Translate

Τρίτη 16 Απριλίου 2024

 

Τό Πατριαρχεο Κωνσταντινουπόλεως περγάζεται νέο παγκόσμιο σκάνδαλο ες βάρος τς κκλησιαστικς νότητος καί τς ρθοδόξου Παραδόσεως





 

• Οκουμενικός Πατριάρχης: «ποτελε σκάνδαλον χωριστός ορτασμός το μοναδικο γεγονότος τς μις ναστάσεως το νός Κυρίου» (31.3.2024)

 

του Δημ. Κ. Αναγνώστου, Θεολόγου

 

  «Τις εγκάρδιες ευχές του προς όλους τους μη Ορθοδόξους Χριστιανούς που εόρτασαν το Άγιο Πάσχα την Κυριακή, 31 Μαρτίου, απηύθυνε η Α.Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, στην ομιλία του, μετά τη χοροστασία του κατά την Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία στον προσφάτως πανηγυρίσαντα Ι.Ν. Αγίων Θεοδώρων της Κοινότητας Βλάγκας.

  “Κατά την ημέρα αυτή, το κοσμοχαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως αποκτά πρόσθετη επικαιρότητα, καθώς οι μη Ορθόδοξοι Χριστιανοί αδελφοί μας εορτάζουν σήμερα την εκ νεκρών έγερσι του Κυρίου μας, το Άγιον Πάσχα. Έχουμε ήδη αποστείλει εκπροσώπους μας σε όλες τις Χριστιανικές Κοινότητες των άλλων Ομολογιών ενταύθα, για να διαβιβάσουν σ αυτές τις εόρτιες ευχές της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας και τα Πατριαρχικά μας συγχαρητήρια. Αλλά και από της θέσεως αυτής απευθύνουμε εγκάρδιο χαιρετισμό αγάπης προς όλους τους απανταχού της γης Χριστιανούς που εορτάζουν το Άγιον Πάσχα σήμερα. Δεόμεθα δε του Κυρίου της δόξης, να μας αξιώση, ο κοινός εορτασμός του Πάσχα που θα έχουμε κατά την επόμενη χρονιά, να μη αποτελέση μίαν ευτυχή απλώς σύμπτωσιν, ένα τυχαίο συγκυριακό γεγονός, αλλά την απαρχή της καθιερώσεως κοινής ημερομηνίας για τον εορτασμό του κατ έτος υπό της Ανατολικής και Δυτικής Χριστιανοσύνης, εν όψει και της επετείου συμπληρώσεως 1700 χρόνων, το 2025, από της συγκλήσεως της εν Νικαία Α´ Οικουμενικής Συνόδου, η οποία, μεταξύ άλλων, ασχολήθηκε και με το ζήτημα της ρυθμίσεως του χρόνου εορτασμού του Πάσχα. Είμαστε αισιόδοξοι, καθώς εκατέρωθεν υπάρχει η προς τούτο καλή θέλησις και προθυμία. Διότι, πράγματι, αποτελεί σκάνδαλον ο χωριστός εορτασμός του μοναδικού γεγονότος της μιας Αναστάσεως του Ενός Κυρίου!“ 

  Νωρίτερα, με αφορμή τη εορτή του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, ο Παναγιώτατος σημείωσε: (…)

  Η σημερινή ημέρα είναι σαν μία δευτέρα Κυριακή της Ορθοδοξίας, συνέχεια της περασμένης Κυριακής, διότι ο Άγιος Γρηγόριος ήταν υπέρμαχος και αγωνιστής της Ορθοδοξίας, χάριν της οποίας ακόμη και εφυλακίσθη, δίδοντας την καλήν μαρτυρίαν και παραμένοντας φωτεινός φάρος ακλονήτου πίστεως διά τας επερχομένας γενεάς. Όντως, οι Άγιοι της Εκκλησίας είναι διδάσκαλοι και οδηγοί διά τους ανθρώπους όχι μόνον της εποχής τους, αλλά όλων των εποχών και όλων των τόπων. Ευχαριστούμε τον Άγιο Θεό, ο Οποίος μας έδωσε τέτοια αξιομίμητα πρότυπα και τέτοιους ποδηγέτες και μεσίτες προς Αυτόν. (….).

 

ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR

 

Πιστεύουμε τι κατανοεται πό τν ναγνωστν μας τί «κενά» μελετ κ. Βαρθολομαος. Κατ’ ρχάς, μιλν περί «χωριστο ορτασμο» τς ναστάσεως το Κυρίου, δηλαδή το Πάσχα, ναφέρεται στούς ρθοδόξους καί τούς παπικούς. Δηλώνει δέ τι μέ φορμή τή χρονική σύμπτωση κατά τό πόμενο τος (2025) το Πάσχα τν ρθοδόξων καί κείνου τν παπικν, πάρχει θέληση το Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως καί το Βατικανο νά ποτελέσει ατή σύμπτωση παρχή καθιερώσεως κοινο ορτασμο το Πάσχα πό ρθοδόξους καί Παπικούς! Προφανς, ατό θά πιτευχθε μέ τήν λλαγή το Πασχαλίου, δηλαδή τήν ξεύρεση νέου τρόπου προσδιορισμο το Πάσχα τέλος πάντων νέου καθορισμο προσδιορισμο του, κοινς ποδεκτο, τουλάχιστον, πό ρθοδόξους καί παπικούς. Γνωστοποιε μάλιστα τι πάρχει γι’ ατό κατέρωθεν καλή θέληση καί προθυμία. πομένως προετοιμάζει τήν καθιέρωση κοινο ορτασμο πό τή Δυτική καί νατολική Χριστιανοσύνη, πως ναφέρει, ν ψει τς 1700ής πετείου πό τή σύγκληση τς γίας Α΄ Οκουμενικς Συνόδου (325 μ.Χ.), ποία σχολήθηκε μέ τόν ορτασμό το Πάσχα. Τέλος, χαρακτηρίζει σκάνδαλο τόν χωριστό ορτασμό, πως χαρακτηριστικά ναφέρει, το μοναδικο γεγονότος τς μις ναστάσεως το νός Κυρίου! Εναι προφανής πονόησις μέ τήν πισήμανση το «νός Κυρίου» τς μις κκλησίας τήν ποία κατ’ ατόν συναποτελον νατολική καί Δυτική κκλησία, δηλαδή ρθοδοξία καί Παπισμός! 

κενα, μως, πού ποσιωπ κ. Βαρθολομαος εναι τι: 

α) γία Α΄ Οκουμενική Σύνοδος πεφάσισε ριστικς καί μετακλήτως περί το κοινο ορτασμο το Πάσχα φ’ λων τν πιστν μελν τς κκλησίας καί χι μεταξύ ατν καί τν αρετικν, 

β) ρθόδοξος νατολική κκλησία κατά τόν 16ο αώνα πέρριψε ριστικς καί τελεσιδίκως διά Πανορθοδόξων Συνόδων οαδήποτε λλαγή το ορτασμο το Πάσχα κτός τν ποφασισθέντων καί ρισθέντων πό τόν σχετικό ρο τς Α΄ Οκουμενικς Συνόδου, καί 

γ) σκάνδαλο δέν ποτελε χωριστός ορτασμός το Πάσχα πό ρθοδόξους καί Παπικούς λλά πιδιωκόμενος συνεορτασμός το Πάσχα μέ κοινή συμφωνία ρθοδόξων καί αρετικν, ν δέν μολογον τήν δια Πίστη καί δέν νήκουν στήν δια κκλησία το νός Κυρίου καί Σωτρος ησο Χριστο.

Κατόπιν λων τν νωτέρω καί φ’ σον τά λεχθέντα καί νακοινωθέντα πό το κ. Βαρθολομαίου λοποιηθον, κενο τό ποο θά συμβε εναι δημιουργία νέων μερισμν καί σχισμάτων μλλον λοκλήρωση τς ποστασίας πό τήν κκλησιαστική Παράδοση καί περαιτέρω προώθηση τς κκλησιομάχου καί ντιχρίστου παναιρέσεως το Οκουμενισμο.

σο γιά τήν κατά τήν ατή μιλία το κ. Βαρθολομαίου ναφορά το δίου στό ερό πρόσωπο το γίου Γρηγορίου Παλαμ, ποος, πως σημείωσε (ταυτοχρόνως) «ήταν υπέρμαχος και αγωνιστής της Ορθοδοξίας, χάριν της οποίας ακόμη και εφυλακίσθη, δίδοντας την καλήν μαρτυρίαν και παραμένοντας φωτεινός φάρος ακλονήτου πίστεως διά τας επερχομένας γενεάς» προδίδει τήν προκλητική αμετροέπεια και ποκρισία το μιλοντος λλά καί τή σχιζοφρενική τόλμη του νά ξισώνει πολλαπλς τήν ρθοδοξία μέ τήν αρεση το Παπισμο καί συγχρόνως νά πικαλεται γκωμιαστικς τόν μέγα πολέμιο τν κακοδοξιν το Παπισμο καί μισούμενον π΄ατο Θεοφόρο Πατέρα τς κκλησίας!



Δεν υπάρχουν σχόλια: