Ὥρα ἡμᾶς
ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι!
Μία ἀσεβής Συνοδική Ἀπόφασις
● Ἡ Ἀνάστασις τοῦ
Κυρίου οὔτε μετατίθεται, οὔτε μεταδίδεται (τηλεοπτικῶς). Δέν εἶναι "ἰός",
ἀλλά ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ καί ἀναστάς ἐκ νεκρῶν Χριστός ὁ ἀληθινός Θεός.
"Γκάφα" ὁλκῆς ἤ οἰκουμενιστική προσέγγιση τά περί τοῦ ἑτεροχρονισμένου
ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα;
● Πλήρης καί ἀδιάκριτη συμμόρφωσις
πρός τίς Κρατικές Ἀποφάσεις καί συναγωνισμός καθυποτάξεως καί φιμώσεως (καί) τοῦ
πιστοῦ λαοῦ, μέσῳ πειθαναγκασμῶν καί παρερμηνειῶν τῆς ἐκκλησιαστικῆς
διδασκαλίας
τοῦ Θεολόγου κ. Δημ.
Κ. Ἀναγνώστου
Στιγμιότυπον
ἀπό τήν τηλε-συνεδρίασιν τῆς Διαρκοῦς Συνόδου ὑπό τόν κ. Ἱερώνυμον
Βαρύς ὁ τίτλος τοῦ παρόντος ἄρθρου! Πράγματι! Βαρύς ὅσο καί ἡ θλίψη καί
ἡ ἀπογοήτευση πού προκάλεσε ἡ τελευταία (1/4/2020) Ἀπόφαση τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς
Συνόδου. Ὀφείλουμε λοιπόν νά τόν αἰτιολογήσουμε αὐτόν τόν βαρύ τίτλο καί προκειμένου
τοῦτο νά γίνει ὑπευθύνως χρειάζεται νά πάρουμε τά πράγματα μέ τή σειρά. Θά
ξεκινήσουμε ἀπό τήν ἐνημέρωση καί θά φθάσουμε στήν ἐξέταση αὐτῆς τῆς ἀποφάσεως
καί τήν ἀξιολόγησή της.
Ἡ εἴδηση καί ἡ τελευταία Ἀπόφαση τῆς Διαρκοῦς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς
Ἑλλάδος παρατίθεται μετά τό πέρας τοῦ παρόντος ἄρθρου.[i]
Ἄς ἔλθουμε τώρα στήν ἐξέταση καί ἀξιολόγηση τῆς ἐν λόγῳ ἀποφάσεως.
Προηγουμένως ὅμως ὀφειλετικῶς διευκρινίζουμε ὅτι κατά τήν Ὀρθόδοξη Παράδοση ἡ εὐσεβής
Πίστη εἶναι ἐκείνη πού ἐπικυρώνει τίς Συνοδικές ἀποφάσεις ἤ τίς ἀποδοκιμάζει
καί ἀπορρίπτει, ἀναλόγως! Βεβαίως, αὐτονόητο τυγχάνει ὅτι ὅλοι κρινόμεθα κατά
πόσον ἐκφράζουμε αὐτή τήν Πίστη. Τοῦτο δέ, δέν γίνεται μέ ὑποκειμενικά κριτήρια
ἀλλά βάσει τῆς διδασκαλίας τῆς Ἐκκλησίας τήν πιστότητα καί ταύτιση πρός τήν ὁποία
ἀφαλῶς ἀποδεικνύει, κατά τόν Θεῖο Γρηγόριο τόν Παλαμᾶ, ἡ συμφωνία μας πρός τούς
Θεοφόρους Πατέρες!
Γιά τήν εὐχερέστερη παρακολούθηση καί κατανόηση τῆς ἐξετάσεως καί ἀξιολογήσεως
τῆς ἐν λόγῳ Συνοδικῆς Ἀποφάσεως ἀπό τούς ἀναγνῶστες μας, θά ἀκολουθήσωμε τήν ἀριθμητική
σειρά τῆς διαρθρώσεώς της οὕτως ὥστε νά εἶναι εὐχερής ἡ ἀντιστοίχιση πρός τό
Συνοδικό κείμενο.
1. Ἀναφέρεται στήν Ἀπόφαση τῆς Συνόδου ὅτι αὐτή "εκτιμά
τον διακριτικό τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τη συγκεκριμένη κρίση"
τό Κράτος. Ἐάν ἀναφέρεται στόν τομέα τῆς προστασίας τῆς Δημόσιας, ὅπως λέγεται,
ὑγείας, θά ἦταν ἀρκετό νά δηλωθεῖ ἡ γενική ἀναγνώριση τῶν προσπαθειῶν τῶν ἁρμοδίων
ἀρχῶν καί ὁ σεβασμός στό ἔργο καί τήν ἀποστολή τους.
Ἡ ἐπιλεγεῖσα ὅμως διατύπωση ἐκφράζει κάτι στό
ὁποῖο μία Συνοδική Ἀπόφαση δέν ἔπρεπε νά ἐμπλέκεται, διότι συνιστᾶ δημόσια ἐπικρότηση
ὅλων τῶν σχετικῶν ἀποφάσεων τῶν Κρατικῶν Ἀρχῶν, οἱ ὁποῖες ἐπιδέχονται ἔντονη
κριτική καί ἀπό ἐπιστημονικῆς καί ἀπό κοινωνικῆς ἀλλά καί ἀπό πνευματικῆς ἀπόψεως.
Ἡ Συνοδική Ἀπόφαση κάνοντας λόγο γιά "διακριτικό
τρόπο" παίρνει θέση καί χωρίς νά εἶναι αὐτός ὁ ρόλος καί ἡ θέση
της ἐπιδοκιμάζει ἐμμέσως πλήν σαφῶς, μεταξύ ἄλλων, τήν ἐπιδοτούμενη καί
κατευθυνόμενη τηλεοπτική "τρομοκρατία", τήν ἐπιστημονική μονομέρεια τῆς
πληροφορήσεως τοῦ λαοῦ ἀλλά καί τά ἐν πολλοῖς ἀδικαιολόγητα, εἰδικῶς μάλιστα σέ
ὁρισμένους τομεῖς, καί ἐντελῶς ἀδιάκριτα μέτρα!
2. Ἡ Συνοδική Ἀπόφαση προτρέπει τούς πιστούς "να
μην παρασύρονται από εκείνους οι οποίοι τους υποδεικνύουν την παρακοή, η οποία
στην παρούσα χρονική συγκυρία δεν δικαιολογείται ούτε εν ονόματι της
χριστιανικής πίστης. Η πίστη στο Χριστό αποτελεί πρόξενο ζωής και όχι
θανάτου."
Ἡ συγκεκριμένη
διατύπωση φανερώνει ἕναν ἀπό τούς σκοπούς πού ἔρχεται νά ὑπηρετήσει ἡ Συνοδική Ἀπόφαση, αὐτόν
τῆς καθοδηγήσεως (μᾶλλον ποδηγετήσεως) τῶν πιστῶν καί τῆς περιφρουρήσεώς των ἀπό
κάθε διαφορετική ἄποψη, ἡ ὁποία ἀποκλίνει ἀπό τό πολιτικῶς ὀρθόν (ἀφοῦ αὐτό
καθορίζει καί συνδυάζει τήν ἀναγκαστική ἀποδοχή τῶν ὅποιων μέτρων, μέσων καί ἀποφάσεων
ἕνεκα τῆς χρονικῆς συγκυρίας).
