τους, αλλά όλων των εποχών και όλων των τόπων. Ευχαριστούμε τον Άγιο Θεό, ο Οποίος μας έδωσε τέτοια αξιομίμητα πρότυπα και τέτοιους ποδηγέτες και μεσίτες προς Αυτόν. (….).

 

ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR

 

Πιστεύουμε τι κατανοεται πό τν ναγνωστν μας τί «κενά» μελετ κ. Βαρθολομαος. Κατ’ ρχάς, μιλν περί «χωριστο ορτασμο» τς ναστάσεως το Κυρίου, δηλαδή το Πάσχα, ναφέρεται στούς ρθοδόξους καί τούς παπικούς. Δηλώνει δέ τι μέ φορμή τή χρονική σύμπτωση κατά τό πόμενο τος (2025) το Πάσχα τν ρθοδόξων καί κείνου τν παπικν, πάρχει θέληση το Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως καί το Βατικανο νά ποτελέσει ατή σύμπτωση παρχή καθιερώσεως κοινο ορτασμο το Πάσχα πό ρθοδόξους καί Παπικούς! Προφανς, ατό θά πιτευχθε μέ τήν λλαγή το Πασχαλίου, δηλαδή τήν ξεύρεση νέου τρόπου προσδιορισμο το Πάσχα τέλος πάντων νέου καθορισμο προσδιορισμο του, κοινς ποδεκτο, τουλάχιστον, πό ρθοδόξους καί παπικούς. Γνωστοποιε μάλιστα τι πάρχει γι’ ατό κατέρωθεν καλή θέληση καί προθυμία. πομένως προετοιμάζει τήν καθιέρωση κοινο ορτασμο πό τή Δυτική καί νατολική Χριστιανοσύνη, πως ναφέρει, ν ψει τς 1700ής πετείου πό τή σύγκληση τς γίας Α΄ Οκουμενικς Συνόδου (325 μ.Χ.), ποία σχολήθηκε μέ τόν ορτασμό το Πάσχα. Τέλος, χαρακτηρίζει σκάνδαλο τόν χωριστό ορτασμό, πως χαρακτηριστικά ναφέρει, το μοναδικο γεγονότος τς μις ναστάσεως το νός Κυρίου! Εναι προφανής πονόησις μέ τήν πισήμανση το «νός Κυρίου» τς μις κκλησίας τήν ποία κατ’ ατόν συναποτελον νατολική καί Δυτική κκλησία, δηλαδή ρθοδοξία καί Παπισμός! 

κενα, μως, πού ποσιωπ κ. Βαρθολομαος εναι τι: 

α) γία Α΄ Οκουμενική Σύνοδος πεφάσισε ριστικς καί μετακλήτως περί το κοινο ορτασμο το Πάσχα φ’ λων τν πιστν μελν τς κκλησίας καί χι μεταξύ ατν καί τν αρετικν, 

β) ρθόδοξος νατολική κκλησία κατά τόν 16ο αώνα πέρριψε ριστικς καί τελεσιδίκως διά Πανορθοδόξων Συνόδων οαδήποτε λλαγή το ορτασμο το Πάσχα κτός τν ποφασισθέντων καί ρισθέντων πό τόν σχετικό ρο τς Α΄ Οκουμενικς Συνόδου, καί 

γ) σκάνδαλο δέν ποτελε χωριστός ορτασμός το Πάσχα πό ρθοδόξους καί Παπικούς λλά πιδιωκόμενος συνεορτασμός το Πάσχα μέ κοινή συμφωνία ρθοδόξων καί αρετικν, ν δέν μολογον τήν δια Πίστη καί δέν νήκουν στήν δια κκλησία το νός Κυρίου καί Σωτρος ησο Χριστο.

Κατόπιν λων τν νωτέρω καί φ’ σον τά λεχθέντα καί νακοινωθέντα πό το κ. Βαρθολομαίου λοποιηθον, κενο τό ποο θά συμβε εναι δημιουργία νέων μερισμν καί σχισμάτων μλλον λοκλήρωση τς ποστασίας πό τήν κκλησιαστική Παράδοση καί περαιτέρω προώθηση τς κκλησιομάχου καί ντιχρίστου παναιρέσεως το Οκουμενισμο.

σο γιά τήν κατά τήν ατή μιλία το κ. Βαρθολομαίου ναφορά το δίου στό ερό πρόσωπο το γίου Γρηγορίου Παλαμ, ποος, πως σημείωσε (ταυτοχρόνως) «ήταν υπέρμαχος και αγωνιστής της Ορθοδοξίας, χάριν της οποίας ακόμη και εφυλακίσθη, δίδοντας την καλήν μαρτυρίαν και παραμένοντας φωτεινός φάρος ακλονήτου πίστεως διά τας επερχομένας γενεάς» προδίδει τήν προκλητική αμετροέπεια και ποκρισία το μιλοντος λλά καί τή σχιζοφρενική τόλμη του νά ξισώνει πολλαπλς τήν ρθοδοξία μέ τήν αρεση το Παπισμο καί συγχρόνως νά πικαλεται γκωμιαστικς τόν μέγα πολέμιο τν κακοδοξιν το Παπισμο καί μισούμενον π΄ατο Θεοφόρο Πατέρα τς κκλησίας!