Ἔτσι ὅμως ἐμφανίζεται
ἡ Σύνοδος ἐνδιαφερομένη ὄχι γιά τήν διαφύλαξη τῆς Πίστεως καί τῆς πνευματικῆς
στηρίξεως τοῦ ποιμνίου τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλά τῆς ὑποταγῆς τῶν πιστῶν ὡς πολιτῶν
στά ἀποφασιζόμενα, ἄνευ ἐλευθέρας κρίσεως. Τό χειρότερο δέ εἶναι ὅτι ἔρχεται ἡ ἴδια
μέ ἕναν ἄθεσμο καί ἀνίερο συνδυασμό νά ἀπαιτεῖ ἀπό τούς πιστούς ὑπακοή-ὑποταγή ἀκόμη
καί ὅπου τίθενται, καθ' ὑπερβολήν ἤ μή, ζητήματα καί διλήμματα Πίστεως!
Εἶναι, τέλος,
προκλητικό, ἐπί τοῦ προκειμένου νά ἐπιστεγάζεται ὅλη αὐτή ἡ ἀδικαιολόγητη καί ἀπαράδεκτη
προσέγγιση μέ τήν γενική καί ἀὀριστη φράση "Η πίστη στο Χριστό
αποτελεί πρόξενο ζωής και όχι θανάτου."! Δηλαδή, τί ἐννοοῦν ἐδῶ οἱ
Συνοδικοί; Σέ ποιά ζωή ἀναφέρονται, τήν παροῦσα ἤ τήν αἰώνια; Καί σέ ποιό
θάνατο, τόν σωματικό ἤ τόν πνευματικό; Δέν κατανοοῦν ὅτι τέτοιες γενικές καί ἀόριστες
διατυπώσεις στό συγκεκριμένο πλαίσιο μᾶλλον σύγχυση δημιουργοῦν καί ἀπορίες; Ἐπί
παραδείγματι, ἡ στάση τῶν μαρτύρων καί νεομαρτύρων τῆς Πίστεως "προξενοῦσε"
τόν σωματικό θάνατο καί συγχρόνως γινόταν πρόξενος τῆς αἰωνίου ζωῆς! Ἐκτός ἐάν
αὐτά θεωροῦνται (Συνοδικῶς) μή ὀρθά, ἐπικίνδυνα καί ξεπερασμένα;! Σίγουρα
πάντως θεωροῦνται, ἀντορθοδόξως, ἐκτός συγχρόνου πραγματικότητος!
3. Ἐδῶ μέ τίς ἐκφράσεις τῆς Συνοδικῆς Ἀποφάσεως ὅτι
"αποδέχεται τις αυστηρές υποδείξεις που προτείνονται από τις
υγειονομικές αρχές και την Ελληνική Πολιτεία για την χρονική περίοδο μέχρι της 11ης
Απριλίου 2020 και προτρέπει όλους να παραμένουν στο σπίτι τους.", ἄν
παρέμειναν ἀμφιβολίες ἀπό τά δύο προηγούμενα (1 & 2) ἡ Διαρκής Σύνοδος ἀναφανδόν
ἀποδέχεται καί τήν ἀντορθόδοξη καἰ ἀντισυνταγματική καθολική ἀπαγόρευση τῆς Θ.
Λατρείας καί κάθε ἱεροπραξίας, ὅπερ ἀπαράδεκτον!
Ἐξάλλου, ἡ
πλήρης ἐναρμόνισή της (Συνόδου) πρός τίς Κρατικές ἀποφάσεις καί διαταγές, οἱ ὁποῖες
καθημερινῶς ἀποδοκιμάζονται μέ σειρά ἄρθρων, γνωμοδοτήσεων ἀκόμη καί προσφυγῶν
στήν Ἑλληνική Δικαιοσύνη (Σ.τ.Ε). ἐκ μέρους ὄχι ὑποτιθεμένων φυλάκων τῆς
Πίστεως ἀλλά εὐαισθήτων καί ἀξίων λειτουργῶν καί διακόνων τῆς Νομικῆς ἐπιστήμης
(καί ἐνίοτε, συγχρόνως, ἀνιδιοτελῶν ὀρθοδόξων Χριστιανῶν), ἐμπλέκει αὐτήν ἀνεπιτρέπτως
σέ μία κατάσταση τουλάχιστον ἀμφιλεγόμενη, μέ ἀρνητικές συνέπειες.
Μία πρώτη λογική
ἑρμηνεία αὐτῆς τῆς ἐκκλησιαστικῶς ἀπαραδέκτου καί σαφῶς ἐκκοσμικευμένης στάσεως
εἶναι ἡ προφανής ἐπιλογή ἀσκήσεως τοῦ ρόλου τοῦ συγκεκριμένου θεσμικοῦ ὀργάνου
στό πλαίσιο ὄχι μιᾶς χαρισματικῆς λειτουργίας τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλά ἑνός (ἀκόμη)
κρατικοῦ φορέως ὡς Νομικοῦ Προσώπου Δημοσίου Δικαίου!
4. Ἡ τοποθέτηση τῆς Συνοδικῆς Ἀποφάσεως ὅτι "Χαιρετίζει
τη δήλωση της Αξιοτίμου Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ.
Νίκης Κεραμέως, της 30ής Μαρτίου 2020 στα Μ.Μ.Ε." ἡ ὁποία
δήλωση, κατ' αὐτήν, "Αποτελεί όντως «πηγήν ύδατος ζώντος» (!!!)
..... ἐννοώντας ὡς τέτοια τήν "πρόταση λειτουργίας των
Ιερών Ναών και των Ιερών Μονών, έστω και «κεκλεισμένων των
θυρών», κατά την Εβδομάδα των Παθών και την εορτή της Αναστάσεως του Κυρίου.",
δημιουργεῖ ἀλγεινές ἐντυπώσεις καί προκαλεῖ εὔλογες ἀπορίες στούς πιστούς.
Πρωτίστως ἀποτελεῖ
περιττή καί ἀνάρμοστη ὑπερβολή ὁ βερμπαλιστικός χαρακτηρισμός μιᾶς ὑπουργικῆς
δηλώσεως ὡς "πηγῆς ὕδατος ζῶντος" (χαρακτηρισμός πού ἀποδίδεται
θεολογικῶς στό Πρόσωπο τοῦ Κυρίου ἤ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος). Πολλῶ δέ μᾶλλον ὅταν
αὐτή ἡ δήλωση δέν ἀνακοινώνει κάποια θετική καί ἐκκλησιαστικῶς ὀρθή ἀπόφαση, ἀλλά
ἀναφέρεται σέ πιθανή θετική ἀνταπόκριση τῆς Κυβερνήσεως (ἄν θά ληφθεῖ
τελικῶς) στήν σκέψη καί πρόταση περί ἀντικαταστάσεως τῆς καθολικῆς παραλόγου ἀπαγορεύσεως
μέ τήν μερικοῦ ἀκρωτηριασμοῦ ἄσκηση τῆς Θ. Λατρείας ("κεκλεισμένων τῶν
θυρῶν", ὡς νά εἶναι οἱ πιστοί αἱρετικοί!)
5. Τό συγκεκριμένο σημεῖο (τμῆμα) τῆς Συνοδικῆς Ἀποφάσεως
ἀποτελεῖ τόν πυρήνα καί τή βάση αὐτῆς, καθότι σ' αὐτό ἐκφράζεται ἀπό τό
συγκεκριμένο Συνοδικό ὄργανο ἡ νεώτερη (τελευταία) τοποθέτηση καί Ἀπόφαση-Πρόταση
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἐν ὄψει τῶν ἁγίων ἡμερῶν-ἑορτῶν τῶν Παθῶν (Μ. Ἑβδομάδος)
καί τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου (Πάσχα).
Σέ αὐτό, λοιπόν,
τό ἐπίμαχο σημεῖο καί τμῆμα, ἡ Συνοδική Ἀπόφαση πληροφορεῖ τόν πιστό λαό καί
συγχρόνως ἐνημερώνει τήν Ἑλληνική Πολιτεία ὅτι "την προσεχή Μεγάλη
Εβδομάδα και την Ανάσταση του Κυρίου, θα κληθούμε όλα τα μέλη της Εκκλησίας να
ζήσουμε πρωτόγνωρες καταστάσεις, απέχοντας από τις ιερές Ακολουθίες, την
Θεία Λειτουργία, αλλά και από αυτή την Θεία Κοινωνία."
Ἐπιπλέον, αὐτή
τήν ὄντως πρωτόγνωρη κατάσταση ἔρχεται ἡ Συνοδική Ἀπόφαση νά τήν καταστήσει ὄχι
ἁπλῶς ἀνεκτή ἐξ ἀνάγκης, ἀλλά καί πνευματικῶς ἀκατηγόρητη καί ἀποδεκτή, ἕως καί
εὐεργετική (!) ἐπιστρατεύοντας πρός τοῦτο λόγους Ἁγίων Πατέρων καί Διασκάλων τῆς
Ἐκκλησίας καθώς καί συγχρόνων ἐναρέτων Γερόντων.
Ἀτυχῶς, ὅμως, ἡ
διασύνδεση καί ἡ ἑρμηνεία αὐτῶν τῶν λόγων μέ τήν παροῦσα κατάσταση καί συγκυρία
εἶναι προφανῶς ἀκατάλληλη, παραπλανητική καί αὐθαίρετη. Τοῦτο δέ, προκύπτει ὡς
διαπίστωση ἀπό τήν προφανή, ἠθελημένη ἤ ἐκ πλάνης, σύγχυση καί ἀδιάκριτη ἀναφορά
σέ κάθε εἴδους "ἀνάγκη" πού ἐμποδίζει τή συμμετοχή στή Θ. Λατρεία καί
δή τή συμμετοχή στό Μυστήριο τῆς Ζωῆς, ὅπως εἶναι (καί) τό χρέος τῆς ἀγάπης
πρός τόν πλησίον.
Ἡ προτροπή τῶν
πιστῶν νά "θυσιάζουν" "την προσέλευσή"
τους "στη Θεία Ευχαριστία για χάρη όλων των αδελφών"
τους,"οι οποίοι αποτελούν έμψυχα θυσιαστήρια Θεού", προσαρμοσμένη
μέ ἁπόλυτο τρόπο στήν παροῦσα συγκυρία, ἀποτελεῖ ἐπικίνδυνο καί αὐθαίρετο
συνδυασμό μέ ἀπρόβλεπτες συνέπειες στή συνείδηση καί τό λειτουργικό ἦθος καί
βίωμα τῶν πιστῶν! Ἀπό αὐστηρᾶς δέ θεολογικῆς καί ἐκκλησιολογικῆς ἀπόψεως καί
λόγῳ τῆς γενικεύσεως καί ἀπροσδιοριστίας της, συνιστᾶ πατερικῶς ἀμάρτυρη θέση
καί ἅρα Kαινοτομία!
Ἐκεῖ, ὅμως, ὅπου
ἡ Συνοδική Ἀπόφαση ἐγγίζει καί μᾶλλον εἰσέρχεται στά ὅρια τῆς ἀσεβείας εἶναι μέ
τήν παράδοξη καί ἀχρείαστη, ἀλλά καί ἐντελῶς αὐθαίρετη καί ἀντικανονική
τοποθέτησή της ὅτι "όλοι μαζί (Κλήρος και λαός) να αξιωθούμε να
εορτάσουμε την Λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας με πανηγυρική Αναστάσιμη
Παννυχίδα, κατά την Απόδοση της Μεγάλης Εορτής του Πάσχα, δηλαδή κατά το
μεσονύκτιο μεταξύ Τρίτης 26 προς Τετάρτη 27 Μαΐου 2020."
Αὐτή κι ἄν εἶναι
πρωτόγνωρη ἀπό ὀρθοδόξου ἐκκλησιαστικῆς ἀπόψεως ἀντιμετώπιση τοῦ προβλήματος
περί τόν ἑορτασμό τῆς Ἑορτῆς τῶν Ἑορτῶν, τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ, ἐξαιτίας τῆς
σχετικῆς ἀπαραδέκτου κρατικῆς ἀπαγορεύσεως τῆς ἀσκήσεως τῆς Λατρείας (τέλεση Θ.
Λειτουργιῶν καί ἱεροπραξιῶν, πλήν τῶν Κηδειῶν). Διότι περί αὐτοῦ πρόκειται! Ἡ
Σύνοδος ἀναφέρεται ρητῶς σέ ἑορτασμό τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου τό μεσονύκτιο τῆς
26ης πρός τήν 27η Μαΐου 2020! Εἶναι μάλιστα χαρακτηριστική ἡ ἀναφορά σέ ἑορτασμό
"κατά τό μεσονύκτιο"!
Δέν μπορεῖ νά ὑπάρξει
καμμία ἀμφιβολία καί διαφορετική ἑρμηνεία (ἐκτός ἐάν ἐκδοθεῖ σχετική
διευκρίνιση περί διαπράξεως ἐκ παραδρομῆς λάθους ἤ ἐάν τροποποιηθεῖ ἤ ἀνακληθεῖ
αὐτή ἡ ἀπόφαση) ἀπό τό ὅτι ἡ Διαρκής Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος λόγῳ
τῆς ἰώσεως τοῦ Κορωνοϊοῦ ΜΕΤΕΘΕΣΕ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ!
Αὐτό, χωρίς
κανένα ἐνδοιασμό, θεωροῦμε ὅτι εἶναι βλασφημία καί ἀσέβεια! Εἰδικῶς ὅ,τι ἀφορᾶ
στό Πάσχα, ὁ αἰώνιος ἑορτασμός τοῦ ὁποίου εἶναι καθορισμένος ἀπό τήν Ἁγία Α΄ Οἰκουμενική
Σύνοδο καί δέν ἐπιδέχεται καμμία ἐπέμβαση ἤ ἀλλοίωση! Καμμία σκοπιμότητα ἤ
διπλωματία καί κανένας λαϊκισμός ἤ διασκέδαση τῆς στενοχωρίας τοῦ πιστοῦ λαοῦ, ἕνεκα
τῶν κυβερνητικῶν ἀπαγορευτικῶν μέτρων (σέ βάρος τῆς ἐλευθέρας ἀσκήσεως τῆς Θ.
Λατρείας καί τοῦ ἐκκλησιασμοῦ τῶν πιστῶν) δέν εἶναι δυνατόν νά ἑρμηνεύσει καί
πολλῶ μᾶλλον νά δικαιολογήσει αὐτή τήν ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ ΕΠΙΠΟΛΑΙΟΤΗΤΑ καί ΔΕΙΝΗ
ΑΣΕΒΕΙΑ!
Τί ἐμπόδισε
ἤ τί ἤ ποιός παρεπλάνησε τούς Ἱεράρχες, ὡς νά ἦταν ἀθεολόγητοι ἤ οἰκουμενίζοντες
ρασοφόροι, καί τελικῶς τούς ἐξέθεσε ἀνεπανόρθωτα; Τί δικαιολογία περί αὐτοῦ θά
προβάλλει ἄραγε ὁ νέος πλέον μοναδικός καί ἀποκλειστικός ἐκπρόσωπος τῆς Ἐκκλησίας
διά νά ἀπαντᾶ Μητρ/της Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος, περί αὐτῆς τῆς Συνοδικῆς μεταθέσεως
τοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα κατά τό μεσονύκτιο τῆς 26ης πρός τήν 27η Μαΐου 2020;
Δέν μᾶς ἔφθανε
ἡ Ἐκκλησία τῆς Φινλανδίας, ἡ ὁποία ἔχει ἀπό καιροῦ ἀνεμποδίστως καινοτομήσει
στόν ἑορτασμό τοῦ Πάσχα (Δυτικό Πασχάλιο Γρηγοριανοῦ ἡμερολογίου) κατασταθεῖσα
Καινοτόμος καί ἐπισύρασα ἐπ' αὐτῆς τίς σχετικές ἀρές καί τά ἀναθέματα τῶν Ἁγίων
Πατέρων ἤ καί οἱ οἰκουμενιστικοί σχεδιασμοί Πάπα Φραγκίσκου καί Πατριάρχου
Κων/λεως κ. Βαρθολομαίου περί κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα, ΤΩΡΑ θά ἔχουμε καί
τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος μέ μία ἀπίθανη ἀφορμή νά κατασκανδαλίζει τίς
συνειδήσεις τῶν ὀρθοδόξων;
Τί δηλαδή
θά πράξουν οἱ Ἀρχιερεῖς καί Ἱερεῖς κατά τό μεσονύκτιο, ὅπως ἀναφέρεται ρητῶς, τῆς
26ης πρός τήν 27η Μαΐου; Θά ψάλλουν τό "Δεῦτε λάβετε φῶς..."
καί μετά ἀπό τῆς ἐξέδρας τό "Χριστός Ἀνέστη"; Ἤ μήπως θά ἀναγνώσουν
στό Συναξάριο τῆς ἡμέρας (ἐκ τοῦ Πεντηκοσταρίου) ὅτι σήμερον ἑορτάζομεν τήν Ἀνάστασιν
τοῦ Κυρίου; Εἶναι ποτέ δυνατόν νά γίνουν αὐτά τά ἀσεβέστατα πράγματα; Βεβαίως, ὄχι!
Τότε, διατί ἀναφέρουν περί ἑορτασμοῦ τῆς Λαμπροφόρου Ἀναστάσεως κατά τό μεσονύκτιο
τῆς 26ης πρός τήν 27η Μαΐου καί ὄχι περί πανδήμου συμμετοχῆς στήν ἀπόδοση τῆς Ἑορτῆς
τοῦ Πάσχα; Παρεφρόνησαν, κατά τό ἰσχῦον καί λεγόμενο ὑπό τῶν Πατέρων διά τούς αἱρετικούς
ὅτι ἐφρόνουν "παρ' ὅ δεῖ φρονεῖν"; Ἐάν αὐτό δέν εἶναι ἔλλειψη
σοβαρότητος καί ἐσχάτη κατάντια πρός ἀποπροσανατολισμόν καί ἐξαπάτησιν τοῦ
λαοῦ, τότε πλέον πρόκειται
γιά φανερή ἔκπτωση ἐκ τῆς Ὀρθοδοξίας!
Θά παραλείψουμε, διότι ἐμάκρυνε ὁ
λόγος, ἄν καί τοῦτο δικαιολογεῖται λόγῳ τῆς μεγάλης σοβαρότητος τοῦ θέματος, τά
ὑπόλοιπα ἀναφερόμενα στά ὑπ' ἀριθμόν 6, 7 καί 8 σημεῖα καί τμήματα τῆς Συνοδικῆς
Ἀποφάσεως, τά ὁποῖα ἀτυχῶς συνεχίζουν στό πνεῦμα καί τό πλαίσιο τῶν
προηγηθέντων νά ἐμφανίζουν τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ὡς ἕναν κοινωνικό φορέα καί
ἕνα κακέκτυπο "κράτος ἐν κράτει", ὅπως πολλοί εὐκαίρως-ἀκαίρως τήν ἐπικρίνουν
καί τήν λοιδωροῦν ἰσχυριζόμενοι ὅτι μόνον αὐτό ἐνδιαφέρεται νά εἶναι!
Θά ἀναφερθοῦμε ὅμως καί θά ἐπισημάνουμε ἰδιαιτέρως, τό ἀναφερόμενο στό ὑπ'
ἀριθμόν 9 σημεῖο τῆς Συνοδικῆς Ἀποφάσεως, περί παρακλήσεως πρός ὅλους "νά
επιδείξουν πνεύμα Συνοδικής εμπιστοσύνης (sic) και προς τον σκοπό αυτό δεν
επιτρέπει πλέον σε κανέναν απολύτως, Αρχιερέα, Ιερέα, Διάκονο, Μοναχό ή άλλον
εργάτη της Εκκλησίας, να προβαίνει σε δημόσιες δηλώσεις ή εμφανίσεις στα μέσα
της Γενικής Ενημερώσεως και το Διαδίκτυο και προτρέπει όλους να
ησυχάζουν, να ασκούνται στην σιωπή και την εντονότερη
προσευχή." Ἀκόμη, "Η Ιερά Σύνοδος επίσης ορίζει τον
Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο,....
ως το μόνο υπεύθυνο πρόσωπο προς το οποίο θα απευθύνονται τα Μέσα της
Ενημερώσεως για να λαμβάνουν απαντήσεις επί εκκλησιαστικών ζητημάτων."
Ἰδού λοιπόν καί ὁ πρακτικός σκοπός καί στόχος τῆς Συνοδικῆς Ἀποφάσεως: ἡ
κήρυξη "στρατιωτικοῦ νόμου" καί στόν ἐκκλησιαστικό
χῶρο! ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ συνοδικῶς, ἄν αὐτό ἔχει πλέον καμμία
βαρύτητα, σέ ὅλους ἀνεξαιρέτως, Κληρικούς, μοναχούς καί λαϊκούς, ἡ ἐλεύθερη
ἔκφραση καί δημόσια τοποθέτηση σέ ὁποιοδήποτε μέσο ἐνημερώσεως καί ἐπικοινωνίας!
ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ γενικό
ΣΙΩΠΗΤΗΡΙΟ καί ἐπιτρέπεται μόνο ἡ προσευχή!
Αὐτά, ὅμως, τά ὄντως μεσαιωνικά μέτρα ἀποτελοῦν καί θά παραμείνουν ὡς μελανό
στίγμα στήν σύγχρονη ἱστορία τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας, τά ὁποῖα παραπέμπουν
στίς πλέον σκοτεινές σελίδες τοῦ ἀπολυταρχικοῦ Παπισμοῦ! Εἶναι βέβαιο ὅτι
περί αὐτῶν θά χρειασθεῖ ἐπί πολλά ἔτη νά ἀπολογεῖται ἡ σημερινή ἐκκλησιαστική
διοίκηση!
Ὅσο διά τόν ὁρισθέντα ὡς μόνο ὐπεύθυνο πρόσωπο (ὅλοι οἱ ἄλλοι Ἐπίσκοποι
προφανῶς θεωροῦνται ἀνεύθυνοι ἤ ἐλλειματικοί) γιά τήν ἐνημέρωση ἐπί ἐκκλησιαστικῶν
ζητημάτων, Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεο, φαίνεται ὅτι οἱ
συνάδελφοί του ἀγνοοῦν ἤ περιφρονοῦν τήν διαμορφωθεῖσα ἐσχάτως ἔλλειψη ἐμπιστοσύνης
πρός τό πρόσωπό του, τήν ὁποία αἰσθάνεται καί ἔχει μεγάλο μέρος τοῦ πιστοῦ λαοῦ,
ἐξαιτίας τῆς ἀπογοητευτικῆς πλήρους ταυτίσεώς του μέ τήν σχισματογόνο καί ἀντικανονική
στάση καί πρακτική τοῦ οἰκουμενιστικοῦ Φαναρίου (βλ. Οὐκρανικό ζήτημα).
Ὅπως ἐπίσης φαίνεται, ἐφ' ὅσον τολμοῦν νά ζητοῦν ἀπό τούς πιστούς νά ἐπιδείξουν
"πνεῦμα Συνοδικῆς ἐμπιστοσύνης" (νέος ὄρος-ἔκφραση πρός
ἀντικατάσταση καί ὑποκατάσταση τῆς ἐννοίας τοῦ ὀρθοδόξου ἐκκλησιαστικοῦ
φρονήματος καί τῆς συνεπαγομένης κατ' ἐπίγνωσιν ὑπακοῆς πρός τίς ὀρθόδοξες καί
κανονικές Ἀποφάσεις τῶν ἱερῶν Συνόδων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας) ὅτι ἀγνοοῦν ἤ μᾶλλον
ἐπιδεικτικῶς καί προκλητικῶς περιφρονοῦν τό γεγονός πώς ὁ ὀρθόδοξος
χριστιανικός λαός, ὄχι μόνον ἐν Ἑλλάδι ἀλλά καί ἁπανταχοῦ τῆς γῆς, μετά
τήν σύγκληση τῆς ψευδοπανορθοδόξου ψευδοΣυνόδου στήν Κρήτη, τόν Ἰούνιο τοῦ 2016,
ἔπαυσε πλέον ὁριστικῶς νά ἐμπιστεύεται ἀπροϋποθέτως τούς Ποιμένες του
καί ἰδιαιτέρως ὅσους συμμετεῖχαν καί ἀποδέχονται τίς κακόδοξες Ἀποφάσεις της.
Γιά ὅλους τούς ἀνωτέρω λόγους, θεωροῦμε τή συγκεκριμένη Ἀπόφαση
τῆς Διαρκοῦς Συνόδου, ὅσον ἀφορᾶ στό περιεχόμενό της, ὡς ἐπιτομή τῆς διπλωματίας,
τῆς ὑποκρισίας καί τοῦ συμβιβασμοῦ! Περισσεύει σ' αὐτήν ἡ δειλία ἀλλά καί ἡ
προκλητικότητα, ἐνῶ προβληματίζει ἤ μᾶλλον σκανδαλίζει τόν πιστό λαό ἡ ἔλλειψη
Πατερικοῦ λόγου ἀληθείας καί πνευματικῆς στηρίξεώς του.
Χαρακτηρίζεται δέ καί ὡς ἀσεβής ἡ συγκεκριμένη Ἀπόφαση, διότι
δέν σέβεται τήν Ἀλήθεια, οὔτε τίς ψυχές τῶν πιστῶν ἀνθρώπων, ἐκφράζει δουλική ὑποταγή
στόν Καίσαρα καί προτρέπει τούς πιστούς πειθαρχεῖν ἀνθρώποις μᾶλλον ἤ τῶ Θεῶ, ἐνῶ
δέν διστάζει νά παρερμηνεύσει ἀκόμη καί τούς λόγους τῶν Ἁγίων
προκειμένου νά πείσει περί τῶν σαθρῶν θέσεών της.
Δυστυχῶς, διαπιστώνεται ὅτι ὅχι μόνο δέν ὑπάρχει γνήσιο ἐκκλησιαστικό
φρόνημα σέ ὅσους τήν συνέταξαν καί τήν ἐνέκριναν, ἀλλά ὅτι πλέον ὑπάρχει ἐθισμός
στίς καινοτομίες, τήν ἐκκοσμίκευση καί τούς συμβιβασμούς. Ἐπιβεβαιώνονται ἔτσι
ἀπό αὐτήν τή Συνοδική Ἀπόφαση, οἱ λόγοι τοῦ Ἁγίου Ἰσιδώρου τοῦ Πηλουσιώτου ὅτι πλέον
στήν ἐποχή μας οἱ Ποιμένες δέν θά θυσιάζονται γιά τό ποίμνιό τους ἀλλά θά θυσιάζουν τό ποίμνιο γι' αὐτούς!
Κατακλείοντας δέ, μέ ἄφατη θλίψη, τό παρόν ἄρθρο, τό ὁποῖο μέ ἔμπονο ἀγαπητικό
ἐνδιαφέρον γιά τούς εὐλαβεῖς ἀναγνῶστες μας καί κάθε εἰλικρινῶς ἐνδιαφερομένο συντάξαμε,
κατά χρέος τῆς ἀναλογούσης καί εἰς ἡμᾶς εὐθύνης καί κατόπιν προτροπῆς ἀγαπητῶν ἀδελφῶν,
ὑπενθυμίζουμε πρός ὅλους τά ἑξῆς σωτήρια καί ἀσφαλῆ πρός σωτηρία λόγια καί ὑποδείξεις
τῶν Ἁγίων καί Θεοφόρων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ,
Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου καί Μελετίου τοῦ Ὁμολογητοῦ.
Περί σχέσεως Ἐκκλησίας καί Ἀληθείας μᾶς διδάσκει ὁ Θεῖος Γρηγόριος,
λέγων:
«Ποῖος κλῆρος, ποία μερίς, τίς γνησιότης πρός τήν Χριστοῦ ἐκκλησίαν, τῷ
συνηγόρῳ τοῦ ψεύδους, ἐκκλησίαν, ἥ “στῦλος καί ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας” κατά Παῦλόν
ἐστιν, ἥ καί μένει χάριτι Χριστοῦ διηνεκῶς ἀσφαλής καί ἀκράδαντος, ἐστηριγμένη
παγίως οἷς ἐπεστήρικται ἡ ἀλήθεια; Καί γάρ οἱ τῆς τοῦ Χριστοῦ ἐκκλησίας τῆς
ἀληθείας εἰσί • καί οἱ μή τῆς ἀληθείας ὄντες οὐδέ τῆς τοῦ Χριστοῦ ἐκκλησίας εἰσί,
καί τοσοῦτο μᾶλλον, ὅσον ἄν και σφῶν αὐτῶν καταψεύδοιντο, ποιμένας καί ἀρχιποίμενας
ἱερούς ἑαυτούς καλοῦντες καί ὑπ’ ἀλλήλων καλούμενοι• μηδέ γάρ προσώποις
τόν χριστιανισμόν, ἀλλ’ ἀληθείᾳ καί ἀκριβείᾳ πίστεως χαρακτηρίζεσθαι μεμυήμεθα» (Γρηγ. Παλαμᾶ Συγγράμματα, Π. Χρήστου, τόμος
2, σελ. 627 καί ΕΠΕ 3, 606)
Περί τῆς κανονικῆς λειτουργίας τῶν Ὀρθοδόξων Συνόδων καί τοῦ κύρους τῶν
Συνοδικῶν Ἀποφάσεων, μᾶς διδάσκει ὁ Ἅγιος Θεόδωρος Στουδίτης, λέγων:
"Σύνοδος
τοίνυν, δέσποτα, οὐ τό ἁπλῶς συνάγεσθαι ἱεράρχας τε καί ἱερεῖς, κἄν
πολλοί ὦσι. Κρεῖσσον γάρ, φησί, εἷς ποιῶν τό θέλημα τοῦ Κυρίου ἤ μύριοι
παραβαίνοντες˙ ἀλλά τό ἐν ὀνόματι
Κυρίου, ἐν τῆ εἰρήνῃ καί φυλακῆ τῶν κανόνων˙ καί τό δεσμεῖν καί
λύειν οὔχ ὡς ἔτυχεν, ἀλλ' ὡς δοκεῖ τῆ ἀληθείᾳ καί τῶ κανόνι καί τῶ γνώμονι τῆς ἀκριβείας...καί
ἐξουσία τοῖς ἱεράρχαις ἐπ' οὐδενί δέδοται ἐπί πάσῃ παραβάσει κανόνος˙ ἤ
μόνον στοιχεῖν τά δεδογμένα καί ἕπεσθαι τοῖς προλαβοῦσιν" (P.G. 99, 985). Καί ἐπειδή τοῦτο ἁρμόζει
πλήρως στήν προκειμένη περίπτωση, παραθέτουμε καί τήν ἀπόδοσή του στήν
καθομιλουμένη:
Σύνοδος, λέει ὁ ἅγιος, δέν ὀνομάζεται ἁπλῶς ἡ σύναξις τῶν ἱεραρχῶν καί τῶν ἱερέων ἔστω καί ἄν εἶναι πολλοί. Ἀλλά
Σύνοδος εἶναι αὐτοί πού συνάγονται στό ὄνομα τοῦ Κυρίου (πού τόν ἀγαποῦν ἀληθινά
καί τηροῦν τίς ἐντολές Του), αὐτοί πού συγκεντρώνονται γιά νά τηρήσουν τούς Ἱερούς
Κανόνες, αὐτοί πού δέν ἐπιτιμοῦν ἤ λύνουν τά ἐπιτίμια κατά τό συμφέρον τους, ἀλλά
ὅπως ἀπαιτεῖ ἡ ἀλήθεια καί ἡ ἀκρίβεια τῶν Κανόνων. Δέν ἔχουν δέ αὐτοί καμμία
ἐξουσία καί κανένα δικαίωμα γιά νά παραβοῦν τόν οἱονδήποτε κανόνα, ἀλλά εἶναι
ὑποχρεωμένοι νά ἀκολουθοῦν πιστά αὐτά πού παρεδόθησαν ἀπό τούς Πατέρες καί
νά εὐθυγραμμίζονται μέ τήν ὀρθόδοξη Παράδοση.
Τέλος, περί τῆς ὀφειλομένης ὑπακοῆς στούς Ποιμένες καί τίς συστάσεις
των (ἐντός ἤ ἐκτός Συνόδου) περί ἡρεμίας καί σιωπῆς, δηλαδή ἐφησυχασμοῦ καί ἐμπιστοσύνης
μόνον πρός αὐτούς, ὁ Ἅγιος Ὁμολογητής Μελέτιος μᾶς διδάσκει σχετικῶς, λέγων:
"Τίς εὐσεβής σιγήσειε τίς ὅλως ἡρεμήσει; καί γάρ τήν
συγκατάθεσιν ἡ σιωπή σημαίνει, καί τοῦτο δείκνυσι σαφῶς ὁ Πρόδρομος
Κυρίου καί Μακαββαῖοι σύν αὐτῶ μικράς νομοθεσίας προκινδυνεύοντες στερρῶς
μέχρις αὐτοθανάτου καί μήτε τό βραχύτατον τοῦ Νόμου παριδόντες. Μή
πείθεσθε μονάζουσι μηδέ τοῖς πρεσβυτέροις, ἐφ΄ οἷς ἀνόμως λέγουσι, κάκιστα
εἰσηγοῦνται, καί τί φημί μονάζουσι, καί τί τοῖς πρεσβυτέροις. Μηδ΄ ἐπισκόποις
είκετε, τά μή λυσιτελοῦντα πράττειν καί λέγειν καί φρονεῖν, δολίως παραινοῦσιν,
ἐπαινετός ὁ πόλεμος γνωρίζεται πολλάκις καί μάχη κρείτων δείκνυται, ψυχοβλαβοῦς
εἰρήνης. Βέλτιον γάρ ἀφίστασθαι τοῖς οὐ καλῶς φρονοῦσι, ἤ τούτοις ἐπακολουθεῖν
κακῶς ὁμονοούντας ΧΩΡΙΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΤΟΙΣ ΕΝΩΜΕΝΟΥΣ». (Ἁγ. Μελετίου "Ἀλφαβηταλφάβητος")
Μελετώντας καί λαμβάνοντας ὑπ' ὄψιν τά ἀνωτέρω Θεοφώτιστα καί
συγκλονιστικά διδάγματα καί παραινέσεις τῶν Ἁγίων Πατέρων, ἄς ἀναλάβει ὁ καθείς
τήν εὐθύνη του καί ἄς λάβει τήν κατάλληλη τοποθέτηση ἐπί τῶν δραματικῶν ἤ μᾶλλον
τραγελαφικῶν αὐτῶν καταστάσεων καί ἐξελίξεων!
Ἐφημ. "Ὀρθόδοξος Τύπος", ἀρ. φύλλου 2302, 10.4.2020
[i] «Ἱερά Σύνοδος: Κεκλεισμένων τῶν θυρῶν οἱ ἱερές ἀκολουθίες
τή Μεγάλη Ἑβδομάδα καί τό Πάσχα
CNN Greece
22:19 Τετάρτη, 01 Απριλίου 2020
Πηγή: INTIME NEWS
Την
απόφασή της να πραγματοποιούνται η Θεία Λειτουργία καθώς και οι Ιερές
Ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας, αλλά και του Πάσχα κεκλεισμένων των θυρών,
στο πλαίσιο της τήρησης των μέτρων, για την αποτροπή της εξάπλωσης του
κορωνοϊού αποφάσισε την Τετάρτη η Διαρκής Ιερά Σύνοδος (Δ.Ι.Σ.) της Εκκλησίας
της Ελλάδος, υπό την προεδρία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος
Ιερωνύμου.
Η
συνεδρίαση έγινε με την μέθοδο της τηλεδιασκέψεως, η οποία πραγματοποιήθηκε με
βάση την ασφαλή πλατφόρμα e:Presence.gov.gr του Ελληνικού Δημοσίου, με την
συνεργασία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και των τεχνικών της Εκκλησίας
της Ελλάδος.
Σύμφωνα
με ανακοίνωσή της, «η Δ.Ι.Σ. συζήτησε εκτενώς επί της παρατάσεως ισχύος της
Κοινής Απόφασης των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας έως την 11η
Απριλίου 2020 με την προοπτική περαιτέρω τροποποιήσεών της και αποφάσισε τα
εξής:
1) Κατανοεί
απόλυτα την αγωνία της Ελληνικής Πολιτείας την κρίσιμη αυτή περίοδο και εκτιμά
τον διακριτικό τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τη συγκεκριμένη κρίση
έχοντας ως κριτήριο πάντοτε την διαφύλαξη της δημόσιας υγείας.
2)
Προτρέπει όλους να τηρούν απαρέγκλιτα τις υποδείξεις των υγειονομικών αρχών και
των ειδικών επιστημόνων και να μην παρασύρονται από εκείνους οι οποίοι τους
υποδεικνύουν την παρακοή, η οποία στην παρούσα χρονική συγκυρία δεν
δικαιολογείται ούτε εν ονόματι της χριστιανικής πίστης. Η πίστη στο Χριστό
αποτελεί πρόξενο ζωής και όχι θανάτου.
3) Με
υψηλό αίσθημα ευθύνης αποδέχεται τις αυστηρές
υποδείξεις που προτείνονται από τις υγειονομικές αρχές και την Ελληνική
Πολιτεία για την χρονική περίοδο μέχρι της 11ης Απριλίου 2020 και προτρέπει
όλους να παραμένουν στο σπίτι τους.
4) Χαιρετίζει
τη δήλωση της Αξιοτίμου Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκης Κεραμέως,
της 30ής Μαρτίου 2020 στα Μ.Μ.Ε. Αποτελεί όντως «πηγήν ύδατος ζώντος»
στην «λειτουργική ερημία» των Κληρικών μας, η πρόταση λειτουργίας των Ιερών
Ναών και των Ιερών Μονών, έστω και «κεκλεισμένων των θυρών», κατά την
Εβδομάδα των Παθών και την εορτή της Αναστάσεως του Κυρίου.
5) Επισημαίνει
με πολύ πόνο και «αίμα καρδιάς» κυριολεκτικά ότι
την προσεχή Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση του Κυρίου, θα κληθούμε όλα τα
μέλη της Εκκλησίας να ζήσουμε πρωτόγνωρες καταστάσεις, απέχοντας από τις ιερές
Ακολουθίες, την Θεία Λειτουργία, αλλά και από αυτή την Θεία Κοινωνία. Γι’
αυτό το λόγο η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος παρακαλεί πατρικά όλους
τους πιστούς να μη λησμονούν όσα ο αυθεντικός ερμηνευτής των Γραφών και
μεγάλος Πατέρας και Διδάσκαλος της Εκκλησίας μας Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος διδάσκει:
«Μπορεί ο άνθρωπος, ο οποίος από ανάγκη δεν πηγαίνει στην Εκκλησία, να κάνει
τον εαυτό του Θυσιαστήριο, με το να προσεύχεται». Ο ίδιος ιερός Πατήρ
αναφερόμενος στην ανάγκη της κενωτικής αγάπης προς τον πλησίον και μάλιστα προς
τον δοκιμαζόμενο, επισημαίνει τα εξής σημαντικά: «Εσύ σέβεσαι το τωρινό
Θυσιαστήριο, γιατί δέχεται το Σώμα του Χριστού, αλλά συμπεριφέρεσαι
περιφρονητικά σ’ αυτόν που είναι ο ίδιος σώμα του Χριστού και τον βλέπεις με
αδιαφορία να χάνεται. Αυτό το θυσιαστήριο μπορείς να το δεις στημένο παντού,
και σε στενούς δρόμους και σε αγορές, και μπορείς να τελείς θυσίες πάνω σ’ αυτό
κάθε ώρα». (Ομιλία 20 εις Β΄ Κορινθ. ΕΠΕ τόμος 19, σελ. 527-531). Αλλά και
ο νέος Όσιος της Εκκλησίας μας Γέρων Εφραίμ ο Κατουνακιώτης (+27 Φεβρουαρίου
1998) αναφέρει ότι ο χριστιανός, ο οποίος δεν δύναται να προσέλθει στην Θεία
Λειτουργία, μπορεί «αυτήν την ώρα να κάνει τον εαυτό του θυσιαστήριο, λέγοντας
την προσευχή».
Αυτή είναι η πατρική προτροπή της Ιεράς Συνόδου προς όλους τους
αδελφούς μας, μέλη της Εκκλησίας: «Εκτενέστερον προσεύχεσθε» στα σπίτια σας!
Κάντε τον εαυτό σας θυσιαστήριο, θυσιάζοντας κενωτικά και αγαπητικά την
παρουσία σας στον Ιερό Ναό και την προσέλευσή σας στη
Θεία Ευχαριστία για χάρη όλων των αδελφών σας, οι οποίοι αποτελούν έμψυχα
θυσιαστήρια Θεού. Και να είσθε βέβαιοι ότι οι Ιερείς θα λειτουργούμε
λιτά, χωρίς μεγάφωνα και πανηγυρικές κωδωνοκρουσίες, έστω «κεκλεισμένων των
θυρών», όσο και αν αυτό μας είναι δύσκολο και στενάχωρο, υπέρ «της του
κόσμου ζωής και σωτηρίας», των «εν ασθενείαις κατακειμένων», των Ιατρών και
Νοσηλευτών και όλων των εθελοντών, οι οποίοι με πνεύμα αυτοθυσίας δίνουν τον
εαυτό τους για να προστατεύσουν την ζωή των πολλών και την δημόσια υγεία.
Ευχόμαστε και προσευχόμαστε, ο κίνδυνος να περάσει σύντομα, ώστε όλοι μαζί (Κλήρος και λαός) να αξιωθούμε να
εορτάσουμε την Λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας με πανηγυρική Αναστάσιμη
Παννυχίδα, κατά την Απόδοση της Μεγάλης Εορτής του Πάσχα, δηλαδή κατά το
μεσονύκτιο μεταξύ Τρίτης 26 προς Τετάρτη 27 Μαΐου 2020.
6) Αυτή η πρόσκαιρη παραμονή των χριστιανών στην κατ᾿ οίκον προσευχή
και την κατ᾿ οίκον Εκκλησία, δεν υπονοεί καμία αμφιβολία ή πολύ περισσότερο
δεν σημαίνει αμφισβήτηση του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας. Γι᾿ αυτό
και η Ιερά Σύνοδος επαναλαμβάνει εκείνο που από την αρχή της παρούσης κρίσεως
διεκήρυξε στο από 9.3.2020 Ανακοινωθέν Αυτής, ότι «η προσέλευση στην Θεία
Ευχαριστία και η κοινωνία από το Κοινό Ποτήριο της Ζωής, ασφαλώς και δεν μπορεί
να γίνει αιτία μετάδοσης ασθενειών... Όσοι προσέρχονται «μετά φόβου Θεού,
πίστεως και αγάπης» και απολύτως ελεύθερα χωρίς κανένα δυναστικό καταναγκασμό,
κοινωνούν το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, που γίνεται «φάρμακο αθανασίας»,
«εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν αιώνιον». Η οποιαδήποτε υπόνοια για μετάδοση
νοσημάτων από την Θεία Ευχαριστία, αλλά και αυτό τον τρόπο της Θείας
Μεταλήψεως, θίγει την δογματική Αλήθεια της Εκκλησίας, δεν γίνεται αποδεκτή και
είναι καταδικαστέα.
7) Η Ιερά Σύνοδος συζήτησε εκτενώς και το θέμα της προσφοράς
βοηθείας προς τους πάσχοντες και προς τα Νοσηλευτικά Ιδρύματα της Χώρας και
σε κεντρικό επίπεδο, διότι αυτή ήδη πραγματοποιείται και από την Ιερά
Αρχιεπισκοπή και όλες τις Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος. Στο
πλαίσιο αυτό: α) σαν πρώτη έμπρακτη εκδήλωση αυτής της συμπαράστασης η Ιερά
Σύνοδος αποφάσισε, η Εκκλησία της Ελλάδος να προσφέρει άμεσα το ποσό των
150.000 ευρώ, ενώ αναθέτει στην Διοικούσα Επιτροπή της Εκκλησιαστικής Κεντρικής
Υπηρεσίας Οικονομικών (Ε.Κ.Υ.Ο.) την ευθύνη να έλθει σε επικοινωνία με τους
υπευθύνους Δημοσίους Φορείς Παροχής Υγείας, προκειμένου η Εκκλησία της Ελλάδος
να ενισχύσει περαιτέρω αυτόν τον τομέα, β) ήδη ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος
Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος έδωσε εντολή στις Δομές και τα Ιδρύματα
της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών (Γενικό Φιλόπτωχο Ταμείο, Οργάνωση «Αποστολή»
κ.λπ.) να συνεργασθούν με τις αρμόδιες Αρχές της Πολιτείας και σε συνεργασία με
τον Δήμο Αθηναίων αποφασίσθη η συνέχιση της παροχής των συσσιτίων προς τους
πάσχοντες. Το αυτό πράττουν και οι Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος
οι οποίες προτρέπονται και σε περαιτέρω συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές, γ)
όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα από την πλειονότητα των Αρχιερέων και Ιερέων, οι
οποίοι προσφέρουν από τον μισθό τους για χάρη των εχόντων ανάγκη, έτσι και στην
παρούσα κατάσταση τα Μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου έλαβαν την απόφαση της
καταθέσεως ενός μισθού προς τον Ειδικό Λογαριασμό Αντιμετωπίσεως Κορωνοϊού
και προτρέπουν και τους υπολοίπους Αρχιερείς να πράξουν το ίδιο για τις
ανάγκες του Εθνικού Συστήματος Υγείας, δ) η Ιερά Σύνοδος δηλώνει
ότι, όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια της οικονομικής κρίσεως βρέθηκε παρούσα
στις ανάγκες του λαού και διεφύλαξε την ενότητα των ανθρώπων, έτσι και
σήμερα παραμένει παρούσα, ενώ συντονίζει και την παρουσία και προσφορά Της
και κατά την «επόμενη ημέρα» που η πανδημία θα λήξει και οι ανάγκες των
ανθρώπων θα γιγαντωθούν.
8) Η
Ιερά Σύνοδος ενημερωθείσα για την προσφορά ποσού 50.000 ευρώ από το
Οικουμενικό Πατριαρχείο προς την Ελληνική Κυβέρνηση ως συμβολή στον διεξαγόμενο
αγώνα για την καταπολέμηση του κορωνοϊού, ευχαριστεί δημοσίως τον
Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο γι’ αυτή την ένδειξη
συναντίληψης προς τον ελληνικό λαό.
9) Καλεί
όλους να εμπιστεύονται την κρίση και τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου, η
Οποία με ποιμαντική ευθύνη και ευθυκρισία κατανοεί την αγωνία του Ιερού
Κλήρου και του πιστού Λαού αλλά και συγχρόνως εκτιμά, σύμφωνα προς τις
υποδείξεις των ειδικών επιστημόνων, πότε οι συνθήκες είναι προς ωφέλεια της
δημόσιας υγείας και όλων των πολιτών της Πατρίδος μας. Αυτό επιτάσσει
άλλωστε και ο θυσιαστικός χαρακτήρας της Εκκλησίας. Προς τούτο, παρακαλεί όλους να επιδείξουν πνεύμα Συνοδικής εμπιστοσύνης
και προς τον σκοπό αυτό δεν επιτρέπει πλέον σε κανέναν απολύτως, Αρχιερέα,
Ιερέα, Διάκονο, Μοναχό ή άλλον εργάτη της Εκκλησίας, να προβαίνει σε δημόσιες
δηλώσεις ή εμφανίσεις στα μέσα της Γενικής Ενημερώσεως και το Διαδίκτυο και προτρέπει όλους να ησυχάζουν, να
ασκούνται στην σιωπή και την εντονότερη προσευχή. Οι Αρχιερείς δύνανται να
επικοινωνούν μετά της Ιεράς Συνόδου και οι Ιερείς με τους Επισκόπους τους για
κάθε ζήτημα. Η Ιερά Σύνοδος επίσης ορίζει τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη
Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο, ο οποίος κατά τα τελευταία έτη
είναι εκπρόσωπος Τύπου των συνελεύσεων της Ιεραρχίας, ως το μόνο υπεύθυνο
πρόσωπο προς το οποίο θα απευθύνονται τα Μέσα της Ενημερώσεως για να λαμβάνουν
απαντήσεις επί εκκλησιαστικών ζητημάτων.
Τέλος, η Ιερά Σύνοδος διακηρύσσει ότι όλοι δεν θα πρέπει να ξεχνάμε
πως η εορτή της Αναστάσεως του Κυρίου αποτελεί την «απαρχή» μιας στάσης
ελπιδοφόρου αναμονής και προσδοκίας «άλλης βιοτής, της αιωνίου», με σκοπό
την τελική επικράτηση της ζωής και την οριστική κατάργηση του θανάτου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου